Jgn kau ragukan aku
Lihat kesungguhan ini
Bukalah hati mu
Hnya untuk aku
Seandainya....
Kau tahu rasa cinta ini
Walau tak terbalaskan
Aku cinta
Haruskah ku simpan cinta ini
Aku mengngagumi mu
dari jauh sajaHani msih lagi mendengar lagu kegemarannya berulang kali tnpa jemur. "Ha! Buat ape tu" tegur Anas kpda Hani yg asyik mendengar lagu itu. Aih comel je adik dia. Makin tembam sejak mengandung. "Abg!!! Terkejut Hani. Aih... Hani bosan lah bang. Haziq tu asyik oversea³ je" adu Hani kepda Anas.
Anas hnya menggeleng. "Biasa lah busniess man abg pon mcm tu jugak apa" bls Anas lalu mengambil keropok kentang disebelah adiknya. "Abg!!!tu adik punya lah" marah Hani smbil mencubit abangnya itu. "Sikit je pun" kata Anas lalu smbung makan keropok adiknya. "Assalamualaikum" sedang mereka bergaduh manja, mereka terdengar org memberi salam. "Abg pergilah tngok sape dtg" kata Hani. "Malas lah" Anas mula mengembungkan pipinya. "Please dont do that. Buruk k..Hani mengandung lah. Abg pi lah" kata Hani lalu menghalau abg nya menggunakan kusyen sofa itu. "Lahhh yelahhh" Anas terus pergi ke pintu utama.
"Waalaikummussalam" Anas terkejut melihat seorang gadis yg berpurdah dihadapannya. "Maaf cik ni siapa?" tnya Anas. "Ehem. Err saya nak cari Haziq. Dia ada?" tnya gadis itu. "Haziq? " gadis itu mengangguk. "Abg sape yg dtg tu? Suruh lah dia masuk adik dah buatkan air" kata Hani dari dlm rumah.
"Err cik masuk lah dulu. Haziq blik petang ni rasanya. Sbb minggu lepas dia pergi oversea ada kerja" kata Anas. "Tak pe lah saya blik dulu. Nnti kata kat Haziq yg Aqish ada hal nak jumpa dia" kata Aqish. Anas mengangguk. "Assalamualaikum" ucap Aqish lalu terus pergi. "Waalaikummussalam" bls Anas perlahan. "Something wrong ni" kata Anas sendirian. "Abg mana dia?" tnya Hani yg baru tiba di sebelahnya. "Dia dah balik. Dia kata dia nak jumpa Haziq." bls Anas smbil berjalan menuju ke ruang tamu. "Siapa dia bang?" tnya Hani lagi. "Tak silap abg nama dia...A..Aqish ha Aqish nama dia" bls Anas lalu menukar saluran tv yg asyik cerita korea itu.
"Aqish? Mcm kenal. Abg!!! Jgn tukar lah" kata Hani lalu dia pergi kearah Anas lalu merampas remote tv di tangan Anas. "Ish ye lah nah.. Selamat Hani mengandung tau kalau tak dh lama abg resling adik" kata Anas.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
(Aqish pov)
Aku sudah lama menunggu dirinya tetapi....dia dengan org lain? Betapa hancurnya hati ni. Sudah lama sngat lama...sudah 5 tahun dia berusaha menukar dirinya seperti yg disuruh oleh pemilik hatinya. Tapi...seperti yg dia katakan yg...dia...ya iaitu Haziq Mikail b. Hakim Yahya. Pencuri hatinya pada masa dahulu.Walaupun kasanova,dia ttp sabar dan setia. Sbb? Sbb dia cintakan harta Haziq satu masa dahulu. Tapi baru dia sedar yg dia cintakan Haziq. Haziq letakkan syarat kpdanya. Kalau mahu dia setia,aku kena berubah. Time tu mmg bodoh. Aku marah dia... Marah smpai caci kejadah segala benda kat dia. Aku bodoh sangat².....
YOU ARE READING
My Husband Its You!
RomanceHani yang baru shaja ingin move on dari cinta, terpaksa dikahwinkan oleh Haziq iaitu kembar kepada cinta pertamanya. Tapi demi keluarganya terpaksa juga lah dia berkahwin dengan lelaki separuh masak ni. Playboy,nakal,mengada,manja mmg namanya Haziq...