Part 8

5.6K 148 0
                                    

Hanya dengan sekali lafaz Hani sudah sah menjadi isteri kepada Haziq. Hani mengelap air matanya. Bukan terharu atau gembira!!!! Tapi sedih sebab dia berkawin dengan musuhnya.
Kini masa untuk membatalkan wudhuk. Haziq duduk dihadapan Hani yang manis bertudung. Haziq menghulurkan tangannya. 'Sejuknya'kata Haziq dalam hati. Hani menyambut lalu meletakkan di bibir. Lama. Hening. Jantung mereka berdegup pantas bagaikan marathon.
Haziq mengangkat sedikit dagu Hani perlahan. Haziq mencium dahi Hani. Hani menitiskan air matanya. Dia teringat akan Ray. Ye muka Ray sama dengan Haziq. Tapi perangai memang tak sama.
***************
Setelah selesai acara bersanding dan melayan tetamu, Hani terus masuk kebilik untuk mandi dan solat isyak. Haziq hanya melayan tetamu yang masih ada. Dia malas nak masuk bilik. Seram kena kongsi bilik. 'Kau perempuan ke laki' tanya Haziq dalam hati. Haziq memegang belakang lehernya. "Lah,kenapa Ziq tak naik atas?" tanya Datin Suraya. "Eh ma. Nak naik lah ni. Tadi kaki kejang sikit." balas Haziq. "Ouh nanti mama suruh Hani urut." Haziq hanya mengangguk.
Haziq menaiki tangga lalu terus masuk ke bilik. Dia memulas tombol pintu dgn perlahan.
Dia mendengar bunyi air di bilik air. "Mcm mana erk malam ni?" tnya Haziq sendiri didalam hati. Selalunya perempuan yang tak sedap hati. Ni dia yg laki yg tak sedap hati.
Dia duduk diatas katil yg berhadapan dengan bilik air. Dia berkira-kira mahu keluar ataupun tidur. Last² tertidur. Minah tu mandi lama sngat.
*************
Hani keluar dari bilik air. Bila dia keluar, dia ternampak Haziq sedang baring di atas katil. Dia berfikir sama ada mahu mengacau Haziq atau abaikan. 'Hurmm baik kau pakai baju dulu' kata Hani dalam hati. Baru sahaja mahu memakai baju,hati dia tergerak untuk menggoda Haziq. Tulah sape suruh mamat tu cabar dia. Tak seksi erk nnti kau.
Hani berjalan menuju ke arah Haziq yang sedang tidur. Dengan selamba dia duduk diatas Haziq. Dikirakan 'ontop' lah. Haziq yang rasa ada sesuatu benda atas badan nya membuka mata dengan perlahan. Alangkah terkejutnya bila muka Hani hanya berjarak beberapa meter drpadanya. Haruman mandian Hani dapat dibau oleh Haziq. Dia menelan liur melihat Hani yang hnya memakai tuala paras peha. Hani menahan ketawa melihat Haziq yang mula cuak. Dia mengelus perlahan pipi Haziq. Dia dapat lihat halkum Haziq bergerak seperti menahan nafsu.😂
Tangan Hani meliar di badan Haziq. 'Tak leh jadi ni' kata Haziq dalam hati. Dia menolak badan Hani lalu duduk diatas Hani pula. 'Ha kau kena sekali' kata Hani dalam hati. Mula² dia malu. Tapi bila tengok muka Haziq,rindu dia pada Ray berkurangan. Haziq merepatkan mukanya dengan muka Hani. Baru sahaja mahu menyentuh bibir Hani, pintu biliknya terbuka luas. "Ops!...." Amira menutup kembali pintu bilik pengantin baru itu. Hani terus menolak badan Haziq dari badannya. Tapi....
Haziq terus mencium bibir Hani. My first kiss!!!! Hani terkejut dengan tindakkan Haziq. Tapi dia biarkan tapi tidak membalas. Haziq memegang bahagian rahangnya lalu menggigit bibir bawahnya. Automatik mulutnya terbuka sedikit Haziq terus mecium Hani. Hani membalasnya kerana tidak tahan dengan godaan Haziq.

(Amira pov)
"Alahai" Amira terus duduk di buai di taman kepunyaan Hani yang besar kedabak tu. Amira menutup mukanya. Umi cheq Maluuuu!!!! Sebenarnya tadi dia mahu berjumpa dengan Hani sebab mahu meminta izin meminjam baju kepunyaan Hani. "Hai macam mana lah boleh 'ternampak' tak suci mata aku" kata Amira lalu menggosok matanya.
Amira memejam matanya dan menyandarkan badanya pada buaiyan yang bercolour putih itu lalu menggerakkan nye perlahan. Tiba² dia rasa ada orang duduk disebelahnya. Dia membuka mata lalu dia nampak Rayqal memandangnya. "Apa?" tnya Amira kepada Rayqal. "Nak mntak izin" blas Rayqal. "Ha?" Amira masih blur disitu. Rayqal turun dari buai lalu berlutut dihadapan Amira. "Bro kotorlah" kata Amira. Dia malu sebenarnya. Dia nmpak ada yang menontong telenovela dia dengan Rayqal. "Aku tahu aku bnyak sakitkan hati kau. Aku saja je nak kacau kau. Aku sebenarnya....ada perasaan kat kau sejak sekolah lagi. Aku tau aku ni mana hensem macam Park Jimin kau tu. Aku tak comel macam Kim Seok Jin kau. Aku tak macho macam Rezza Rosli. Aku tak ada bibir sexy macam Justin Bieber. Tapi aku nak kau tahu yang....aku ada hati kau. Aku cintakan kau. Aku sayangkan kau. Serius tak main². But i know kau ni jenis tak suka orang ikat kau dgn couple² ni an jadi aku ikat kau dengan jadikan kau isteri aku. Leh? And aku nak masuk meminang kau esok boleh? Aunty boleh tak?! Aku serius ni" kata Rayqal kepada ku. Aku dah menangis sikit. Aku nmpak umi ngn abah nak tergelak. "Waee??? Ish kau ni malu lah" kata Amira. "Andwae. Aku taknak kau balas tu. Aku tnya ni kau nak kawin dengan aku tak?" tnya Rayqal. Rayqal masih lagi berlutut. Dia mengeluarkan cincin drpada poket baju melayunya. Dia panggil Aniessa yang sedang tengok drama mereka. "Boleh tak aku jadi oppa kau?" tnya Rayqal smbil membuat muka comelnya. Sumpah cair!! "Ha yelah" blas Amira. "Apa?!" jerit Rayqal. Pura² pekak lak mamat ni. "Ye aku terima!" balas Amira separuh menjerit. Umi dah tersenyum gembira lalu berjalan kearahku abah pon. Seram pulak tngok muka abah yang serius tu. "Rayqal Hanif" panggil Abah Amira. "Ye uncle" sahut Rayqal. Kadang² begegar jugak lak lutut Rayqal ni. Mana taknya. Dia pernah kena sepak kot dengan abh Amira ni sebab selalu kacau Amira dulu. "Betul sayang anak pakcik?" tnya Abah Amira. Rayqal mengangguk. "Bila nak masuk meminang" tnya Abah Amira. Mata Rayqal dah bersinar². "Esok boleh uncle?" tnya Rayqal. "Ha esok. Datok' Riduan macam mna?" tnya Abh Amira pada Papa Rayqal. "Saya on je" balas Papa Rayqal. Aku dah malu bila Aniessa sarungkan cincin pemberian Rayqal. Yang lain dah mula usik² dah. Rayqal wink kearah aku. Aku dah malu tahap t-rex dah ni. Umi peluk aku begitu juga mama Rayqal yang baru sampai. Rayqal dah lompat² kegembiraan.

My Husband Its You!Where stories live. Discover now