Kini tibalah saatnya. Pernantian yang amat gerun oleh Hani. Dia taknak kawin dengan si playboy sombong tu😢. Tapi bila ingat apa yang Haziq ckp haritu,terus semangat dia. Dia rasa tercabar gila.
(Flashback)
Hani dan Haziq berjalan menuju ke kereta setelah selesai membeli cincin. Masuk je dalam kereta, Haziq terus bawak kereta dia untuk hantar hantu kat sebelah dia ni balik."Aigoo,apasalah aku kena kawin dengan mamat ni....nyampah den" kata Hani sendirian. Walaupun perlahan tapi didengari oleh Haziq. "Kau fikir aku nak sangat ke kawin ngan kau dah lah tak seksi.garang macam harimau.....ingat aku suka"balas Haziq lalu menjeling tajam kearah Hani. Hani memendam rasa lalu buat endah tak endah je.
(Endflashback)
'Ouh tak seksi erk. Tunggu kau dengan aku malam ni" kata Hani apabila mak andam sudah keluar sebentar. Hani membetulkan baju pengantinya dan tudung shawl. 'Cantik gak aku pakai tudung' puji Hani sendirian. Ecehhhh👏😳
"Hani?" panggil seseorang dari luar. "Yew" jalan dan buka pintu. "Fiya?!" terkejut Hani akan kehadiran rakan baiknya itu. "Ye aku la ni." blas Fiya lalu mengangkat kening. "Ouh my god" blas Hani lalu terus memeluk Fiya.
"Aku tak nak peluk?" tnya Maisara yg baru sampai. "Maiii?!!" Hani terus memeluk Mai. "Oh rindu gila kat korang." kata Hani smbil trgelak. Senannya nak nngis tapi pikir makep cair karang."Ehem" seseorang mendehem. "Amira!!!???" Hani,Mai dan Fiya terus memeluk Amira. Waa Amira dah 3 tahun tak balik Malaysia weyyy. "Dah kurus kau Mira" puji Mai dan Fiya serentak. "Kuangjaq" mira terus menyekeh kepala 2 ekor tu.
"Congrats my dear" kata Aniessa. And lagi sekali mereka berlima pulak berpeluk sakan. "Weyy thanks sbb datang" kata Hani terharu.
"Sapa tak sayang member right?" kata Mira. "Yeah" semua bersorak. "Sape pengapit kau?" tnya Mira. "Tak tau lagi. Tadi aku pikir nak ambik akk ipar aku. Tapi korang dah ada kan. Sape nak?" tnya Hani. Yang lain buat bodoh. Ade yg main telefon,ade yg sembang ngn member sebelah. Hani memandang Mira yg sedang bermain telefon. Mai,Fiya dan Niessa memandang Mira. Mira mengangkat muka bila dia rasa semua pandang dia. "Weyyyy aku mana ada bf" marah Mira. "So?!" kata mereka berempat serentak. Mira menjeling lalu membuat muka duckface. "Tak mell pon" perli Rayqal iaitu pengapit kepada Bakal husbandnya. Amboii husband.
"Yang kau sibok pahal" marah Mira lalu dia kembali bermain dengan telefonnya. Hani dan yang lain pelik melihat Mira. Haha tngok lah stgi. Hana...dul...sett...
"Rayqal!??" Mira menjerit apabila Rayqal menarik shawl Mira. Mira sudah mahu menangis. "Dah² meh aku betulakn" pujuk Rayqal. "Tak yah. Kau mana tahu apa²" marah Mira lalu masuk ke dalam bilik Hani. Yang lain sudah membuat isyarat kpda Rayqal. 'Ayokkk' mereka berempat mengerakkan jari mereka kebawah dan keatas. And you know what empat² comel.
YOU ARE READING
My Husband Its You!
RomanceHani yang baru shaja ingin move on dari cinta, terpaksa dikahwinkan oleh Haziq iaitu kembar kepada cinta pertamanya. Tapi demi keluarganya terpaksa juga lah dia berkahwin dengan lelaki separuh masak ni. Playboy,nakal,mengada,manja mmg namanya Haziq...