"Lee, betul cakap Khai. kau mesti percaya kat Nazri."
"betul tu Sya."
"mungkin ini perangkap? kita tak tahu kan?"
bertubi tubi ayat suruh aku percayakan Nazri. dorang tak faham apa aku rasa! cuba dorang kat posisi aku, di mana laki dorang, yang dorang sayang cinta bagai, kena tangkap basah! dengan perempuan lain? macam mana rasanya? 😌
aku rasa, Kfc yang sedap hingga menjilat jari tu pun rasa pahit nak mati kot😂
aku diam je, aku bawa istigfar dalam hati banyak banyak. last last, aku tertidur. tenang, sebab mimpi lagi indah dari kehidupan nyata. 😌
masa aku bangun, dah ramai orang siap siap nak berkumpul kat dewan. nasib aku cuti, so fahamlah ye.
aku taknak ikut aktiviti sebenarnya, tapi dari aku sorang sorang, kang iman tak kuat aku kelar tangan. hahahaha. tak naye kau😂
"mengapa sulit mengaku cinta. padahal ya terasa." merdu! sumpah merdu!
Nordin berlatih menyanyi sorang diri kat belakang dewan. aku pun singgah la tegur dia. alaa, team kan. duet untuk menyanyi.
"hai? latihan sorang ke? tak ajak rakan duet kau ne?" sengaja ja aku kacau dia.
nak cari mood yang jatuh juram.
"kau dah okey? kenapa tak rehat je?" dia tanya aku balik.
"aku okeylah. jom la berlatih sama sama. kan kita team mate?" aku senyum kat dia.
dia balas senyum aku, nampak sulai dia. baru aku perasan si Nordin hensom bila nampak sulai dia😂 kalau Nani nampak kami berdua ne, sah! kena kecam habis habisan.
"aku dengar kau juara dalam pertandingan karoake kat sini dulu. betul ke? mesti suara kau merdu kan?" banyak pulak mulut dia kali ne.
"kau pun merdu apa suara kau. kalau perempuan dengar, sah cair meleleh air liur." aku ketawa di hujung ayat.
"kau cair tak? kalau orang lain aku tak nak, aku nak kau je cair" makin lebar senyuman dia.
salah ayat! duhh. tengah hati aku banyak duri begini macam macam dugaan datang.
"kalau boleh aku cair, tapi tak dapat." dan aku dengar gelak yang kuat dari dia.
pehal tah mamat ne, tiba tiba gelak sakan.
"Sya..kau kena yakin dekat Nazri tau." dia buka cerita pasal Nazri pulak.
"aku malas la nak bahas, boleh kita fokus nyanyian kita tak? please!" aku buat muka seposen.
Nordin senyum, sulai mu menawan! haahahahaha😂
dan tengah aku best best mengapa sulit mengaku cinta dengan Nordin, datang dorang Syed dan Arsyad.
"jom! masuk dewan. raptai dah nak start."
what? so aku dan Nordin kena dua kali menyanyi? raptai pun? ish ish ish! mengadanya acara ne.
nak taknak, jalan jugak masuk dewan. aku jalan sebelah Nordin. Arsyad dengan Syed jalan duluan.
"good luck okee, team kita mesti menang!" aku cakap begitu kat Nordin. huhu!
"okee, do the best!" siap tunjuk peace lagi dia kat aku. girang dohh dia ketawa. kalau tak, gigi arnab sulai dan taring tu takkan nampak😂
dushhhhhhh!
dan, sebab tolakan maut seekor kuda rumping bernama NurHanani aku tersembamkan muka kat dada Nordin 😑
"wehh bodoh! kau pehal? tolak orang!" kau bayangkan wehh! mood kau macam kapal pacah, dia boleh pulak langgar kau.
YOU ARE READING
_CLASSMATE BANGANG ITU, LAKI AKU! -,- [END]
Romanceapa akan jadi bila BUDAK 17years old yang selalu bergaduh pasal benda kecil DIJODOHKAN! sayang? cinta? semua tu mengarut bagi Nur Aleesya dan Mohammad Nazri. Namun, bila mereka setuju nak bawak haluan masing masing satu rasa yang aneh timbul, KEHILA...