BAB 40

8.1K 389 17
                                    

"eleh, cinta pertama tapi tak tau nama. apa barang begitu" wohooo! kencangg kau kawan.

dia ne, nak aku keluarkan gaya Sabahan aku ne. even lama nda balik sana, masi jugak pandai ba slang sana.

"biar la bah, kau kunon, kau tau siapa nama sebenar cinta pertama kau tu? inda kan nama dia Cahh dalam ic, burukk juga itu" hahahahah😂

serius la wey, kalau nama ic dia 'Cahhhh' aku la paling berabis ketawakan. pelikkkk!

"wohoo, sayang sayer spiking Sabah." alamak lelaki ne! burukk gaya dia oh! orang Sabah bilang macam Ambok Terencat😂

"cehh kau. tapi kau pernah pergi Sabah ke?" okee, better ubah topik. asyik nak bahas masa lalu buat apa.

masa lalu tu, menyakitkan tau tak.

"pernah. masa kecik jelah." oh, pernah jugak dak KL ne pergi Sabah.

"oooh." hanya mampu kata itu.

suasana sepi. aku dah makan dua icecream tau. Nazri satu pun tak usik😂

"habis Spm kita honeymoon kat Sabah eh."

hukkhukkkhukk!! habis bersepah icecream sebab aku batuk. mamat ne pun satu, Honey!Moon! 😑

"acah sikit cuak. hahahah" Nazri ketawa terbahak bahak broo. boleh pulak dia ketawa masa ne.

dengan ketawa yang masih belum reda tu. dia berdiri buka kereta ambil tisu. alahaii laki aku!

"mehh sini aku tolong lap." okey, dia jadi Aaron Aziz yang sweet sekali lagi.

aku biar je dia lap bibir aku yang comot tu. muka jangan kata la, blushing tahap dewa oh!

"kenapa blushing? bukan aku cium kau pun!" what the hekkkkkkkk! dia ne, menyampahhhhhh!!

sabar Lee, biarkan je dia menang. huuuh!!

"apasal kau comel sangat bila blushing ah?" ini menambahkan lagi ke BLUSHING an aku!

malas nak layan, menyampahh!! menyampahh!!

"sumpah aku jatuh cinta." okey, kejap. pengsan sejam😂

"jatuh cinta jatuh cinta, Elya kau nak letak mana? Cahh lagi? jadi yang kedua dan ketiga?" pedas juga lada kecik ne. hahahahaha😂

"jelouse la tu." amboi! gila tak, bini kau ne. bukan setakat kekasih.

"takde maknanya eh nak cemburu. kalau kau boleh kenapa aku tak, kan?" terus hilang senyuman di wajah handsome lagi cute laki aku tu. hahahaha😂

acah je tu biee. eh? hahahahahah😂 TER bie tanpa sengaja dalam hati okeyy😂

"jangan berani. kalau nak tengok bie membunuh buat la" makkk ai! hahahaha😂 dia ne, kejap aku kau. kejap ter biee biee. lemah wehh!

"nak ke masuk jail sebab bunuh orang?" aku ketawa. yelah. kau percaya dia sanggup membunuh sebab kau? takkan😂

"kalau sebab sayang, bie tak kesah" serius je nada dia tu. sheremm pulak tiba tiba.

"yelah tu. kau jangan eh, kau nak aku jadi janda muda sebab laki masuk jail?" okee, mood nak menyakat.

"cewahh kau, nak jadi janda muda sangat ka?" ee dia neh! mana sayang bie kauuuuu!! 😒

"kalau dah takdir jadi janda, why not kan? lagipum sekarang, janda dah maju. ramai yang nak tau" 😂

dua dua kami ketawa. tiba tiba boleh masuk cerita janda. tapi aku taknak okey jadi janda muda. gile kau, aku nak kawin sekali je seumur hidup. cukup dengan Mohammad Nazri a.k.a HodohSayer itu 😂

"jangan macam macam okey, kau milik aku sorang je." duhh, tak perlu sayang bie pun dia ne boleh je buat aku melting tak tentu pasal.

dan masa tu, dia berani pegang tangan aku. blushing gila muka aku. tapi bahagia weh! lelaki pertama yang aku gengam tangannya ialah Nazri. eh tak, Gudi😂

tapi disebabkan Gudi tu zaman kecik, so Nazri yang pertama sebab masa dengan Gudi aku tak kenal erti cinta, dengan Nazri aku dah kenal. hahahaha😂

"dan Aleey, pasal Elya. hmm.." dia nak jujur ke ne? yang dia memang serius dengan Elya. sabar Lee.

jangan buat putaran maut kat bulan tu, jangan pikir bukan bukan dulu. dengar dulu dia nak kata apa.

"Elya? kenapa?" nak je aku lepaskan tangan aku dari tangan dia. tapi, aku takut bila aku lepaskan. nanti aku tak boleh capai balik untuk gengam.

"bila aku dengan dia, aku tak pernah rasa perasaan yang sama bila aku dengan kau. even kau selalu marah marah. even kau selalu jerit kat aku."

"aku takde niat nak tipu kau. masa aku kata aku minat Elya tu, aku nak tengok jauh mana perasaan kau kat aku. kau sayang aku ke tidak, kau cemburu ke tidak. aku sengaja rapat dengan Elya."

"wait! so kau? dengan Elya? korang berpeluk masa tu?"  aku nampak okey, Elya siap panggil Nazri bie hari tu dalam kelas.

"sebenarnya, dia je over. konon ada cicak, so terus je peluk aku. dan kau pun datang, tulah aku gugup masa tu."

dan aku pun, hahahahahahahahahahahahaha😂

"lucu pulak bila aku dengar eh. ingatkan korang mengawan masa tu. rupanya cicak je" aku angkat tangan yang Nazri pegang aku lap airmata yang keluar.

lucu dohh! mati mati aku sangka Nazri bercinta dengan Elya. retak beribu je jantung masa dia dating dengan Elya tu😂

"ish! dah la tu, aku jujur dengan kau ne. tiap kali aku dengan kau, ada je benda aku nak buat kau marah. kan? sebabnya, aku paling suka kau merajuk dengan aku. sumpah comel!" aduhaiiiii!

suami aku paling sweet ke paling bangang ne!

"suka konon kau! hari hari nak membahan orang ke kerja kau." aksi spontan, aku lepas tangan dia dan aku tolak dahi dia.

bila aku sedar apa yang aku buat. terus aku spontan pegang tangan dia balik. satu tangan gosok dahi dia.

dia boleh pulak ketawa.

"sorry aksi spontan." kataku sambil gosok dahi dia.

"sokey la sayang, tak sakit pun." dia tarik tangan aku yang pegang dahi dia tu. dan dia berdiri.

"nak ke mana?" aku donggak. susah bila kau punya laki pokok kelapa ne.

"jalan di persisiran pantai, jomm!" dia tarik tangan aku untuk bangun.

kami pun jalan sambil pegang tangan. masa tu, yupp! aku la wanita paling bahagia. hahaha😂

"Aleey, dorang Mamai dah tahu kita dah kawin tau." apakah? OMG!!!!!!!!!!!!

"dorang kata apa? macam mana dorang tau? ahhh! mesti dorang taknak kawan aku dah." sedih terus.

"ish kau ne, taklah. dorang suruh aku jaga kau baik baik adalah. Memey dah nak tunang dengan Shazree. dorang pun nak kawin muda macam kita."

Memey? hahahahahahahahahahhahahahahah😂

"wah! serius ke? betul ne?" spontan aku peluk Nazri dari tepi. macam aku pulak yang nak tunang😂 bahagia weh!

"betul la" dia peluk aku balik. dan aku pun tersedar apa yang telah terjadi. aku nak lepaskan diri dari dia.

"jangan lari, bie suka peluk sayang macam ne. bahagia je rasa hati" dan blushing.

"lagi lagi kalau sayang blushing macam neh!" dan dengan bangganya aku menyembamkan muka ku ke bahunya.

maluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

"i love you from moon and never back!" dia cium kepala aku lembut.

ahahahahahah😂 dia sayang aku putar putar kat bulan,😂 hodoh bahase sayang dia tu😂

"iloveyoumore!" aku tak main la sampai bulan. setakat kat bumi je😂

_CLASSMATE BANGANG ITU, LAKI AKU! -,- [END]Where stories live. Discover now