Part 13

5.5K 121 0
                                    

"Uish tak kena dengan tema lah Hani." adu Amira kpda Hani. "Kau ni cerewet gila lah Mira. Cuba kau terang bagi jelas. Tema apa yg kau nak sebenarnya." marah Hani. Amira sudah buat muka mcm nk nngis. Biasalah. Dia mana boleh org marah dia. "A..a..aku cu..cuma nak..com..complete je" bls Amira. Air mata dia sudah mengalir. 'Ah sudah. Lupa plk minah ni cengeng' Hani sudah menepuk dahi. "Tak pelah su..susah sang..sangat an. Bye" Amira terus keluar daripada butik. "Hani...Hani. Kan aku ckp,aku selalu dah cakap benda ni. Customer always right. Kita kena sabar. Kau tngok skrang. Jenoh nak kena pujuk." bebel Cansandra lalu duduk bersila disebelah Hani dan menghulurkan milo suam.

"Aku stress lah kak" bls Hani lalu memicit kepalanya. "Pelik kau ni. Selalunya kau yg bnyak bersabar" bls Casandra lalu memeriksa dahi Hani. "Eh apa akk ni?" bls Hani lalu mengelak tangan Casandra menyentuh dahinya. Rosak tudung aku. Aih lupa lah nak kabor. Aku dah pakai tudung. Ntah knpa hati aku terbuka untuk memakai tudung. Tapi aku bersyukur sbb Allah bagi aku hidayah. Untung ada suami yg boleh membimbing aku. Casandra tersengih kecil lalu pergi ke caunter. Sambung buat kerja. Baru shja Hani mahu menghirup airnya,telefonnya berdering menandakan orang call.

👣Rayqal👣
📞Answer                End📲

"Okey i know this about what" kata Hani sendiri lalu mengangkat call tersebut. "Wey asal Amira menangis wey" kata Rayqal tapi dlm nada marah sikit lah. Okey rasanya Amira ada mengadu kat Rayqal ni. "Sorry bro. Silap aku jugak marah dia. Dia kan cengeng alahai wey kau pujuk dia boleh?" kata Hani. "Kau cuba cerita apa yg jadi sebenarnya?" tnya Rayqal. "Senanya tadi, dia dtg butik nk tngok ttg deco pelamin ngn baju. Ingat tak haritu dia yg tmpah jgk baju macam tu pelamin macam ni last² dia kata tak kena ngan tema mmg kena ah ngan aku. Aku sampai tak tido kot buat dia punya baju tu" bls Hani. "Aish...aku pon tak tahu lah hormon dia tu. Datang bulan tu aku rasa" kata Rayqal lalu tergelak dihujung ayatnya. Hani hnya tergelak pelahan. "Hurm kau pujuk dia k. Aku pun tak tau lah apa yg tak kena ngan aku ni" bls Hani. "Pregnant lah tu" bls Rayqal selamba. "Hahaha InNyaAllah kalau ada rezeki. Oky lah aku nk solat. Kau pujuk ah si Mira tu." kata Hani lalu menamatkan panggilan apabila sdh mnjawab slm.
וווווווווווווווו×
"Kau dah apahal Haziq. Muka pucat,ha. Kau makan apa?" tnya Arsyad. "Aku tak tahu lah bro. Penat seh. Dari pagi lagi ni." bls Haziq. "Aku syak isteri kau pregnant siak" kata Arsyad. "Ah kau. Sepatutnya isteri kan kena something macm ni." kata Haziq lalu memicit kepalanya. "Maknanya Allah dah kabulkan doa kau maybe...Maybe kau doakan harap semua kesakitan dia ada kat kau. So Allah kurangkanlah beban si Suraya tu." bls Arsyad lagi. "Maybe lah. Alhamdullilah lah kalau mcm tu Ni yg kau blik Malaysia ni Hani tau tak?" tnya Haziq. Arsyad ni kmbar kpda Hani. Lupa lak nk kenalkan. Aduhai. Hakim Arsyad yg sekarang baru hbis travel di Australia and Arsyad ni senanya Model Antarabangsa. Dia yg menjadi pelbagai duta untuk produk kekemasan diri dan menjadi model untuk memperkenalkan baju fesyen terkini dari pereka fesyen terkenal.

Bagus lah.Abgnya model adiknya pereka fesyen. 2org  lagitu  kena ambil alih syarikat papa. Biasalah tu. Sama mcm si Haziq ni ha.
"Saja aku nk buat suprise kat Suraya tu ha." bls Arsyad lalu smbung makan mee goreng mamak. Rindu makanan kegemarannya. Uish dah 2 tahun tak melantak mee goreng😂. "Aku pelik lah..kenapa yg lain panggil Hani tapi kau sorang je panggil Suraya?" tnya Haziq lalu mengelap bibirnya dgn tisu. " Entah aku pun tak tahu. Aku mmg dari dulu pnggil dia Suraya. Aku pun tak tau beb. Maybe masa aku kat perut mama kita org dah berpakat rasanya" bls Arsyad selamba. Hani panggil Arsyad Kim, Arsyad panggil Hani,Suraya. Mmg sepakat😌. "Dah lah mkn cepat nnti Hani nak blik rumah dah" kata Haziq lalu minum air kosongnya yg tinggal separuh.

My Husband Its You!Where stories live. Discover now