Słowniczek

501 26 0
                                    

Alfa - lider grupy; przywódca.

Berserk - zezwierzęcony wilkołak. Stracił on możliwość przemiany w człowieka, lub wilka poddając się pierwotnym instynktom. Są mniej inteligentne od zwykłego wilkołaka, potrafią walczyć do upadłego.

Beta - Wysoko postawiony członek watahy. Sprawuje funkcję zastępcy i prawej ręki alfy. Na to miejsce wybierani są tylko zaufani członkowie często z długoletnim stażem.

Biały Wilkołak - Zwany też srebrnym. To stary osobnik, który ma wiele za sobą ; Synonim białego kruka Zobaczenie go jest uznawane za pozytywny omen, a kłębek jego sierści za talizman przynoszący szczęście i długowieczność.

Dzieci Nocy - ogólne określenie istot ciemności, takie jak wilkołaki, wampiry, czy demony.

Fenrir - inaczej Fenris; pierwszy wilkołak. Jako istota elementarna był odpowiedzialny za utrzymanie równowagi na świecie. Podzielił się na dwa istnienia: Baldera o srebrnej sierści i Herminda o czarnej.
Według legend wilkołaków, ród Fenrira dał początek całej rasie, a członkowie czystej krwi są całkowicie odporni na srebro i niezależni od cyklu lunarnego. Obecnie uważany za wymarły z powodu prześladowań.

Freya - powierniczka, wybranka; osoba o określonym przeznaczeniu. [Synonim słowa Luna zaczerpniętego z mitologi greckiej - przypis autorki]

Freyr - powiernik, wybraniec; osoba o określonym przeznaczeniu

Inicjacja - test na dorosłość jaki stosują klany. Inicjacja w każdym klanie wygląda inaczej, a jej przebieg jest jedną z tajemnic klanu. 

Latarnia - zaliczyć wpadkę; być na widoku.

Kreatorzy - mistyczna rasa, uznawani są za stwórców całego Kirum, dawniej czczeni jako bogowie. Dziś wiedza o nich jest całkowicie zapomniana, a jedynymi śladami ich obecności są nieliczne świątynie z tajemniczymi symbolami.

Kirum - Wymiar/kraina z której pochodzą wilkołaki; miejsce akcji całej historii.

Klan - w hierarchii stoi ponad watahą i jest uważany za elitę wśród wilkołaków. Klany mają swoje zamknięte zwyczaje i rzadko przyjmują członków z zewnątrz. Często jedynym sposobem by należeć do klanu jest po prostu urodzenie się w nim. Wiele z nich ma bardzo długa tradycję, a nazwy najpotężniejszych przyprawiają o gęsią skórkę inne wilkołaki. Cecha charakterystyczna klanów są specyficzne tatuaże które określają przynależność danego osobnika, a które znikają po śmierci.

Mate - partner, lub partnerka wilkołaka; synonim narzeczonej.

Młodzik - Określenie młodego wilkołaka; synonim słowa nastolatek.

Obdarzony - osobnik posiadający jedną nadnaturalną zdolność. Do czasów obecnych przetrwała ich garstka, przez większość uważani za mit.

Odległe Lądy - Kontynent niedostępny śmiertelnikom, położony blisko granicy planety. Zamieszkiwana przez istoty, które swą potęgą mogą zmieniać otaczająca ich rzeczywistość. Przez mieszkańców Kirum uznawani za bogów i czczeni w różnych wierzeniach.

Prawo Woli - niepisane prawo nadawane przez Valbrandów. Istota w nim zrodzona możne podejmować decyzje odnośnie swojego życia i wyborów. Siła przeznaczenia działa tutaj słabiej. Możliwe jest przejście do prawa rozkazu.

Prawo Rozkazu - niepisane prawo nadawane przez Valbrandów. Istota w nim zrodzona nie posiada przywileju decydowania o sobie, lecz podlega woli innym. Przejawy buntu i indywidualności nie są mile widziane, a wpływ przeznaczenia działa silniej.

Ragnarok - czerwona pełnia księżyca. W Kirum zdarza się wyjątkowo rzadko, raz na 500 lat. W dawnych wierzeniach wilkołaków przypisywano jej koniec świata. Tego typu pełnia wymusza zmianę w hybrydę każdego wilkołaka, niezależnie od wieku i pobudza ich pierwotne instynkty. Ten czas jest szczególnie dla nich niebezpieczny.     

Sfora - grupa przyjaciół jaka spotyka się we własnym gronie. Wiek wilkołaków jest zbliżony, co pozwala na rozwijanie podobnych zainteresowań. Członkowie pochodzą z różnych grup i nie ma tu hierarchii typowej dla wilczego stada.  Sfora jest odpowiednikiem kółek zainteresowań, lub wszelkich innych grup ludzkich. 

Stado - grupa wilkołaków w początkowym stadium tworzenia. Stado pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy wilkołaki kierowane silnym instynktem przetrwania tworzą grupę. Połączone jednym wspólnym celem nie mają jeszcze ustalonych relacji miedzy członkami, a więzi rodzinne (stadne) w zasadzie nie istnieją. Wewnątrz grupy można zaobserwować liczne potyczki o pozycję. Zazwyczaj zajmują też jedne z gorszych terenów, gdyż silniejsze grupy po prostu dominują. Rzadko kiedy stado liczy sobie więcej jak 10 osobników.

Szczeniak - Określenie młodego, niedoświadczonego wilkołaka, który nie wszedł jeszcze w okres nastoletni.

Świat - inaczej planeta. Zamknięta i odizolowana przestrzeń fizyczna, o różnych biomach, którą zamieszkują istoty materialne. Istnieje siedem różnych i niepołączonych ze sobą światów, z czego dwa są odizolowane za pomocą bariery. Istoty niematerialne jak duchy, czy demony, aby stale przebywać w takim środowisku, muszą posiadać ciało fizyczne. 

Tatuaże - wywodzą się z tradycji wilkołackich klanów. nadawane są kandydatowi który przeszedł inicjację, która jest swego rodzaju testem dojrzałości. po otrzymaniu tatuażu kandydat staje się oficjalnym członkiem klanu. Z biegiem czasu tatuaże zaczęły stosować także inne watahy dla upiększenia swojego ciała, dawniej wykorzystywano je również do zmylenia wroga. Autentyczność tatuażu można potwierdzić na dwa sposoby: Zabijając właściciela, lub używając magii.

Valbrandowie - Istoty elementarne, powołane do życia przez kreatora. Reprezentują jeden aspekt świata np, równowagę, przeznaczenie, czy miłość. Trwale związani z planetą i obecni w życiu śmiertelników, jako lokalni bogowie. Zamieszkują głównie Odległe Lądy, ale czasem pojawiają się w Kirum.

Wadera - Matka (rzadziej inna kobieta), która wychowuje młodego i niesamodzielnego jeszcze potomka.

Wataha - grupa wilkołaków na wyższym poziomie rozwoju. Hierarchia poszczególnych osobników została już ustalona i rzadko ulega zmianie. Członkowie grupy znają się i mogą na sobie wzajemnie polegać, występują silne więzy rodzinne. Silniejsze watahy są w stanie wywalczyć lepsze tereny. Nowych członków zazwyczaj pozyskuje z samotnych wilkołaków, choć czasem zdarza się, że zwykli członkowie migrują miedzy watahami.

Wilczomlecz - grupa roślin na które wilkołaki są podatne. W zależności od gatunku ta roślina działa inaczej. Jedne są trujące, inne afrodyzjakiem, jeszcze inne działają jak kocimiętka.

Wymiar - inaczej świat astralny, zamieszkiwany przez istoty niematerialne np. dusze. Składa się on głownie ze struktur energetycznych i duchowych. Wymiary potrafią być nawet dziesięciokrotnie większe od światów materialnych. Można dostać sie do nich na kilka różnych sposobów. 

Wyrzutek - wulgarne określenie samotnego wilkołaka. 

 

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


Zabójcza PięknośćOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz