BAB 5

9.8K 463 3
                                    

"kau tak payah sibuk! kalau kau nak join aku boleh bagi lepas aku!" Syafiq punya gengaman makin kuat!

aku? hampir pengsan! mama selalu pesan, jangan buat diri aku menangis terlalu lama. sebab aku akan pengsan. macam hari nak nikah, aku menangis 3 hari 2 malam kan? aku pengsan johh! 3 kali aku nangis 3 kali jugak la aku pengsan.

"Lee tu, milik aku! dia bini aku setan!! kau lepas atau kau mati kat tangan aku!" okey! aku dengar pemilik suara tu. Mohammad Nazri, sang suami!

baru aku nak pandang muka dia! pangg! aku pengsan!!   tak tau apa jadi lepas tu! sedar sedar je aku di hospital. jilake punya Syafiq, aku tak crush kau lagi!! aku benci kau!!

"Lee? kau okey?"

"Lee? maaflah! kami tak sangka benda ne akan jadi!"

"Lee, Lee, bangunlah Lee! jangan tinggalkan kami!"

aku tersedar bila dengar pontianak mengilai!! yang Memey satu! macam aku mati pulak! jangan tinggalkan bagai. alahai la sahabat aku ne.

"bodoh la korang!" suara aku lemah weh. dah la serak! aduii. suara jantan engkoo!

"Leeeeeeeeeee!" tiga pontianak tuh terus peluk aku. sesak jugak nafas. huhu. tak lama, doktor marah dorang. hahaha. padan muka!!

"maaf adik! pesakit masi lemah." kata doktor Nordin.

"sory doktor hensom! hehe" Memey dah mai! hahaha. alahai la Memey ne, comel sangat!

"tak sangka kau takut laba laba!" kata Mamai.

eh! laba laba apakah? aku hairan! jap jap! Nazri? laki aku mana? aduh! nak cakap terima kasih neh! kalau tak, mati aku oleh jahanam tu tadi!

"guys? maksud korang apa? laba laba?" aku tanya walaupun suara aku serak.

mereka garu kepala! aku makin hairan.

"Nazri cakap, masa kami kat bilik Sc. ada laba laba kat tudung kau, terus kau pengsan!" kata Mamai.

"a'aah. kami yang letak kat kau! sengaja! tak sangka pulak kau pengsan" Wawa pulak menjelaskan.

alahai, Nazri tipu. syukurlah. kalau tak memang mati Syafiq kawan aku hentam! oh! aku lupa, hari tu kami balik lambat sbb ada class Sc. alahai, tidur lagi Lee.

"korang? siapa hantar aku kat sini?" tanyaku lemah.

dan belum sempat kena jawab. tiga mahkluk ne dah masuk. siapa lagi kalau bukan Nasril, Syed dan suami aku, Nazri.

_CLASSMATE BANGANG ITU, LAKI AKU! -,- [END]Where stories live. Discover now