BAB 4" TRAGEDI YANG TAK DAPAT DILUPAI"

63 2 0
                                    

Hawa,Kak Miza dan Diana bangun awal kerana ingin menyiapkan tempahan Prof Syah.
Tepat jam 7.00 pagi mereka berjaya menyiapkan tempahan itu.

Selepas itu Hawa dan Diana menyusun tempahan di
dalam kereta. Mereka juga bergegas untuk ke kelas kerana pada hari itu mereka akan mengadakan kelas di patry U.Mereka akan menjalankan pemprosesan makanan hari ini.

Tiba sahaja di patry U.P.M.S,Hawa melihat Prof Syah sudah menunggu mereka di hadapan pintu patry.Hawa turun dari kereta dan menyusun makanan di patry manakala Diana menunggu Hawa di dalam kereta kerana mereka ingin pergi ke kedai sebentar membeli sudu dan garfu.

Sedang asyik Hawa menyusun tempahan tiba² Prof Syah mengunci pintu patry dari dalam.Hawa yang tersedar Prof Syah mengunci pintu segara ingin menelefon Diana tetapi telefonnya dirampas oleh Prof Syah dan diletakkan di atas meja.

"Prof nak apa ni?Prof jangan main² dengan saya,saya jerit nanti" kata Hawa dalam keadaan cemas

" Nak jerit?jeritlah.Hawa dah lupa ke? Bilik ni kedap bunyi" kata Prof Syah sambil ketawa.

Prof Syah makin mendekati Hawa, Hawa pula sedaya upaya berada jauh dari  Prof Syah.

Diana yang pelik dengan sikap Hawa yang menelefonnya tetapi tidak berkata apa².Diana terus mendengarkan apa² yang berlaku melalui telefonnya. Apabila dia terdengar Prof Syah yang berkata sebegitu kepada Hawa segera menelefon Azri menjelaskan perkara yang berlaku.

Belum sempat Prof Syah ingin mengenggam tangan Hawa ,tiba²
Pap...
Pintu patry terbuka dan satu tumbukan hinggap ke pipi Prof Syah.Hawa terus berlari ke arah Diana dan memeluknya.

Azri terus menerus memukul Prof Syah hingga tak berdaya untuk membalas pukulannya.Selepas beberapa minit rakan Azri yang bernama Danish datang bersama pensyarah tertinggi U.P.M.S

Prof Syah telah dibawa ke pejabat pentadbiran U.P.M.S untuk berjumpa dengan ahli pentadbiran U. P.M.S untuk menjelaskan kejadian yang berlaku sekali gus menerima tindakan.
******************************
PERISTIWA SEM 1
Hawa dan Diana merupakan pelajar tahun pertama di U.P.M.S
Mereka dan rakan ² yang sama tahun dengan di U.P.M.S sedang menjalankan orentasi pelajar  baru selama 3 minggu.Selepas daripada itu mereka semua dibenarkan manjalankan kuliah seperti biasa.

Beberapa minggu selepas orentasi berakhir, kuliah Hawa dan Diana berjalan lancar. Sehingga lah pertengahan tahun,Hawa menerima banyak surat cinta dan hadiah dari penghuni² U.P.M.S.Hawa mula diminati ramai apabila dia dan Diana dipelawa oleh Prof Zarina untuk menjadi ahli tetap dan sekaligus memang jawatan presiden kelab keceriaan di U.P.M.S memandangkan kelab keceriaan baru ditubuhkan pada tahun itu.

Tidak kira senior ataupun junior pasti ada yang ingin cuba menambat hatinya tetapi Hawa tidak melayan kerenah mereka.

Sehinggalah satu hari apabila Hawa dan Diana dikejar oleh Haiqal yaitu pelajar yang sama tahun dengannye kerana ingin meminta nombornya.

Mereka cuba melepaskan diri dari Haiqal tetapi terlanggar Prof Syah yang juga tergesa-gesa ingin ke kelas.

Segala barangan milik Prof Syah terjatuh dan mereka membantu memungut barangan itu.Tiba² Hawa ternampak beberapa keping gambar juga terjatuh.Hawa terus mengambil dan terlihat beberapa keping gambarnya berada bersama Prof Syah.

Prof Syah yang terlihat keadaan itu terus mengambil gambar itu.

"Prof ini kan gambar saya,kanapa Prof ad gambar saya?" tanya Hawa bertubi-tubi.

"Erm,tu bukan hal awak" balas Prof Syah.

"Bukan hal dia?Itu akan manjadi hal Hawa dan sekaligus menjadi hal saya juga sebab tu gambar Hawa" marah Diana.

Miss Strawbery& Mr AppleWhere stories live. Discover now