Hakka Adamış Gençlik - Osman Nuri Topbaş / Tahlil Notları (25.02.17)

85 4 0
                                    

Eûzubillahimineşşeytabirracîm bismillahirrahmanirrahîm. Elhamdülillahi rabbilalemin esselatu vesselam alâ Resûlüne Muhammedin ve alâ alihi ve sahbihi ecmain.

Kitap, 4 bölüme ayrılarak konu bütünlüğü sağlanmış. Bu konular özellikle art arda yerleştirilmiş izlenimini veriyor.

İlk bölümde payımıza düşen en önemli şey; en güzel örnek olan Resulullah (s.a.v.)'ın hadislerinden, sünnetlerinden kendimize neler alabileceğimiz oldu. Bu konunun istişaresinde bulunduk ve "Biz bu davada neredeyiz, 'işittik ve itaat ettik' kısmı gırtlaktan aşağı inebiliyor mu, bunu başarabiliyor muyuz?" sorularına yanıt verdik. Ahzâb suresinin 21. ayetinde emredildiği gibi; Resulullah (s.a.v.) bize ne getirdiyse onu almayı, neyden sakındıysa ondan sakınmayı Allah'ın izniyle kendinize düstur edindik.

İkinci bölümde; tarihimize damga vurmuş gençliklerin büyük fedakârlıklarına şahit olduk. Bu minvalde birçok örneği hanemize ekledik. Dikkatimizi en çok çekense "Kayaları Yerinden Oynatan 3 Genç" olarak aklımızda kalacak "Ashâb-ı Rakîm" oldu. Bir mağaraya sığındıklarında mağaranın ağzını kapatan kayayı yerinden oynatacak sağlam amelleri vardı. Birbirimize "Kaya oynatacak amelimiz olsun." diye söz verdik ve bu amaçta çalışacak gençlerden olmak için dua ettik.

Üçüncü bölümde; Müslüman bir gencin sahip olması gereken güzel ahlakın destekçisi din kardeşliği, kul hakkı, anne baba hakkı, tebliğ, haram-helal noktası gibi meselelere değindik.

Dördüncü bölümdeyse sanki "Tüm bunların anlam kazanması için gereken şey budur." mesajı verircesine "Güzel Ahlak" kısmına değinilmiş. Tüm yetenekler olsa dahi güzel ahlak o yetenekleri taçlandırıyor.

Allah öğrendiklerimizle amel etmeyi nasip etsin.

Şubat Ayı Tahlil Notları - 2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin