BAB 1" HARI KELAM KABUT"

148 4 1
                                    

Hawa Nazifah mendengus kasar sambil melihat jam di tangan yang sudah menginjak hampir ke pukul 9.00a.m." Mana Diana ni?lambatnya bersiap nanti terlambat kelas pula"guman Hawa.Sambil menunggu Diana, Hawa mendengar lagu kegemarannya yang bertajuk 'MyHero'nyanyi Harris J .Selepas 5 minit kemudian Diana keluar dengan tergopoh gapah.

"Cepatlah Hawa nanti lambat pulak " desis Diana .Hawa hanya mencebik mulut melihat telatah rakannya itu.
" Dia yang lambat kita pulak yang kena marah"Hawa mrnggomel sendirian dan pantas mengejar Diana yang meninggalkannya di belakang.

Dengan keadaan yang kelam kabut mengejar Diana yang sudah jauh dihadapan tiba²..
Dup....
Hawa terlanggar seseorang.Segala barangan miliknya jatuh.Tanpa melihat muka lelaki yang dilanggarnya itu,Hawa terus meminta maaf dan segera mengutip barangnya.Lelaki itu hanya tersenyum dan menolong Hawa mengutip barangnya.

Belum sempat lelaki itu menoleh muka untuk memulangkan kunci dan kad pelajar itu,Hawa telah berlalu pergi.
******************************
Fattah Azri pelajar di U.P.M.S di tahun ke 3 hanya tersenyum melihat telatah gadis yang terlanggarnya tadi.

Dia segera membelek kunci milik dan kad pelajar gadis itu dan hanya tersenyum apabila melihat gambar,nama dan juga alamat rumah sewa gadis itu.

Di kelas, Diana hanya bermasam muka apabila melihat rakan karibnya tiada di belakangnya.

Beberapa minit selepas itu,Hawa melangkah masuk ke dalam dewan kuliah dan melihat Diana sudah melambai² kearahnya.

Miss Strawbery& Mr AppleWhere stories live. Discover now