♡ Bab 1

117 10 0
                                    

" Irash, jomlah kite pegi dekat budak perempuan tu " rayu seorang gadis kecil.

" Alaa, kejaplah Irash malu lah dengan budak perempuan tu " kata seorang budak lelaki.

" Kenapa Irash malu?, Irash suka ehh dekat budak perempuan tu " usik Del.

" Mana ada Irash suka, Irash cuma suka satu orang gadis je " kata Irash pula.

" Siapa? " kata Del dengan penuh kebingungan.

" Adelah. Dahlah jom kita pegi dekat budak perempuan tu " Kata si Irash.

" Erm, ok jomlah " Del menjawab acuh tak acuh.

..........

" Hai " sapa Del dengan nada yang ceria.

" Hai juga " kata seorang budak perempuan sambil tersenyum manis.

" Nama saye Del dan ini Irash " kata Del memperkenalkan dirinya kepada budak perempuan itu.

" Nama saye pula Tina, selamat berkenalan " kata Tina sambil menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan Del dan Irash.

" Selamat berkenalan juga. Jom pergi main dekat sana " Del mengajak Tina untuk bermain di taman permainan.

" Maaf, tapi mama saye larang main dekat situ " kata Tina.

" Kenapa mama awak larang pula? " tanya si Del dengan penuh serius.

" Entahlah " kata Tina dengan suara yang agak sedih.

" Takpelah, kite main dekat sini je. Nak tak? " Del memang mahu Tina bermain dengannya.

" Ok " jawab Tina

" Tapikan Del, mama kita berdua suruh balik sekarang " kata Irash tiba-tiba.

" Alaa... tapi Del baru je nak main dengan Tina ". kata Del kecewa

" Em, takpelah Del main lah dengan Tina, Irash nak balik dulu bye " kata Irash berlalu pergi.

" Ok jom main " kata Del dengan suara yang gembira.

...................................

2 minggu berlalu

" Irash janganlah pergi dulu, nanti siapa nak jadi kawan Del "
kata Del sambil menangis.

" Tina kan ade nak jadi kawan Del " Irash cuba untuk menenangkan Del yang sedang menangis.

" Irash tak sayang Del lagi ke? "
tanya Del

" Irash sayang sangat dekat Del tapi Irash kena pergi ke London ikut mama dan papa " kata Irash lalu mengucup pipi Del yang gebu itu.

" Kenapa Irash kucup pipi Del? "
tanya Del.

" Sebab Irash sayang dekat Del " kata Irash.

" Del pun sayang dekat Irash juga. Tapi janji dulu dengan Del, Irash tak boleh lama dekat London " kata Del lalu membuat simbol jari promise.

" Ok " Irash juga membuat simbol jari promise.

" Kita kawan sampai kahwin " kata Del separuh menjerit *happy*

" Ok deal! " Irash menjawab lalu memeluk Del untuk kali terakhir mereka di zaman kanak-kanak.

Tanpa mereka sedari, orang tua mereka mengambil gambar mereka sewaktu Irash mengucup pipi Del dan waktu mereka berpeluk.

Tengku AF & Tengku ANWhere stories live. Discover now