Honeymoon [P.H]

31.2K 406 8
                                    

         Akhirnya mereka tiba di Cameron Highlands untuk ber'honeymoon' di situ. Sebenarnya Datin Maya yang sponsor honeymoon Ainnur Melrose dan Qhuzair Iskandar ke Paris,France.Tapi Qhuzair lebih awal menolak, katanya Qhuzair kerja banyak la,sibuk lah, macam-macam lah.

    Tapi Datin Maya tetap memaksa mereka untuk berhoneymoon.Dan akhirnya Qhuzair bersetuju dengan satu syarat hanya di dalam negara saja mereka bercuti.

    Masa perjalan ke Cameron Higlands mengambil masa selama 2/3 jam. Qhuzair Iskandar menguap keletihan setelah memandu berjam-jam. Dia mengerling isterinya disebelah yang sedang diulit mimpi.

Huh, aku yang bawa pandu kereta dia yang penat buat tahi mata, siap kau kenakan...gumam Qhuzair Iskandar perlahan sambil tangannya mengelus rambut Ainnur Melrose..

 "Hmm, jangan lah kacau orang tidur"Ainnur Melrose merengek bila tidurnya diganggu sambil tangannya mengusap muka suaminya tanpa sedar.Damn'it lembutnya tangan dia,pliss behave Is kawal diri jangan leka...desis Qhuzair Iskandar perlahan dan mengak badannya kembali.

     "Hoi bangun. buat tahi mata je kau tahu, woii bangunlah"Qhuzair Iskandar terpekik menggerak isterinya bangun. Tapi isterinya tetap tidak memberi respon..Tak boleh jadi ni,kejap kau aku kerjakan lagi,kali ni konfem bangun...omel Qhuzair Iskandar perlahan..

   Ainnur Melrose menggeliat kegelian bila dia merasa ada benda merayap-rayap dilehernya, Dia cuba menepis tetapi benda tu tak hilang-hilang. Ainnur Melrose menguap dan membuka matanya sedikit alangkah terkejut 'benda' yang tengah merayap-rayap tu adalah kerja bibir suaminya itu..

    Dan secara automatik mata Ainnur Melrose terbuka luas dan segera menolak kepala Qhuzair Iskandar menjauhinya.

  "You buat apa ha, eee geli tahu tak" Terasa bengangnya bertambah bila melihat sikap Qhuzair yang selamba macam tak dak apa-apa yang dilakukan olehnya sebentar tadi.

   "Aku gerak kau bangun ,tapi kau degil tak mahu bangun.So terpaksa guna cara ni, aku nak pesan kejap lagi sebelum keluar kereta please tempek bedak kat LOVE BITE tu" Qhuzair Iskandar sengaja menekan ayat 'love bite' itu.Bagai terkejut rak dia bila mendengar suaminya berkata begitu..

Cermin yang memang diletakkan dalam begnya di bawa keluar dan menghala kearah lehernya.Ternampak tompokan merah di lehernya.Ainnur Melrose memandang suaminya di sebelah dengan pandangan yang tajam.

    "YOU vampire ek,suka sangat gigit leher I, sakit tahu tak"Ainnur Melrose memarahi Qhuzair Iskandar sambil memukul bahu suaminya..

        Qhuzair Iskandar menangkap tangan isterinya yang memukul bahu nya.

" sakit atau tidak apa aku peduli, lain kali bila aku kejutkan kau, kau terus bangun, faham" Qhuzair Iskandar melepaskan tangan Ainnur Melrose dan terus keluar dari kereta..

Flashback

"Auchh, you tolong kaki I sakit, tolong I " jerit Ainnur dari dalam tandas dalam keadaan terduduk sambil menahan kesakitan..Time-time ni juga nak jatuh, nak seliuh bagai..desis hati Ainnur Melrose bengang..

  Qhuzair Iskandar yang sedang berada di balkoni berlari menerjah ke dalam bilik air setelah mendengar isterinya menjerit meminta tolong..

   "Kaki kau kenapa, kau jatuh ke?..." soalan yang bodoh keluar dari mulut suaminya itu..Hishh dia ni tak nampak ke aku tengah sakit, boleh tanya kenapa, huh...gumam Ainnur Melrose perlahan

  Tanpa Ainnur Melrose sedar dia sudah berada diawangan kerana Qhuzair mendukungnya dan diletakkan di atas sofa.Suaminya juga mengurut kakinya dengan ubat panas yang diminta di laundy..

Awww,romantiknyer dia tolong sapu ubat dekat kaki aku, sekali dengan pakej urut pulak tu..

End Flashback

Sedar tak sedar sudah 4 hari mereka di Cameron Higlands, hari ni mereka akan pulang ke kuala lumpur.Qhuzair Iskandar risaukan anaknya yang ada di sana, jadi dia mahu pulang awal ke KL...

Sekejapnya, lepas ni tinggal  seminggu lagi nak cuti sem, ni gara-gara perkahwin tidak terancang la nih, dia tak cukup cuti..desis hati Ainnur Melrose perlahan..

  Setelah berjam-jam di jalan raya akhirnya mereka sampai di kuala Lumpur tetapi sebelum mereka balik rumah,mereka terlebih dahulu singgah makan untuk mengisi perut yang kosong..



#Maaf lah chappy ni hambar sedikit, none Idea's..nxt time I akan cuba menarikkan cerita ni sikit..

#VoteComment

#FollowMe

#SherinaRieyna

Papa HotWhere stories live. Discover now