Haziq berjalan smbil memegang kunci keretanya menuju ke parking. "Sumpah aku cinta kamu
sampai mati
syg kamu sungguh aku rindu kepadamu saja
Apakah kau juga sama seperti yg aku rasa.
Aku mohon sangat kamu cinta jua.
Seandainya,kau tahu rasa cinta ini walaupun tak terbalaskan
aku cinta
haruskah ku simpan rasa cinta ini.
Aku mengngagumi mu dari jauh saja" smbil berjalan Haziq menyanyi lagu Khai Bahar dari jauh sahaja. Serius sekarang ni dia rindu tersangat-sangat kepada Hani. Aih semakin lama semakin comel pulak bini dia tu.Smpai sahaja dikereta,dia menekan alarm kereta. Baru shja mahu melangkh dia ternmpak sebuah kereta wira laju menghampirinya. Dan kereta itu terus membelahnya."Astagfirullah" Anas yg kebetulan lalu disitu terkejut melihat apa yg berlaku. "Woi!!" tengking Anas kpda kereta yg terus memecut itu. Orang yg lalu lalang sdh mengerumuni tmpat Haziq. Anas cepat² ketempat Haziq lalu meletakkan Haziq diatas ribanya.
"Ya Allah Haziq. Aish" Anas susah mula menggelabah. Dia keluarkan telefonnya dari pocketnya. Dia menelefon ambulance dan menelefon Hafiz untuk memeberitahu berita ini. "Haziq sabar ye" ujar Anas smbil mengajar Haziq mengucap. "A..a..ab..abang...to..long...se..sela..mat...kan....Han..Ha..ni...di...dia...da..dalam...ba...ha...ya" ujar Haziq. Semakin lama pandangannya semakin gelap. 'Allah' kata Haziq dalam hati.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
"Ku tak malu cinta mu
Ku tak malu mahu mu
Biar satu dunia tahu
Jantung ku jantung ku berdegup
Berdegup berdegup selalu Untukmu" sambil memasak Hani menyanyi lagu kegemaranya. "Amboi, seronok eh kau. Nyanyi 24 jam. Tadi lagu Mercy, shapes of you pastu lagu twice apa tu ciri ciri pa tah" perli Arsyad smbil mengambil epal didalam peti sejuk. "Awal bangun? Knpa tak bngun esok je?" perli Hani pula. Arsyad hnya membuat muka. ╮(─▽─)╭"Mana kesayangan kau?" tnya Arsyad sebelum menggigit epalnya. "Dia kerja lah. Nnti waktu lunch dia balik. Tapi apasal aku rasa bad happend ha?" tnya Hani lalu membuka apronya. "Alah perasaan je tu" bls Arsyad. "Yeke?" tnya Hani lalu duduk di kerusi yg ada didapur tersebut.
Dalam beberapa minit selepas bersembang,tiba² telefonnya berdering.
Sengal🐼
📞answer off 📲"Ha waalaikummussalam knpa?" tnya Hani. "Haziq? Knpa ngan dia?" tnya Hani smbil mengerutkan dahi. "Kat..mana?" kini Hani hnya bertanya dgn suara yg perlahan. "Nnti aku pergi" hbis shja bercakap, Hani terus memeluk Arsyad yg dari tadi menunggu berita dripadanya. "Apasal wey?" tnya Arsyad lalu menolak perlahan Hani yg sedang menangis teresak-esak. "Ha..Haziq kat tsk...hospital" jawab Hani tersedu sedan. "Sabar Su...cuba bagi tau knpa dgn Haziq?" ujar Arsyad lalu mengelap air mata Hani. "Haziq hmpir kena bunuh wey...dia kena langgar kat parking.. Abng Hafiz ckp dia agak kritikal Kim tu." bls Hani yg kini reda sedikit. "Jom gi hospital..kau siap² dulu" arah Arsyad lalu memimpin Hani ke bilik.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥"Mcm mana keadaan dia doktor?" tnya Hafiz dan Anas serentak bila doktor yg merawat Haziq sudah keluar. "Alhamdullilah kami sempat merawat Encik Haziq. Tetapi kami tak sure yg sekarang patient boleh sedar ke tidak. Sbb darah patient berkurang. Selamat encik berdua telefon ambulance." ujar Doktor tersebut.
"Sekarang boleh tak kami melawat dia?" tnya Anas. "Boleh tetapi limited dia sikit je lah. Jgn bagi sekampung masuk." bls Doktor itu smbil tersenyum manis. "Terima kasih dokter" bls Hafiz apabila Anas terpaku melihat doktor yg manis itu. Bila doktor itu telah berlalu, Hafiz melepuk kpla Anas. "Aduh.. Kau pahal" marah Anas lalu mengusap kepalanya. "Yg kau pergi tenung doktor tu apahal?" tnya Hafiz. "Doktor tu gf aku lah. Anis nama dia" ujar Anas lalu masuk kedalam wad dimana terletaknya Haziq dgn selamba. Hafiz menjadi patung mannequin. Terpaku,terkedu,tersedu dan seangkatan dengannya.
"Mcm mana dgn Haziq?" tnya Hani yg baru tiba bersama Arsyad dan yg lain². Teguran itu menyentak segala ter yg brlaku kpda Hafiz tadi. "Dia okey. Selamat doktor dapat rawat dia. Tapi doktor ckp dia tak sedar lagi. Tak tahu lah bila dia boleh sedar." bls Hafiz. Semua mengucap syukur kehadrat Ilahi. Tiba² Hani memegang perutnya yg sakit.
"Ahh Kim² sakit Kim" ujar Hani smbil memegang perutnya. Arsyad yg mendengar rintihan Hani terkejut melihat air ketumban yg sudah pecah membasahi dibawah kain Hani. "Ya Rabbi macam mana ni?" Arsyad mula kalut. "Panggil doktor" ujar Datin Suraya. "Sabar Hani" kata Puan Sri Hanis yg baru tiba bersama Datin Suraya itu.
YOU ARE READING
My Husband Its You!
RomanceHani yang baru shaja ingin move on dari cinta, terpaksa dikahwinkan oleh Haziq iaitu kembar kepada cinta pertamanya. Tapi demi keluarganya terpaksa juga lah dia berkahwin dengan lelaki separuh masak ni. Playboy,nakal,mengada,manja mmg namanya Haziq...