Kitabımızda 9 bolümden oluşan müslüman kadının şahsiyeti ile ilgili kadının anne ve babasına, akrabalarına, kocasına, çocuklarına, komşuları ve dostlarıyla nasıl bir ilişki içerisinde olmasına ve içeriği hadislerle zenginleştirerek ders gibi bizlere öğütler veriyor. Kastedilen bölümlerde aslında Müslüman kadının sanıldığı gibi sadece evde oturan çocuk yetiştiren ve ev islerini düzenleyen birisi olmadığı bunlarla birlikte nesilleri eğiten, kahraman yetiştiren, İslâm devletine önderlik eden, hayatin çeşitli cephelerinde toplumun yapılanması, uyanışı ve kalkınmasında temel bir unsur olduğunu; kainatın imarında , yasamın sürmesinde, insanlığın mutluluğunda ve hayatın monotonluğunun renklendirilmesinde erkeğin yani başında bulunduğunu gösteriyor. Bu kitap, Müslüman kadınına çeşitli alanlarda rolünü anlatıyor. Bunlardan bazıları; çocuklarına karsı "şefkatli anne", kocasına karsı "sâliha bir eş", anne ve babasına karşı "itaatkar bir kız" rollerini üstlenir. Ayrıca toplumda dini şuuru yayan arkadaşlarını fazilete, hayırlı işlere, hayati kalkındırmaya ve geliştirmeye teşvik eden, toplumu kalkınma, refah ve ilerlemeye sevk eden faziletli, üstün sosyal kabiliyeti olan bir "hanımefendi" olarak rolünü üstlenir. Nasıl Türkiye' de ki erkekler İslam'ın lider ülkesinde yeniden İslam'ın şerefini canlandırma hususundaki görevini biliyorsa bu ülkenin kadınları da Türkiye'de müslüman toplumun o yüce faziletli sosyal hayati tekrar elde etme noktasındaki görevini gayet iyi öğrenecek, sonrada bu görevi en güzel şekilde yerine getirmeye yönelecektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şubat Ayı Tahlil Notları - 2017
Aktuelle LiteraturKitap tahlilleri sırasında alınan notlardır.