♣ Bab 7 ♣

58 4 0
                                    

"Kau?!!!!!"

Jerit Elyn dan jejaka itu serentak, bergegar satu rumah.

"Kau Adam Firash kan?" kata Elyn

"Ye, dan kau Adelyn Najwa" kata Adam pula.

"Laa, rupanya dah jumpa dah ingatkan nak buat surprise untuk korang berdua sebab dah berapa tahun tak jumpa" kata Tengku Safia.

"Eh mestilah kitorang dah jumpa Aunty, dah nama pun schoolmate classmate tablemate lagi tu" Kata Elyn malassss

"Entah apa 'mate' apa pula lepas ni" kata Adam sambil menjeling Elyn.

"Aik dulu bukan main rapat, sekarang ni macam anjing dan kucing" tegur Tengku Safia kepada Adam yang asyik menjeling Elyn dari tadi lagi, bukan jeling yang suka tu keh.

"Dahlah Elyn nak pergi taman kejap" kataa Elyn sengaja nak lari daripada mama dgn papanya termasuk keluarga Adam.

"Taman mana?" tanya Adam.

"Taman rumah akulah, kenapa nak ikut?" jawab Elyn

"Boleh jugak, jom" balas Adam.

"Ok" jawab sepatah Elyn.

•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

"Wei sengal" panggil Adam.

"Pehal bongok" jawab Elyn.

"Cantik lah kau malam ni" puji Adam.

"Kau baru tau ke yang aku ni cantek and sekarang ni dah malam ke?" soalan bonus daripada Elyn.

"Kau ni memang sengal kan?" kata Adam.

"Pehal doh?"

"Memanglah malam takkan lah siang, memang sah sengal minah sorang ni" kata Adam.

"Wadevah"

"Kau taknak puji aku ke?" tanya Adam.

"Aku... puji kau? haha memang tak lah" kata Elyn kecik hati Adam.

 puji kau? haha memang tak lah" kata Elyn kecik hati Adam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(contoh gambar baju Elyn)

"Sampai hati" rajuk Adam.

"Eh merajuk ke? Ish yelah2. Adam Firash, untuk malam ni kau handsome sangat sangat tapi untuk malam ni je tau" pujuk Elyn terpaksa.

"Thank you Adelyn Najwa, aku tau aku ni memang handsome pun ramai peminat aku dekat school tu" riak dah si Adam ni.

"Tak tanya" kata Elyn sambil tersenyum lalu ketawa.

"Tak soal" jawab Adam.

"Aku takde tanya dan soal sesiapa pun dekat sini, cuma kau bagitau benda yang tak menarik langsung" kata Elyn sambil ketawa terbahak bahak.

Uhukk...uhuk !

"Hah... ketawalah lagi" sindir Adam.

"Ergh! kau punya pasal lah ni" jerit Elyn.

Tengku AF & Tengku ANWhere stories live. Discover now