Laat me met rust

584 31 0
                                    

Ik vloog over New York. Onder mij zag ik mensen wijzen. Ik vloog door, opweg naar Italië. Achter mij werd de Avenger Tower steeds kleiner.
"Mr Stark." Onderbrak JARVIS mijn gedachtengang.
"Wat is er?" Zei ik onaardiger dan mijn bedoeling was.
"Meneer Rhodes probeerd u te bellen." Klonk JARVIS stem.
"En waarom hoor ik dat dan niet en moet jij me ervan op de hoogte brengen?" Vroeg ik. Ik vloog een rondje door de lucht zodat ik de Avengers Tower nog een keer kon zien.
"U had mij opgedragen u niet te storen." Zei JARVIS.
"Ja?" Vroeg ik voor ik er erg in had.
"Ja meneer, dat had u." Zei JARVIS verwijtend.
"Laat maar, geef me Rhodes." Zei ik ongeduldig.
"Zoals u wilt."
"Hey Tony." Klonk het over de speakers.
"Wat's up, Rhodey?" Vroeg ik.
"Ik vroeg me af ..." Zei Rhodes. Het klonk een beetje ontwijkend.
"Zeg op Rhodes. Ik heb het druk." Zei ik ongeduldig. Ik had het helemaal niet druk, maar ik had gewoon geen zin in lange ontwijkende zinnen, terwijl de vraag maar heel kort was.
"Goed." Zei Rhodes. "Waar ben je?"
"Boven New York. Hoezo?" Waar wilde Rhodes heen? Ik had geen idee.
"Het is belangrijk. We hebben important data die op een beveiligde server staat. Die server moet dus gehackt worden. Ik dacht meteen aan jouw." Zei Rhodes.
"Luister. Ik ben nu opweg naar Italië en heb echt geen tijd om servers te hacken. Vraag maar een ander." Zei ik.
"Maar..." Hoorde ik Rhodes stem.
"Nee!" Riep ik en ik hing op.
Oké het was misschien gemeen, maar ik had er echt even geen zin in.

New York had ik ondertussen ver achter me gelaten.
"Mr. Stark." Zei JARVIS.
"Wat is er?" Vroeg ik. Ik maakte een schroevendraaier in de lucht en gilde het uit van de pret. Niet echt Stark-achtig, maar er was toch niemand.
"Sir, meneer Fury vraagt of u tijd heeft."
"Nee, ik heb geen tijd, of eigenlijk, geen zin. Weet je wat? Zeg Nick maar dat ik geen intresse heb." Ik haalde mijn schouders op. Wat kon mij het schelen? Hij zocht het maar uit.
"Mr. Stark, meneer Fury dringt aan."
"Maakt niet uit. Hang maar gewoon op. Ik heb vakantie." Zei ik ongeduldig.
Ik zette de speakers aan en draaide mijn muziek af.

Het Geheim Van Tony Stark (1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu