Kringggg......
"Elyn, jomlah" Ryna mengajak Elyn rehat dengannya bersama 2 orang lagi sahabatnya.
"Hm, ok" Elyn hanya meng'ok'kan sahaja.
......................
Kantin
Selepas membeli makanan mereka duduk di meja yang disediakan di kantin.
"Hai Elyn, saye Tengku Aleeya Zahra Tengku Rainuddin boleh panggil Al dan ni Tengku Sherlyana Afia Tengku Harry Alfyan boleh panggil Sher kan" Al panjang lebar memperkenalkan dirinya dan Sher.
"Owh nice to meet you Al and Sher tapi kenapa nama papa Sher macam nama Mat Salleh?"
Elyn hairan dengan nama papa Sher."Nice to meet you too Elyn" kata Al dan Sher serentak.
"Macam gini, actually Sher ni ada kacukan Mat Salleh tengoklah muka dia ada sama sikit dengan omputeh" kata Al.
"Owh gitu ya" kata Elyn.
"Elyn sorrylah kalau awak rasa kekok dengan kitorang" kata Ryna.
"Em it's okay, tapi tak payah lah formal sangat saya tak selesa lah, guna 'aku kau' je boleh kan?" kata Elyn.
"Ok no problem my bestfriend" kata Ryna dalam bahasa inggeris, hohoho.
"Aik kau sorang je punya bestfriend?" kata Al, amboi marah ke 😂.
"No I mean, our bestfriend" kata Ryna masih dalam bahasa omputeh.
mereka berempat ketawa serentak.
"Elyn sebenarnya kan aku ada sesuatu nak bagitau kau ni" kata Ryna, serius aje suara dia.
"Hurm, padia" kata Elyn.
"Sebenarnyakan, aku nak kau jadi member dalam group kitorang" kata Si Ryna lagi.
"Member? Group?" Kata Elyn, banyak tanda soal.
"Ye, jadi member dalam group kitorang" sambung Ryna.
"Group mendenye ni?" soal Elyn lagi.
"Group Hijabster Queens" sambung Al dengan penuh semangatnya.
"Owh, hijabster queen, mcm best jer, oklah aku join" kata Elyn terus setuju.
"Ok cun, kita dah cukup orang sekarang" kata Sher. Sher ni sebenarnya suka buat pickupline.
"Cukup orang?" tanya Elyn lagi.
"Ish kau ni macam-macamlah" kata Al, marah ler tu.
"Kitew dah cukup 4 orang ler sayang" kata Ryna gedik.
"Hek elleh minah sorang ni, apsal gedik sangat ni" kata Sher, nasib baik dia tak buat pickupline lagi.
"Dah dah lah korang, ok now siapa leader dalam group ni?" Elyn tanya lagi.
"Dia" Ryna tunjuk Al. Al tunjuk Sher. Sher tunjuk Al balik, sebelah tangan tunjuk Ryna.
" Haih korang bertiga ni kan" kata Elyn, dah marah dah makcik yang sorang ni.
"Ok apa kata kita cos jer" kata Al.
"Ish macam budak-budak lah" kata Ryna.
"Hm, betul juga kata Al tu" kata Elyn setuju dengan idea Al.
"Haa... tengok tu Elyn pun setuju dengan idea aku" kata Al, angkat bakul sendiri ler tu.
"Ok kita cos sekarang" kata Sher.
"ONE TWO SOM" jerit mereka berempat.
"Haaa, Elyn jadi leader" kata Ryna.
"Yeay, Elyn jadi leader" sorak Al.
YOU ARE READING
Tengku AF & Tengku AN
Teen Fiction"Kita kawan sampai kahwin! Janji?" "Ok janji!" 10 Tahun berpisah dan bertemu semula sewaktu mereka meningkat dewasa. Bakal berpisah selama 1 Tahun lagi. Apa 10 Tahun tidak cukup lamakah? Sampai harus berpisah lagi. "I hope you know that I miss you"...