Arşın Gölgesindeki Genç - Nureddin YILDIZ / Tahlil Notları (20.09.16)

118 4 0
                                    

Arşın gölgesindeki o genç elindeki sapanla, kalbindeki heyecanla yürüyor; arkasından bu ümmet yürüyor. O genç ki kendisini hiçbir zaman bir kişi olarak görmez.

O genç zaman üzerinde zaman harcamaz. Yaratıldığı zamanı imtihanını kazanmak için en değerli zaman olarak görür. "Ne oldum" delisi olmayandır o genç. Fetihlerin adamı, işlerin adamıdır, kullukta istikrarlıdır. İşlerine öncelikli olanla başlar, iş listesi yapar kendine.

O zamanlar fethin hakkını verip İstanbul'u ilim merkezi yapan Fatih Sultan Mehmet şimdi modanın merkezi İstanbul'u görse ne derdi? Kutlu fethin büyük adamı II. Mehmet sekiz asır beklendi beş asırdır da özleniyor.

Cennet isteyen ve istediğinde samimi olan bedeline de razı olacaktır. "Neden batıl var?" demek yerine batılı neden yok edemediğini sorgulayabilir mümin insan. Hak var oldukça batılda var olacaktır. Batıl varlığı gereği saldırgan olacaktır.
Ebedi cennete tâbi isen fani dünyaya kilitlenme; Tuba'ya koş! Senin gibi fani olanı bırak, ezeli ve ebedi olana git. Cehennemden korkuyorsan cehennemlik işleri ve vesveseyi bırak, kendini aldatma, bırak onları. Cennete koş, terk et sana ayak bağı olan ne varsa!

Bulunduğun yer Mekke bile olsa şirk, isyan varsa terk et orayı. Bul kendine bir Yesrib ve orayı kendine Medineleştir...

Şubat Ayı Tahlil Notları - 2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin