maaf Khai. hahahah! teruja yang teramat.
"Sya? tak elok bukan muhrim peluk peluk." ayat pertama keluar dari mulut Mia. mukanya nampak seperti marah. cemburu ker?
"Khai? kenapa awak dan Sya berpelukan. bukankah itu dosa?" geleng geleng kepala Nordin.
sorry Khai. sebab over excited aku kau kena ceramah. huhu! takpe, biar sis kau explain semua.
"Mia, Nordin. Khairuddin dan saya, adik beradik okey. bukan orang asing. nak test DNa?" kata ku selamba.
"maaf Din, kakak aku tubal sikit. dia la kakak aku yang selalu aku ceritakan dekat kau." Khai pulak menyampuk.
"apa kau kata? tubal? nanti kau!" dalam nada berbisik tangan ku ke pingangnya, dan satu cubitan ketam aku bagi.
"sakit la kak!!" jerit Khai. aku dah ketawa. siapa suruh, biadap ceritakan hal orang kat orang asing.
"Sya, tak baik begitu." alahai, lembutnya Mia tegur aku.
"maaf dikk. okeylah, kami nak balik asrama dulu. jom Mia" aku ganding tangan Mia."assalamualaikum" serentak dari Khai dan Nordin.
aku dengan Mia, berpandangan. Mia senyum meleret. apa cerita eh, kena korek rahsia ne.
"walaikumsalam" kami pun jawab serentak. lepas tu, kami masuk dorm.
Mia. ada sesuatu yang menarik tentang dia ne.
"Mia, Khai kelas apa?" tanyaku. sengaja, sebabnya macam ada sesuatu tentang Khai yang Mia rahsiakan.
"kau kan kakak dia, takkan tak tau? dia kelas kita. Nordin pun. dorang tu, Bff tau." muka dia teruja.
Mia ne, minat adik aku ke Nordin.
"kalau aku tanya kau marah tak?" soalku.
"tanya aje la Sya. tak marah pun." katanya. tangannya sedang ralit menulis sesuatu di buku.
"kau minat Nordin?" oke, hakak jenis yang tak suka bermadah helah oke😂 to the point jelah.
terbatuk Mia dengan soalan aku.
"mana ada. kau jangan memandai eh." dia sambung lagi kerja dia tadi. kemudian, aku diam.
syok main hp. mesej kawan kawan aku. banyak gilo. dan ada satu mesej sedih sangat! KhairyAqmal!
KhairyAqmal
kenapa pindah tak bagitau? 😟
aku tak penting nak tau ke? 😟
aku bukan kawan kau? 😟
kau tak anggap aku kawan sebab kau dah kawin? 😔
salah aku sayang kau?
salah aku minat kau?
aku lebih kenal kau dari Nazri.
aku lebih sayang kau dari dia.
kenapa Lee.panjangnya. huhu! macam mana nak explain eh.
me
maaf Aqmal. aku pindah bukan suka suka.
kau kawan aku. memang la aku dah kawin.
kau tetap kawan aku, tapi ada batasnya, kan?
tak kesah la kau kenal aku lebih. tak kesah la
kau sayang aku lebih dari Nazri. tapi..
aku sayang Nazri lebih dari kau. maaf!itu dia, Lee bila berpuisi. hahahahahah😂
aku sayang Nazri lebih dari dia? takde maknanya, aku menyampah pluss benci yang memdalam kat dia oke. aku propa je supaya Aqmal tak mengharap bini orang ne. huhu.
"Sya. kalau aku tanya kau marah tak?" tiba tiba je Mia duduk sebelah aku. cepat cepat aku off hp aku.
"buat apa nak marah? tanya je la" kataku.
"hmm..Khai..Khai.." aduhai, gagap pulak Mia ne.
"Khai apa?!" aku kejutkan dia, aku bagi high sound.
"Khai dah ada girlfriend ke takk?" lancar je ayat tu keluar bila kau kejutkan😂 dia minat adik aku!
"susah sangat ke nak kata. kau minat adik aku ker?" aku naikan kening, siku siku dia. dia punya muka merah padam tahan malu. duh, comel pulak si Mia ne.
rindu terus kat Memey yang noob sikit tu. sobsob😢
"kau nak tau. aku minat dia sejak dari tingkatan satu lagi." wow! Khai ada peminat setia. sudah 5 tahun beb Mai minat dia. untungg la kau Khai.
"wow, lama dah. jadi? kenapa tak meminang terus adik aku tu?" aku ketawa. sengaja nak bahan Mia. Mia apa lagi, tiba tiba gelak kuat. tadi ayu. haahah!😂
"kau ne Sya. kang aku meminang kang dia dah ada calon. malu la. kita kan permpuan, malu kalau kita mula langkah dulu" dia dah ayu balik. haha!
"aku tak tau Khai ada calon ke tak. sebabnya, jarang nak sama sama sejak di masuk asrama." aku mula rapat dengan Mia. selesa dengan dia.
Mia angguk kepala tanda faham.
"tapi kan Mia. kau kenal tak, seorang perempuan ne.aku nampak nametag dia dalam beg Khai bafu barj nie" yupp. masa hari tu, aku nampak nametag dengan mama perempuan kat dalam beg Khai.
aku nak tanya, tapi aku lupa sebab merajuk dengan Nazri haritu😂
"siapa? budak mana?" tanya Mia. serius muka dia.
aku letak tangan kat dagu. sengaja lambat lambat kan. biar Mia tambah suspen. huhu!
"siapa Sya. kau ne, bagi orang tertunggu tunggu la." bentak Mia. dah agak, tak sabar😂
"nama dia, Nurul Amirsya!" hah! itu la nama yang ada dekat beg Khai hari tu. entah entah gf dia.
Mia tersedak. muka dia merah padam. apasal? dia kenal? musuh dia? kakak dia? ker adik dia?
tiba tiba Mia bangun ambik satu benda kat meja tulis dia. dan dia hulur kat aku. aku tengok. nametag!
Nurul Amirsya!
YOU ARE READING
_CLASSMATE BANGANG ITU, LAKI AKU! -,- [END]
Romanceapa akan jadi bila BUDAK 17years old yang selalu bergaduh pasal benda kecil DIJODOHKAN! sayang? cinta? semua tu mengarut bagi Nur Aleesya dan Mohammad Nazri. Namun, bila mereka setuju nak bawak haluan masing masing satu rasa yang aneh timbul, KEHILA...