-4-

281 29 2
                                    

Hát igen.
Egy pár döglött rovarokkal teli cipő nem igazán jó ajándék egy embergyerek számára. De ezt a sárkány nem tudhatta.
Alice nagyi egy jó tíz percen keresztül papolt Milliennek, hogy ez az ajándék egy sárkánytól nagy szám, meg, hogy köszönje meg neki illedelmesen, ha találkozik vele. És ez utóbbit úgy mondta, mintha a legtermészetesebb lenne találkozni egy sárkányal!

Alice nagyi biztosan sokat beszélt volna az unokájának a sárkányok szokásairól, de Milliennek viszont egy idő után sietnie kellett, hogy nehogy lekésse az iskolabuszt.

Az iskolába megérkezve, Millien rögtön levágta magát a padjába legjobb barátnője Susan mellé, aki éppen egy vastag könyvet olvasott.

- Szia Susy - üdvözölte a barátnőjét.

- Szia Mill -  nézett fel a könyvéből a barátnő. - Hogy telt a délutánod?

- Jól köszi - Millien úgy döntött egyenlőre nem szól Susannek a sárkányról. - És neked? 

- Egész délután tanultam! - mosolygott, és szemében elégedettség csillogott.

- Hogy bírsz ennyit tanulni? - kérdezte Millien hitetlenkedve.

' Hát aki kitűnő tanuló akar maradni annak sokat kell tanulnia - válaszolta Susan, aztán hozzátette. - Egyébként miért rökönyödsz meg ennyire? Tudod, hogy nekem a tanulás csak szórakozás, nem pedig probléma!

Majd újra beletemetkezett a könyvébe.

Millien mosolyogva nézte egy ideig, aztán elővette a rajzfüzetét és firkálni kezdett. Elősször csak firkált, majd elkezdett rajzolni egy sárkányt, úgy ahogy ő azt elképzelte. Végül is egy sárkány bárhogyan nézhet ki.
Ám a művét egy idő után félbe kellett hagynia, mert megjött a földrajz tanár és elkezdődött az óra.
Unalmas volt mint mindig.

Óra utáni szünetben Millien folytatta a rajzát, Susan pedig újra belemerült a vastag könyvébe.
Egy idő után Millien befejezte a rajzát, és mivel meg is unta a rajzolgatást elrakta a füzetét meg a ceruzáit. Unatkozott. Malmozott az ujjaival, nézte az osztálytásait, többek között a fiúkat, de miután rájött, hogy ilyen sok év után sem lettek helyesek, a barátnőjéhez fordult.

- Szerinted léteznek sárkányok Sussy?

A kérdezett felrakta a mutató ujját, hogy várjon, majd pár másodperc múlva felnézett a könyvéből.

- Az előbbi kérdésedre válaszolva, nem sárkányok nem léteznek, csak a mesékben! - válaszolta határozottan -Miért kérdezed? - nézett kérdőn.

- Csak érdekelt - vont vállat a lány.

- Újabban sárkány mániás lettél? -kérdezte már-már nevetve Susan.

- Nem, dehogy! - bigyesztette le az alsó ajkát Millien.

- Na azért! Már azt hittem, vissza mentél az oviba!

Susan ennél a pontnál nevetni kezdett.
Millien egy kicsit később követte a példáját.
Ha tudná, hogy mennyire téved!gondolta magában.

Sárkány Testvér /Szünetel/Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang