👉 Bab 9 👈

31 3 1
                                    

Gedebukk...

"Elyn, Elyn kau ok tak ni? Kepala kau ada darah" tanya Ryna risau.

"Jangan risau aku ok" seusai Elyn berkata begitu pandangannya terus menjadi gelap sepenuhnya.

"Elyn, Elyn!" jerit Al dan Sher serentak dari jauh sambil berlari ke arah Ryna yang sedang cuba untuk membantu Elyn.

Adam and the gang juga turut berada di situ.

'Elyn' bisik hati Adam lalu mengepal penumbuknya.

'Siapa yang buat macam ni? Memang nahaslah kalau aku dapat nanti'

"Bawa dia pergi bilik kesihatan" kata Danish.

"Baiklah" kata mereka bertiga lalu mengangkat Elyn bersama-sama untuk pergi ke bilik kesihatan.

-----------------------------------------------

"Good! aku dapat balas apa yang pernah kau buat dekat aku dulu tapi tunggu yang ni belum teruk lagi" kata seseorang yang berada jauh dari tempat mereka semua berkumpul.

-----------------------------------------------

Elyn membuka matanya perlahan-lahan. Dia hanya melihat rakan-rakannya yang sedang duduk di sofa khusyuk main handphone.

"Eh, Elyn kau dah sedar" Adam orang yang pertama perasan Elyn dah sedar.

Apabila mereka terdengar Adam berkata begitu mereka semua bangun dari tempat duduk mereka.

"Kau nak apa-apa tak?"soal Ryna prihatin.

Elyn hanya menggelengkan kepalanya.

"Se-sebenarnya a-a-apa yang dah ja-jadi ni?" soal Elyn gagap kepada mereka semua.

"Ceritanya macam ni" Ryna memulakan ceritanya dari A sampai Z.

few minute laters...

Setelah Ryna habis menceritakan apa yang terjadi.

Mereka semua hanya diam. Keliru. Keliru dengan apa yang terjadi, sebelum ni tak ada pulak kejadian macam ni. Main tolak tolak bagai, sampai kepala terhantuk lagi.

"Oklah guys... kitorang keluar dulu" Kata Danish yang sudah sekian lama menyepi.

"Tapii aku nak..."

"Dahlah Dam, kita bagi mereka ruang dulu" kata Ridzuan yang juga sudah lama menyepi.

"Hurm, yelah"

"Bye" Shareef melambaikan tangannya ke arah mereka berempat tapi sempat mengenyitkan matanya ke arah Ryna.

"Wuuu Ryna dah ada peminatlah" usik Al.

"Ku terajang sat lagi minah ni" kata Ryna lalu menyiku perut Al.

"Tak sakit pun, bluerk"

"Eii..." Ryna acah acah ingin menumbuk Al.

"Ish dahlah korang, Elyn tengah sakit ni korang sempat lagi nak main main" marah Sher kepada mereka berdua.

Mereka berdua hanya tunduk. Acah budak baik gitew.

"So.. Lyn kepala kau macam mana?" soal Sher kepada Elyn.

Elyn memegang kepalanya.

"Ok tapi rasa berdenyut denyut, sakit"

"Kalau aku dapat siapa yang buat ni, memang nahas aku kerjakan" Al mengepal penumbuknya. Kau jangan, Al ni dapat Black belt. Sekali dia tumbuk kau, habis terbang gigi kau.

Tengku AF & Tengku ANWhere stories live. Discover now