"Abg" seru Hani kpda Haziq yg sedang baring di katil smbil bermain tabnya. Main Plant vs zombie lah tu ╮(─▽─)╭
"Knp?" tnya Haziq tetapi matanya masih di tabnya. "Tadi ada sorang pompuan ni cari abg" ujar Hani smbil memakai losyen kegemarannya."Siapa pulak?" tnya Haziq smbil mengerutkan dahi. But matanya masih pada tab (ㄒoㄒ). "Nama dia Aqish." bls Hani. Dengar je nama tu,tab Haziq terjatuh kena mukanya. "Auch!" Hani terus berjalan kearah Haziq smbil menggelengkan kplanya. "Apa abg ni,smpai jatuh tab tu. Selamat kena muka abg,kalau jatuh kat bwh mcm mana?. Ish³ nauzubillahminzalik. "Kata Hani lalu duduk di atas katil.
Hani menarik kpla Haziq perlahan dan diletakkan di atas pehanya lalu mengusap perlahan muka Haziq smbil tergelak kecil. "Apa ni. Sayang ni jgn lah gelak. Tak lawak lah" marah Haziq smbil menggosok hidungnya. Hani hnya tergelak. "Ha abg. Siapa si Aqish tu?" tnya Hani. Haziq terus memandang mata Hani. "Emm kwn je" bls Haziq lalu memandang perut Hani yg makin membesar smbil mengusap perut Hani. "Abg...please jujur siapa Aqish tu?" tnya Hani sekali lagi.
Hani mendengar Haziq mengeluh. "Aqish tu bekas teman wanita abg" bls Haziq. "Ouhh..knpa dia cari abg?" tnya Hani. "Maybe dia nak abg blik kot. Atau dia nak mntak maaf" bls Haziq lagi. Selepas itu suasana bilik itu sunyi. "Dah lah,kita tidur erk?" kata Haziq lalu bngun dari pembaringannya. Hani hnya mengikut arahan Haziq lalu dia memeluk Haziq dan tidur. Pftt....(〜^∇^)〜
❤❤❤❤❤❤❤❤❤"Hani Suraya!!!" jerit Amira yg kegirangan itu. "Apa kau ni? Menjerit mcm org gila dah pahal?" tnya Hani smbil membawa 2 mug berisi air milo suam dan diletakkan di atas meja. Hani melihat Amira yg asyik khusyuk ke arah tv. "Tch Jimin dia rupanya" ujar Hani lalu tergelak kecil. "Ish biar ah. Ya Tuhan hensem siot anak Park ni" kata Amira lalu menepuk tngan. "Kau pahal?" tnya Hani smbil tergelak melihat karenah Amira.
"Weyyy cemmnye weyyy" kata Amira lagi. Habis sahja persembahan Bts itu Amira terus mencebik. "Alaa dah abis" ujar Amira. "Dah² lah tu. Nah minum ayo ni penat den buat" kata Hani lalu menghulurkan mug milo kpda Amira. "Thank you Hunny Buny" kata Amira lalu tersenyum kecil. Amira menghirup sedikit air milo. "Ermm sedap" puji Amira smbil berthumb up. "Ehh milo je kot...mmg lah sedap" bls Hani smbil mengerutkan kening.
Hani melihat Amira yg sekarang manis bertudung sejak balik dari Korea. "Beb dulu an kau free hair. Kenapa kau pakai tudung erk?" tnya Hani sambil meletakkan mugnya diatas meja kaca tersebut. "Entah lah wey. Hati aku tergerak nak pakai tudung. Lagipun aku rasa macam aku dulu trlampau liar lah" bls Amira lalu membetulkan shawl cottonnya. "Lagipun,abah aku mmg dah lama suruh aku pakai tudung ni" ujar Amira lagi.
Tiba² seorang bibik dtg kearah Hani. "Knpa Hajar?" tnya Hani kearah Hajar. Amira terus pusing ke arah Hajar. "Ada 3 org kawan puan datang. Dia nak jumpa puan" bls Hajar. "Pnggil dia org masuk lah" arah Hani smbil tersenyum. Hajar hnya menggangguk dan mmbals senyuman Hani. Beberapa minit kemudian terdengar suara org memberi salam. "Waalaikummussalam" jawab Hani dan Amira serentak.
"Omg Hani mell nya kau" kata Aniessa smbil berlaga kedua dua belah pipi Hani dan Amira. "Tulah jeles aku. Pipi tembam. Ya Allah berapa bulan dah ni?" tnya Maisara pula yg sudah duduk di sofa solo. "Dah 8 bulan dah...tunggu masa je lagi" ujar Hani smbil tersenyum manis. "Tapi srs lah Hani, comel gila lah kau" tambah Afifa lagi smbil menepuk tngan. Hani hnya tergelak. Dalam beberapa minit kemudian,tiba² Hafiz dan Anas yg sudah balik dari kerja terus duduk diatas sofa dan pada masa yg sama Hani dan yg lain² sedang bersembang.
"Kyaa....korang ni kan. Ni tempat perempuan lah. Rumah ni punya lah bnyak tempat. Asal sini juga yg duduk?" marah Aniessa. "Tulah dah lah baru blik dari kerja. Pergi lah mndi" kata Amira lalu menutup hidung. "Shuh²" halau Hani dan Afifa serentak. "Ish bagi lah kami rehat jp. Korang ni mcm lah tak biasa" ujar Hafiz lalu dia mengebas minuman yg Maisara minum. "Oit air saya lah" marah Maisara lalu merampas semula mug. "Patutlah manis" puji Hafiz lalu mengenyit mata.
Muka Maisara sudah memerah. "Wuuu soooo sawitttt" kata semua serentak. Bertambah merah lagi muka Maisara. Hafiz hnya menunjukkan wajah bangga. "Dah lah pi mandi" arah Hani.
"Apa bising² ni?" tnya Arsyad yg baru bngun dari tidur petang. Semua pndang kearah Arsyad. Arsyad menggosok matanya lalu menyelak rambutnya kebelakang. "Ni lagi sorang. Pi lah mndi." arah Hani kpda Arsyad pula. "Susah siot dapat abg mcam diaorg ni" ujar Amira dan Aniessa serentak. "Hek eleh lantak ah" bls Anas lalu menarik tudung Amira perlahan yg berada di sebelahnya. "Taik lah kau ni Anas"marah Amira lalu memukul lengan Anas. "Eleh setakat tngan semut ni tak sakit lah" ujar Anas lalu tergelak.
Hani hnya menggeleng smbil tersenyum dengan karenah keanak-anakan mereka. "Dah shuh²" halau Hani. Terus je Hafiz,Anas dan Arsyad naik ke bilik masing². "Bongok lah diaorg tu" ujar Amira lalu membetulkan tudungnya. "Haha yelah Mira. Tapi aku kesian tngok Mai ni. Muka dah macm udang bakar dah" Ujar Afifa. Maisara hnya buat tak tahu lalu minum airnya. "Wuu minum lagi erk air tu" perli Aniessa lalu mengangkat kening. "Ish" Maisara terus metakkan cawan itu dan terus menutup mukanya. Hani hnya tergelak melihat karenah mereka.
"Wey" pnggil Hani kearah semua. Dia mahu menyatakan ttg Aqish. Mana tahu diaorg knl ke. Semua memandang Hani yg berwajah serius itu. "Korang kenal tak Aqish?" tnya Hani smbil menggaru kening perlahan. "Aqish mana ni? Aqish Lauren ke Balqish Farhana?" tnya Afifa yg sudah tentu ramai rakan. "Tak silap aku Aqish Haira ke..." tak sempat Habi menghabiskan ayatnya, Amira terus memotong "Aqish Haireen kan?" tnya Amira. "Ha tulah nama dia" kata Hani. Dia tahu pun sebab usya gambar yg dia jumpa haritu semasa mengemas bilik Haziq.
"Ha aku kenal" kata Amira dan Aniessa serentak. "Dia kan bekas girlfriend or bekas girl Haziq. Dulu kan Haziq tu playboy" kata Amira smbil menongkat kepalanya dengan tangan ditas peha. "Yup" bls Aniessa smbil menukar channel tv. "Mcm mana korang tahu?" tnya Hani. "Eh takkan kau tak tahu. Haziq dulu kan budak hot kat kolej kita dulu. Kau lah ni sibuk sngat ngan Ray kau je 24 jam" tnpa sedar Afifa sudah membuatkan Hani mahu menangis. "Kau ni Fifa" marah Amira dan Maisara. Aniessa terus pergi kearah Hani. "Are you right?" tnya Aniessa. Hani terus mengalirkan air matanya. "Hani aku mintak maaf" Afifa ters memeluk Hani. "Its sokey" bls Hani. Amira mengelus perlahan bahu Hani.
Maisara hnya mengeluh nafas lega. "Kau ni Afifa. Jaga lah bahasa tu" ujar Aniessa. "Yelah² sorry erk" ujar Afifa lagi. Hani hnya mengangguk. "Knpa ni?" tnya Haziq yg baru balik. "Ops" Amira terus duduk berdekatan dengan Maisara. "Tak de pape lah. Abg nak apa² ke?" tnya Hani lalu menyalam tngan Haziq. "Tak pe lah. Abg naik dulu." Haziq terus naik keatas. "Fuhh selamat" Kata Amira. Hani hnya tergelak begitu juga Aniessa dan yg lain.
YOU ARE READING
My Husband Its You!
RomanceHani yang baru shaja ingin move on dari cinta, terpaksa dikahwinkan oleh Haziq iaitu kembar kepada cinta pertamanya. Tapi demi keluarganya terpaksa juga lah dia berkahwin dengan lelaki separuh masak ni. Playboy,nakal,mengada,manja mmg namanya Haziq...