Annemin DAMADI

5.5K 332 64
                                    

Ömür bir masal gibidir, ne kadar uzun olduğu değil, ne kadar güzel yaşandığı önemlidir.

Sabah ezanının okunması ile yataktan kalkıp bonyoya çıkmak için terliklerimi ayaklarıma geçirdiğimde gözüm koltukta iki büklüm yatan kerem'e iliştiğinde üzerine örttüğü battaniye beline kadar sıyrılmıştı. Donsun ! Dün gece beni utandırdığı yetmezmiş gibi birde tehdit ederek yatağa yatırdı. Neymiş efendim, eğer ben yatağa yatmazsam birdaha buraya gelmezmişiz. Gözlerimi devirip, ayağa kalkarak başörtümü düzeltip banyo'ya gitmek için odadan çıkacakken vicdanımın verdiği huzursuzluk yüzünden dudaklarımı büzerek , koltuğa yaklaşıp gece lambasından suratına yansıyan ışıktan öylece suratına baktım. Alnının biraz kenarında dikiş izi vardı. Eğilerek üzerine örtecekken birden irkilerek , bileğimden tuttuğu birlik üzerine çektiğinden şaşkınca gözlerine bakakalmıştım.

-k-kerem

Kerem tuttuğu nefesi usulca verirken koyu kahve rengi gözleri , siyaha çalıyordu. Bileğimi bırakmazken birde sıkıyordu , kaşlarımı çatıp korkunun verdiği heyecanla

- b-bileğim

Kerem bileğimi bırakırken , koltukta dikleşip eski haline bürünüp kaşlarını çatıp

- ne işin var dibimde

- üzerin açılmış , içerisi soğuk diye ör-

- örtme üzerimi falan ,

Heh ! evet bir söz vardı değil mi , iyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir diye. Ne güzel bir laf ! Gözlerimi devirip

- özür dilerim

Hızla odadan çıkmamla annemle karşılaşmıştım. Yüzü ıslaktı kaşlarımı kaldırıp

- anne niye kalktın ?

- abdest aldım kızım, namaz kılıcam

Kafamı sallayıp gülerek

- bende alayım abdestimi.

Annem kafasını sallayıp odasına geçerken bende , banyoya girdim. Abdestimi alıp odaya girdiğimde , kerem koltukta değildi.  Gözlerim açık olan cama iliştiğinde , camda sigara içiyordu. Bugün kaçıncı kez gözlerimi deviriyordum acaba ? Gözlerimi devirip , giysi dolabına yaklaştığımda oda sigarısını bitirmiş olmalı ki camı kapatıp koltuğa oturmuştu.  Giysi dolabından giymediğim feracemi alıp , üzerime geçirip kenardaki seccademi yere serip namazımı kılmaya niyet ettim.

############

- yüsra , ben ekmek almaya gidiyorum yavrum?

Kerem telefonuna bakarken , ona bakıp kuru birşekilde öksürüp
- kerem ?

Kerem kafasını telefondan kaldırmadan

- hı ?

Gözlerimi devirip

- şey , acaba annem markete gideceğine sen mi gitsen  ?

Kerem telefondan kafasını kaldırıp bana baktığında kaşlarını çatıp

- nerden çıktı bu ? Gidimiyor mu kendisi ?

YÜSRA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin