BAB 11"SALAH FAHAM"

37 2 0
                                    

Hawa yang berasa malu apabila Azri menghadiahkan nya sebuah ciuman di dahi terus berlari menuju ke arah Aqif dan Husna yang berada di pentas pelamin.

Sedang Hawa berlari, tiba-tiba badan nya terlanggar sesuatu dan hampir terjatuh.Mujur Azri yang berada di belakang cepat² menarik Hawa daripada​ jatuh.

"Maaf cik saya tak sengaja"pinta Hawa apabila sudah berdiri dengan stabil.

"Eh tak apa..Saya yang salah sebab jalan tak tengok orang"balas gadis itu dan mengangkat kepala nya.

Apabila gadis itu mengangkat kepala nya, Hawa terus memeluk gadis itu.

"Anis..Rindu kau..Ingat kau datang esok"Hawa memeluk Anis rakannya.

Siti Anis Zahirah merupakan rakan karibnya di sekolah menengah.Anis kini merupakan seorang Pengusaha Syarikat terkemuka di KOREA.Anis juga sudah menjadi seperti sebahagian daripada keluarga Hawa.

"Hehehe..Saja bagi surprise..Aku pun baru balik ni..Patutnya mase kau nikah aku dah sampai,tapi balai pelepasan ada masalah sikit. Tu yang lambat.Lain laa kalau aku ada pilot sendiri..Senang nak balik bila².kau buat apa ni?Bukan baru nikah ke?Dah jalan² kenapa?"balas Anis panjang lebar
dan segera menyeka air mata Hawa.

"Kau ni..Aku wasap bukan balas..tup² ada..Sebaik aku tak ada heart attack.Eh jangan risau..Abang pilot KO ada kat pelamin tu.. Kitaorang nak siapkan​ sikit² pelamin malam ni..Sebab tu aku panggil kau..Tapi tak tau pula kau kat Korea.Alah..rumah sendiri kan..Hhehhhe..Ni kenalkan Suami aku"balas Hawa dan memperkenalkan Azri yang berada di sebelah nya.

"Tak yah kenalkan aku dah tau.Izzati dah bagi tahu.. Lagipun Azri dengan aku kan sekampung.Pilot aku?sape?Aqif ke?"tanya Anis dan mukanya kelihatan telah merah.

"Lupalah..Hhehhhe..Iyelah..Jom pergi sana,ke kau nak masuk rumah dulu jumpa umi?"tanya Hawa pula

"Ikut KO lah... Kejap lagi baru jumpa umi"balas Anis dan mengikut langkah Hawa.

"Aqif tengok sapa datang?"ucap Hawa ingin mengusik Anis dan Aqif.

"Eh kak Anis.Akak apa khabar? lama tak jumpa"tanya Husna dan menyalami tangan Anis.

"Baik. Alhamdulillah."jawab Anis dan mengeluarkan sebuah kotak yang mempunyai banyak tulisan Korea kepada Husna.

"Untuk Husna ke?"tanya Husna teruja.

Anis hanya mengangguk. Manakala Husna memberikan ciuman di pipi lembut Anis.

Hawa dan Azri sudahpun duduk di atas pelamin melihat telatah mereka.

"Aqif borak lah dulu dengan Anis..Dia belum makan..Pergi ambik kan makanan sana..Aku tahu kau rindu dia kan.Nanti lepas makan baru buat sama²"jelas Azri

Azri dan Aqif memang sangat rapat.Mereka juga lebih suka memanggil dengan panggilan formal dan kebiasaan di sekolah menengah.

"Erm okey"balas Aqif yang hanya menuruti perintah Azri.

" Eh tak payah lah..Anis boleh ambik sendiri.. Lagipun Anis dah biasa dengan rumah Hawa."celah Anis yang ingin berlalu kerana malu.

"Tak pe awak..Biar saya ambikkan..Awak mesti penat baru balik dari Korea."Aqif menghalang langkah Anis dan berlalu ke dapur.

Meletus ketawa Azri, Hawa dan Husna yang melihat drama romantik tu..

"Lepas ni abang pilot pulak kawin..Habis lah Husna dah tak leh kacau abang sendiri.makan nasi minyak 2 kali laa jawabnya"jelas Husna dan mengenyit kan mata ke arah Anis.

Miss Strawbery& Mr AppleWhere stories live. Discover now