🌹 Bab 8 🌹

40 3 0
                                    

Pagi yang sangat malang dan memalaskan bagi Elyn. Apa tak malangnya dah abang sendiri kena kan. Senakal-nakal Shilyn tu, nakal lagi Izz. Bukan sahaja nakal malah kejam jugak.

"Good morning mama" Elyn duduk di kerusi pasangan bagi meja makan itu.

"Aik kenapa monyok je ni?" kata Tg Mai sambil menuangkan air Teh ke dalam cawan Elyn.

"Abang Izz tu lah"

"Kenapa dengan abang Izz kamu tu?" soal Tg Mai lagi.

"Abang Izz tu awal pagi lagi dah spoil kan mood orang" jawab Elyn sambil menyuapkan

"Kenapa pula?"

"Dia kena kan Elyn tadi" jawab Elyn sambil menghirup air teh yang di buat oleh mamanya.

"Oh dah lah tu, tak baik tau anak dara buat muka monyok awal pagi lagi"

"Mmm..."

Ponnn....ponnn

"Eh tu pak Ali ke mama?" soal Elyn.

"Em, tak silapnya tu mungkin Adam yang datang" jawab Tg Mai.

"Adam? Eh, dia buat apa pula nak datang sini?" soal Elyn lagi.

"Dia nak jemput kamu tu" jawab Tg Mai lagi.

"Oh, tapi dia kan masih mud-" ayat Elyn dipotong oleh mamanya.

"Memang pun Adam tu takda lesen, kan driver dia yang pandu kereta tu" jawapannya yang di beri oleh Tg Mai dengan sepantas yang mungkin.

"Oh, jadi Elyn kena ikut lah ye kereta tu untuk pergi sekolah?" soal bengang si Elyn.

"Ye sayang kena ikut kereta Adam tu" jawab mama Elyn.

"Oh ok, kalau macam tu Elyn pergi dulu lah, Assalamualaikum" kata Elyn lalu menyalam tangan mamanya.

"Waalaikumussalam"

.......

"Good Morning" sapa ceria Elyn.

"Waalaikumussalam waramatullahi wabarakatuh" jawab Adam sengaja.

"Kau nak kenakan aku?"

"Em, kau rasa?" kata Adam.

"Ye kot" jawab Elyn.

"Sudi pula kau naik kereta ni kan?" kata Adam sambil melihat ke arah wajah Elyn yang memang langsung sikitpun taknak pandang muka dia.

"Mama paksa" jawab Elyn yang melihat ke arah luar tingkap.

"Kenapa mama kau paksa, kalau kau taknak?" tanya Adam lagi.

"Entah" hanya sepatah perkataan yang di jawab oleh Elyn.

"Kau marah aku?"

Tanya Adam lagi dan lagi sehingga lah mereka sampai di sekolah hanya soalan itu sahaja yang di tanyakan oleh Adam tapi langsung tidak di layan oleh Elyn.

"Good morning Elyn" Ryna menyapa Elyn dengan begitu ceria di awal pagi begini.

"Ye good morning" balas Elyn dengan suara yang mendatar sekali.

"Eh.. Kenapa ni awal pagi lagi dah badmood" soal Al.

Eh soal n Al mcm kena jer HAHAHA oke abaikan author merepek.

Bukan sahaja Adam yang di abaikan malah HijabQ pun dia abaikan, tak ke jahatnya si Elyn ni. Ku hempuk kang, joke hehe.

"Kenapa Elyn tu?" soal Sher hairan.

Tengku AF & Tengku ANWhere stories live. Discover now