Cuti semester pertama telah menjelang, Ainnur Melrose bukan kepalang seronok bila dia dapat berehat dan berseronok. Namun semuanya punah bila dia dipaksa kahwin dengan orang dia tak kenal ? oh no...
"MUMMY, Mel taknak kahwin, ur no I'm still young " bantah Ainnur Melrose bila dia dipaksa kahwin oleh Daddy dan Mummynya. Sudah la lelaki yang nak dikenenkan tu duda anak satu.
"Please sayang, mummy teringin nak tengok kamu kahwin, lagipun anak antie Maya tu budak baik , anak dia pun comel tau " Pujuk Datin Aaliyah agar Ainnur Melrose setuju untuk mengahwini anak sahabatnya.
"Betul tu Mel , papa teringin nak ada cucu , Mel tahukan mel la satu-satunya anak papa dengan mama, nak diharapkan sapa lagi ,papa dengan mama bukan apa cuma takut tak sempat tengok kamu kahwin nanti " Ujar Dato' Amir dengan wajah sedihnya memandang anaknya itu.
Bila papanya berkata begitu, terus murung wajah Ainnur Melrose. Dia tak suka bila papanya atau mamanya kaitkan soal mati. Lemah sahaja dia mendengarnya...
"Kamu tak kesiankan budak tu ker, dia kecik lagi tapi dah tak dak mama,kamu tahukan seorang anak tak dapat hidup tanpa seorang ibu di sisinya " Datin Aaliyah mendayu_mendayu cuba memujuk anaknya itu.
Harap-harap kali ni dia berjaya lah dia memujuk anaknya itu. Dia tahu hati anaknya mudah tersentuh.Dia yakin Ainnur Melrose pasti setuju, ya pasti setuju!!!
Ainnur Melrose mengangguk dan tersenyum pahit.
"Betul ke sayang setuju kahwin dengan Qhuzair ?" teruja Datin Aaliyah berkata. Tidak sia-sia dia memujuk mati-matian untuk buat anaknya setuju. Ouh nama lelaki tu Qhuzair erk?
Ainnur Melrose mengangguk sekali lagi dan berkata"Mel buat demi mummy daddy dan budak tu jer" dia tersenyum tipis dan mengenang nasib yang bakal diharung dia nanti...
" Tak kisah lah buat demi sapa janji kamu setuju, 2 minggu lagi kamu kahwin terus tak payah tunang dah" kata-kata mummynya mengundang riak wajah Ainnur Melrose yang terkejut. Awww cepatnya, mati kau Ainnur...
Aci tak kalau aku cakap tak jadi pulak?bisik hati Ainnur Melrose...
#Amcam prolog okey tak?ye lah try kali kedua nih!! ERMM maaflah kalau ada yang typo sebab sy dah tak bt double check dah...
#papahot
-SherinaRieyna
YOU ARE READING
Papa Hot
Lãng mạnKena kahwin paksa dengan Duda anak satu?omaigod dah future husband dia tu "lecturer hot" dekat kolejnya.Namun Ainnur Melrose terpaksa juga bak kata mummynya demi Farish iaitu anak lelaki kepada duda hot tu, Qhuzair Iskandar. " I kahwin deng...