Part 12

5.6K 136 1
                                    

Bangun sahaja daripada tidur, perkara yg pertama Haziq lihat adalah Hani yg lena didalam dakapannya. Dia tersenyum manis melihat wajah Hani ketika itu. Dia melihat jam yg berdekatan dgn katil mereka. 0600 am yaaa nk subuh. Dia kembali melihat isteri kesayangan dihadapnnya. "Haniiii" kejut Haziq. "Haniiii" kali ni Haziq mula menggoncangkan badan Hani bila tiada respons untuk bngun. Hani mula mengeliat sedikit.

Hani membuka matanya sedikit demi sedikit. Dia tersenyum kecil bila melihat Haziq melihatnya smbil tersenyum manis. "Pukul brapa dah?" tnya Hani selepas meletakkan kepalanya didada Haziq. "6 pagi dah...bngun,mandi pastu solat jemaah skali ngn abg erk" kata Haziq.

Hani tersenyum bila Haziq membahasakan diri sendiri abg. "Oky abg" bls Hani smbil tersenyum manis. Baru shaja Hani mahu bngun dia terus duduk semula. "Why hani? Somethinks wrong? " tnya Haziq yg mula cuak. "No lah..ermm can you take the towel at your side please?" pinta Hani. Haziq yg masih blur itu mula mencerna apa yg dikata oleh Hani. "Ouhhh faham" Haziq sudah tersenyum nakal. "Abggg!!" marah Hani. Muka dia sudah berubah 100%. Drama sngat kalau ckp muka dia blushing bagai tapi memang betul pon rasa panas gila kat muka dia sekarang ni.

"Yelah² nah" Haziq menghulurkan towel kpda Hani. Hani mengikat simpulan tuala itu dengan sempurna supaya tuala itu tidak terlucut tapiiiii...."Abg!!!!!" Haziq tergelak bila Hani sudah mengamuk apabila dia membuka ikatan tuala itu bila isterinya itu sudah berdiri. Hani memakai semula tuala lalu masuk kedalam toilet tanpa sebarang suara. Ayokk Hani merajuk. Haziq sudah mula merangka cara utk memujuk isteri kesayangannya.
וווווווווווווווווו×
Haziq merenung isterinya yg sedang makan sarapan paginya tanpa menghiraukan dirinya dihadapan. "Sayang...." panggil Haziq. "Ye" Hani masih menyahut walaupun dia merajuk kerana dia tahu kalau kita tak menyahut panggilan suami, kita dikirakan sebagai derhaka.  "Sayang marah abg lagi ke?" tnya Haziq kadang² mata nakalnya tak lepas memandang Hani yg hnya memakai baju tshirt labuh paras peha itu. 'Auch ......pagi² dah goda iman bawak berenang wahai iman eheh bawak bertenang' monolong Haziq sendirian. "Buat apa nak marah?" tnya Hani dgn muka innocent girlnya itu. 'Aduhh melt aku mcm ni' kata Haziq dlm hati lagi. "Taklah manalah tahu sayang marah lagi pasal towel tu...." bls Haziq. Hani memandang Haziq dgn kening diangkat sebelah. "You look at me" arah Hani. Haziq yg menunduk itu patuh dgn arahan Hani.

"I'm not childish like you baby" balas Hani lalu bangun untuk mengemas meja. Muka Haziq tak yah cakap lah. Dah masam macam oren je aku tengok. "Honey i not like childish okey" marah Haziq smbil menghentakkan kakinya. Pikir comel lah?! Tapi mmg comel pon😂 "Lol ╮(─▽─)╭... Look at you sayang...like child right hentak kaki macm nk roboh rumah ni" bals Hani selamba. "Eheh mana ada k rumah ni kukuh. Lagipun berat i 87 kg je k rumah ni millions kg okeyhhhh" terang Haziq. "So beratttt" bls Hani lagi. Masih lagi mood selamba badak sumbu tu. "Eleh ckp org berat you berapa????" tnya Haziq. "You tnya i abg?" tnya Hani. "Yelah takkan abg tnya mangkuk kat dlm singki tu kot. Logik dek akal lah sayang oii" bls Haziq smbil mencekak pinggang. "I baru 47 kg so what" bls Hani smbil mencekak pinggang juga. "Patutlah last night baby ringan je erk" usik Haziq. Muka Hani dah rasa panas skarang. "Baik baby diam sebelum malam ni tidur kat luar" kata Hani. Haziq berjalan dgn perlahan mendekati Hani. Hani yg tinggi paras telinganya ditenung dan dia mendekatkan bibirnya ke telinga Hani.

"I think you yang takut kalau i tidur kat luar nnti. Ya lah u kan selalu ada bantal peluk. Semua bantal peluk u ada kat umah mama sooo tinggal i je bantal peluk u babe." bisik Haziq lalu mengucup telinga Hani perlahan. "A..abang tak yah gedik  sngat lah...Han..Hani boleh lagi ti..tidur sendiri" bls Hani tergagap-gagap kerana nafas Haziq sngat dekat dengan tmpat sensetifnya. "Dont be afraid honey" bls Haziq lalu mendekatkan mukanya dengan Hani. Hani terus memejamkan mata. Haziq dengan perlahannya mencium bibir Hani. 'Lembut' desis Haziq. Hani membalas ciuman Haziq. Haziq terus mengangkat Hani untuk kebilik. Habis baju Hani terangkat hingga paras atas gara² Haziq yg mengangkatnya. "Aih i tak tahan lah sayang tngok peha you ni" bls Haziq nakal. Hani melempang pipi Haziq perlahan. 'Manja'. Haziq meletakkan Hani diatas katil. Haziq membuka bajunya lalu badanya menghempap badan Hani. Jntung Hani kmbali berdegup pantas seperti smalam. Haziq mencium dahi Hani smpai lah ke hidung,mata,pipi,dagu dan akhir sekali bibir Hani yg kemerah-merahan.
וווווווווווווווווו×
P/s: Tq for reading..kalau ada apa² just comment or meses . Or maybe ada bnyak kesalahan. Iyelah i blum matang lagi dari segala masyakarat. Kalau ada salah silap tu maafkan saya ye..😗💕

My Husband Its You!Where stories live. Discover now