" Elyn dah pukul 5 ni, kamu tak solat subuh ke nak! " jerit Tengku Maisarah, mama Elyn.
" Huargh, kejaplah 5minit lagi " kata Elyn dalam keadaan yang mamai.
" 5 minit? nanti kang 5 minit tu jadi 5 jam " perli Tengku Maisarah.
" Ish, mama ni. Yelah-yelah Elyn bangunlah ni " ujar Elyn, merajuk lerh tu.
" Macam tu lah baru anak mama " kata Tengku Maisarah sambil menghidangkan sarapan di atas meja.
..................
" Good morning mama Elyn yang tercinta " kata Elyn, senang hati.
" Iye, good morning. Hah, sarapanlah dulu nanti lewat datang ke sekolah baru tu " jawab Tg Maisarah.
" Elyn rasa nervous lah mama " ujar Elyn lalu memasukkan sekeping roti ke dalam mulutnya.
" Kenapa nervous pula, bukannya kamu nak kahwin pun " ujar mamanya.
" Alaa mama ni, tu sekolah baru lah Elyn mana ade kawan dekat sekolah tu " jawab Elyn.
" Hem yelah-yelah, kamu habiskanlah dulu makanan kamu tu " kata mama Elyn lalu mengangkat dulang kosong itu ke dapur.
" Ok " jawab Elyn sepatah perkataan.
.....................
" Mama pak Ali mana? " tanya Elyn kepada mamanya.
" Entahlah, mungkin ade kat depan rumah tunggu kamu " kata mama Elyn.
" Eh, ye takye juga kan. Elyn kena pergi sekolah sekarang. Oklah ma, Elyn pergi dulu Assalamualaikum " kata Elyn lalu menyalam dan mencium tangan mamanya.
" Waalaikumussalam " ujar Tg Maisarah sambil tersenyum melihat anaknya.
................
" Pak Ali, papa mana? " tanya Elyn kepada pak Ali.
" Papa cik Elyn dah ada dekat sekolah baru cik Elyn 15 minit yang lalu " jawab pak Ali.
" Ouh " jawabnya sepatah.
........." Cik Elyn kite dah sampai dekat sekolah baru cik Elyn "
kata pak Ali sambil memberhentikan kereta di depan pintu pagar sekolah itu." Ouh dah sampai ke " kata Elyn lalu turun daripada kereta BMW milik alongnya.
" Wah! The Reyny's Highschool " kata Elyn dengan perasaan yang sangat teruja.
" Elyn mari sini " Tengku Rafeeq memanggil Elyn sejurus itu menghentikan lamunannya.
" Eh papa, ok kejap " kata Elyn sambil berlari anak ke arah papanya.
" Elyn tau kan, sekolah ni sekolah apa? " Tengku Rafeeq sengaja menyoal Elyn.
" Mestilah tau papa, ni sekolah idaman Elyn ni " ujar Elyn tak berhenti memandang ke arah sekolah yang berada di depannya itu.
" Bagus, sekarang mari kita masuk ke dalam. Papa nak daftar kamu dulu " kata Tengku Rafeeq lalu menarik tangan Elyn.
............
YOU ARE READING
Tengku AF & Tengku AN
Teen Fiction"Kita kawan sampai kahwin! Janji?" "Ok janji!" 10 Tahun berpisah dan bertemu semula sewaktu mereka meningkat dewasa. Bakal berpisah selama 1 Tahun lagi. Apa 10 Tahun tidak cukup lamakah? Sampai harus berpisah lagi. "I hope you know that I miss you"...