BAB 7 "SELAMAT TINGGAL"

74 2 3
                                    

-2 tahun kemudian-
Hawa,Diana serta rakan² sekuliah dengannya sedang bersiap-siap untuk majlis graduasi bagi graduan² kulinari dan pengurusan halal.

"Okey saya nak buat macam yang kita praktis semalam.Jangan malukam U yer.Sebabnya yang datang kali ni bukan calang² orang..orang besar² yang turun" jelas Prof Zainab yang mengurusan majlis graduasi kepada mereka.

"Baik Prof." balas mereka serentak.

Selepas itu mereka berbaris mengikut aturan yang telah di tetapkan.

"Hawa,aku takut laa" terang Diana.

"Kenapa takut pulak sayang oi..kan kita dah praktis semalam." jelas Hawa.

"Memang laa dah praktis, tapi kau tau kan aku..cepat gementar dan gelabah.Buatnya aku buat silap atas stage nanti macam mana?.Dah lah aku cepat melatah." jelas Diana.

"Alamak susah ni..okey sekarang kau cuba bertenang dulu.tarik nafas,hembus.." jelas Hawa.

Diana mengikut arahan Hawa dengan jayanya.

"Okey lepastu?" tanya Diana lagi.

Hawa hanya tergelak melihat telatah Diana.

"Aku pun tak tahu" Hawa terus gelak terkekek²

Diana terus menghadiahkan sebuah cubitan berbisa kepada Hawa. Hawa pula terus menjerit.Beberapa pasang mata melihat ke arah mereka.

"Hawa, Diana kenapa bising ni?ingat pesan saya..Jaga kelakuan." jelas Prof Zainab tegas.

Miss Strawbery& Mr AppleWhere stories live. Discover now