Kringgggggg......
Loceng berbunyi lagi menandakan waktu persekolahan telah tamat.
"Weh Lyn?" Al memanggil Elyn.
"Pahal?" sahut Elyn dengan suara yang malassssss
"Esok pukul 10, kan?" kata Si Al lagi.
"Ehh taklah pukul 12 malam" gurau Elyn.
"Serius ahh, pukul 12 malam? aku takleh pegi kalau 12 malam" nampak sangat kebodohan si Al ni.
"Tak ke sengal nya minah sorang ni, dah sah² kita bincang nak jumpa pukul 10 pagi esok" malas Elyn nak layan si Al ni.
"Oh yekeh, hehe" tersengih Si Al di buatnya.
"Dahlah, kau balik dengan sape?" tanya Elyn kepada Al.
"Dengan Pak Madi, driver family aku" jawab Al.
"Oh, by the way mana Sher dan Ryna?" Elyn tanya lagi.
"Dorang berdua ada tugas lah, kan dorang tu pengawas sekolah" kata Al sambil menyusun bukunya untuk dimasukkan ke dalam beg.
"Oh patutlah takde kat sini, oklah saye dah nak balik ni, see u tomorrow darling pakai lawa lawa tau muah bye" kata Elyn lalu keluar dari kelas. Baru je kenal sehari, tapi macam kenal bertahun-tahun dah.
"Yelah bye" jawab Al.
•••••••••••••••••
Dalam Kereta
"Pak Ali? Em, papa busy ke hari ni?" tanya Elyn kepada Pak Ali.
"Entahlah cik Elyn, rasanya dia busy tadi lepas dia pulang dari sekolah cik Elyn ada orang call dia mungkin papa cik Elyn pulang lewat" kata Pak Ali.
"Oh takpe lah" kata Elyn lalu memandang ke arah luar tingkap kereta (?).
••••••••••••••••••••••
Rumah.
"Assalamualaikum wbt" Elyn memberi salam sambil membuka kasut sekolahnya.
"Waalaikumussalam wbt" jawab Tengku Maisarah yang berada di depan pintu rumah.
"Mamaaa!!!" jerit Elyn lalu memeluk ibunya.
"Haih kenapa dengan anak mama ni?" kata Tengku Maisarah.
"Rindu mama lah" kata Elyn masih lagi memeluk mamanya.
"Lah, kamu ni mengada-ngada lah baru setengah hari tak jumpa takkan lah dah rindu" kata Tengku Maisarah, Elyn hanya tersengih seperti kerang busuk sebab dia lom mandi lagi, hehehe.
"Oklah ma, Elyn naik atas dulu nak mandi lepastu tidur" kata Elyn lalu naik ke atas, mandi lerh.
•••••••••••
Bilik Elyn
"Haish penatnye sekolah tapi best gak, ramai mamat hensem dekat sekolah tu termasuk si Adam tu" kata Elyn sendiri.
"Apa aku cakap ni, takkanlah aku dah.... ehh takde takde masih awal lagi ni" kata Elyn masih lagi sendiri.
"Ehh, aku kan nak mandi apsal cakap sendiri pulak ni" kata Elyn lalu menggapai tualanya dan pergi ke dalam bilik mandi.
••••••••••
Selesai mandi dan pakai baju Elyn terus pergi ke meja belajarnya, tapi tak belajar pun sebenarnye.
"Aiyo bosan bebenor, dahlah takde homework eish" rungut Elyn.
Tikkkk....
Satu notification dari whatsapp.
"Apa yang bising ni? Ish, menganggu aku jelah" rungut Elyn lagi.
YOU ARE READING
Tengku AF & Tengku AN
Teen Fiction"Kita kawan sampai kahwin! Janji?" "Ok janji!" 10 Tahun berpisah dan bertemu semula sewaktu mereka meningkat dewasa. Bakal berpisah selama 1 Tahun lagi. Apa 10 Tahun tidak cukup lamakah? Sampai harus berpisah lagi. "I hope you know that I miss you"...