BAB 54

7.2K 345 11
                                    

×××

"Leeeeeeeeeeeeeeeeeee!" hari ne, aku pergi sekolah lama untuk duduki Spm.

sejak Nani bagitau di mana Nazri, aku tekad! aku nak sambung belajar kat sana. jadi, aku tahan segala rindu dan sakit dalam hati. aku belajar sungguh sungguh!

"rinduuu kauu Lee!" Mamai peluk aku erat!

aku boleh je nak tumpang kat sekolah Khai ambik Spm. tapi aku lebih pilih nak ambil kat sekolah lama sebab di sini, sekolah Nazri. dan Nazri classmate aku yang paling bangang. dan dia la laki aku dalam diam.

semua kenangan aku dengan manusia bernama Nazri tu bermula di sekolah ne. huuuuuh! sumpah rinduu!

"budak gemokk dah maiii!" Syafiq jerit kuat bila nampak aku depan kelas dia. alahai budak sekor ne.

"dakk gemokk! good luck!" dia buat gaya korea depan aku. aduhai. ne la akibatnya bila tunang dia kaki korea. sampai dengan dia terjebak sekali😂

Syafiq dah tunang wehh. bulan depan dia kahwin. habis kami jawab papar. muda masi? mana ada, dia tu dah 21 tahun ngekk! cumanya lambat sambung belajar. fehemmmm?

"dahh. mula la kpop dia tu." aku naikkan mata ke atas.

"aha! mata tu. nak jadi macam tu tak boleh balik." sergah Syafiq.

terus normalkan mata. teringat Nazri kata macam tu kat aku dulu! 😌 terlalu rinduu! apa la khabar dia sekarang. huuuu! good luck yingg. 😌 mohon angin sampaikan ucapan aku kat Nazri di kota London tu.

"dahh! baca doa. doakan dia sekali okey. masuk la dewan." Syafiq ne, macam faham je aku tengah pikiran si dia yang jauh di mata tu.

"baca pikiran orang eh, nanti balik kita borak eh. doakan Lee!" aku panggil dia bang Apik semula.

hahahahaha! kalau la Nazri ada sekarang. dengan dia la aku belajar sampai tengah malam. dengan dia la aku mengadu tak faham. dan dengan aku la dia akan mengadu lapar. ya Allah rindunya.

aku melangkah masuk dewan peperiksaan. dengan debaran di dada. ku sertakan doa untuk diri sendiri, kawan kawan aku dan, untuk Nazri. 😌

"kak Lee, good luck!" sempat jugak dengar suara si Nasril kat sebelah aku ne😂 dia duduk sebelah aku jer.

"good luck Nasrill!" aku bagi peace kat dia.

dan peperiksaan Spm pun bermula.🎓

×××

habis paper jerr, semua busy urus majlis kawin bang apikk😑 aku yang still penat pikir jawapan spm boleh pulak jadi pengapit perempuan😂

sebenarnya aku taknak wehh! tapi Bang Apikk merayuu kat aku. pujukk aku! so, sebab kesihan. aku terima je la jadi pengapit.

Kak Pieja, tunang bang Apik. bukan orang sini. dia orang luar negara. kacukan melayu portugal. huhu! dia kat sini dengan nenek dia. entah macam mana boleh jatuh cinta ngan bang Apik aku pun tak tau😂

habis kawin ne, dorang bercadang nak sambung belajar sama sama di Paris😢 dan, aku akan ikut mereka! sebabnya, Nazri! 😌 aku akan tebus kesalahan aku yang dulu.

betul kata orang, ego akan luntur sebab rindu.😌

sebenarnya, hari hari aku sent chat dekat whatapp si Nazri yang bangang tu. walaupun last seen masi 20/04 😂 aku tetap chat tiap hari, tiap kali rindu. tiap kali susah hati, ibaratnya whatapp dia aku jadikan buku harian aku.

dan hari ne, aku cantik. macam aku pulak yang nak kawin😂 aku snap gambar, aku sent dekat Nazri dengan caption. 'pengantin kau!' 😌 hahahahaha😂

_CLASSMATE BANGANG ITU, LAKI AKU! -,- [END]Where stories live. Discover now