İçimizdeki Şeytan- Sabahattin Ali / Tahlil Notları (24.09.16)

158 5 0
                                    

Nefsimizin derinliklerinde yatan, bizimse onu öfkemizle, hırsımızla, kıskançlıklarımızla beslediğimiz ve her an yaptıklarımıza bahane olarak öne sürdüğümüz şeytanı anlatıyor... Herkesin farklı adlandırdığı içimizdeki şeytanı! Günlük hayatın monotonlaşan ilişkilerini, samimiyetten gitgide uzaklaşan duyguları ve yaşam tarzlarını eleştirel ve psikolojik tahlillerle bizlere sunulan eser, aslında insanın şahsından kaynaklanan kabahatleri hep dışarda aramasının kolaycılığa kaçış ve acizlik duygusunun verdiği ataletten kaynaklanıyor olduğunu yansıtıyor.

Küçücük bir yaprağın arkasında bir dünya görüp muazzam heyecanlar hissedebilen, doğanın tesadüflerden ibaret olmayacağını sorgulayan Ömer, aslında içinde aslını bir türlü öğrenemediği bir ummanın farkına varamadan yaşayıp gider. Yaradılış sırrına vakıf olamayıp bir hiçliğe sürüklenen Ömer, bizlere onun fazla karamsar ve kendi yalnızlığına gömülmüş olduğunu düşündürse de biz bu düşünceyi biraz da onun çevresinden kaynaklı olduğuna ve İslam'la tanışmasına vesile olacak birilerinin olmayışına bağlıyoruz. Yine birilerinden fazlaca işittiği tesadüf adını verdikleri kader anlayışını pek de aklına ve kalbine kabul ettirememesinin sebebi sahip olduğu temiz yaradılışının Bir olan ve her şeye güç yetirici yaratıcıya inanmaya programlanmasından kaynaklanıyor olsa gerek...

İşte tam da burada bizlerin, 'Ömer'den farklı ve şanslıyız' diyebileceğimiz imana sahip olmanın şükrünü ne derece eda edebildiğimizi sorgulamanın yeri gelmişken 'Elhamdülillah Müslümanım' demenin bizi nelerden mesul kıldığının ve ne kadar yücelttiğinin farkında mıyız?

Kitap aslında İslam ile şereflenemeyen hayatın ne kadar boşluklar içinde, gayesiz ve yaşanmaz olduğunu gözler önüne seriyorken bir taraftan da aslında bizlerin hayatlarından da tembelliğin, acizliğin, bahanelerin arkasına saklanmanın ne yazık ki yeri olduğunu vurguluyor. Oysa Müslüman olduğumuzu söyleyen bizler içimizdeki şeytanları, nefsimizi, modern dünyanın tuzaklarını bahane etmeye hakkımız olmadığının bilincinde olup böylesine muazzam bir dine sahip olduğumuz için Rabbimize gereken kulluğu hakkıyla yerine getirmeye çalışmalıyız...

Şubat Ayı Tahlil Notları - 2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin