~Jace^~
- Lad os bare sige at han ihvertfald ikke er fed!...................Han kigger rundt i klassen da hans øjne for øjenkontakt med mine og han for et flirtende smil på læberne. Jeg sender ham et glem-det-blikket og han griner bare lavt. "Velkommen Jace" siger hr Smith og sender et smil rundt i klassen" det her er så den nye dreng husk at være sød mod ham og Jace du kan bare sætte dig ned ved siden af Victoria" han pegede ned på den ledige plads ved siden af Victoria. Pis det var det bord der var ved siden af mit og det var slemt nok at Victoria sad der, men nu også ham!?. Jeg kan sagtens se hvad for en type han er og han stinker langt væk af player! Og sådan en vil eg ikke have noget med af gøre. Når men Victoria er dullen over alle duller og dermed også dronningen over hele skolen og alle der nærmer sig den. Ja sikkert! I HENDES DRØMME!!!! Mig, Louis og Caroline er faktisk de eneste der ikke rigtig er "bange" for de populære. Jace går tilfreds ned mod Victoria og hun sender et af hendes klamme flirtende blikke til ham som tegn på han bare kunne komme. Kran!. Altså Victoria har haft sex med næsten alle skolens drenge eller sagt på en anden måde, dem som hun syntes var værdige( hvilket åbenbart er de fleste) . Faktisk var der en gang hvor der var rygter om at hun havde haft sex med Magnus fra 2g, Magnus er sådan en fed dreng med bumser og så han bare mega nørd. Men Victoria blev SÅ sur at hun som det første gik i seng med ham vi kalder "rygte ruderen" som en slags betaling, men ham "rygte ruderen" han hedder nu rigtigt Simon. Simon går i 3G og er den mest populære dreng på hele skolen og der gik ikke langt tid før rygterne var stoppet, men mig, Louis og Caroline husker det skam stadig! ;). Jeg mærker et prik på min skulder og det gav et sæt i mig. Jeg hører en svag latter og jeg kigger forskrækket op fra min dansk bog. "Hvad?!" Spørger jeg irriteret og rynker mine bryn. "Ik' noget " siger Jace og smiler flirtende, men skyndte sig så at kigge ned i bogen da hr Smith kiggede op og det samme gjorder jeg.
~senere~
Jeg står ved mit skab og sætter mine bøger på plads. Vi har frokost pause og jeg skal ned til kantinen og mødes med Caroline og Louis. Jeg for lagt den sidste bog ind da skabsdøren bliver smækket i og gæt hvem der nu står med den ene arm lænet op af mit skab og med det større, selvfede smil på lærberne?. Jace. "Hey smukke" siger han og sender et smigrende blik."Hey.... dig den nye?" Siger jeg totalt ligeglad og sender et falsk smil, vender mig om og begynder lige så stille at gå ned mod kantinen, på vejen sørge jeg lige for at vrikke lidt extra med hofterne, bare fordi jeg kan." Uhhh man er kostbar var?" Siger han lavt"jeg kan lide det!"fortsætter han og lunter op ved siden af mig. Jeg fnyste bare af ham og prøver nu på at have blikket fast rettet fremad."hvad er så dit navn?" Spørger han og køre en hånd igennem håret. "Cathrina....Cathrina Castel" svare jeg og køre en hår tot om bag øret"men mine venner kalder mig Cate". " smukt navn....Cate...." siger han og stod nærmest og smagte på mit navn" jeg hedder Jace.....Jace horan"." Ja det ved jeg" svare jeg ligegyldigt"og jeg sagde ikke noget om at du var min ven!" Han kigger undrende på mig og griner kort"hvorfor så sur?" Spørger han og kigger spørgerne på mig." Fordi du er her!" Vrissede jeg og gik ind af døren til kantinen. Mit blik blev rettet mod Caro og Louis der sad ved et bord for sig selv hene i hjørnet. Jeg skyndte mig ned til dem og satte mig overfor Caro."Hey....hvordan gik det med Jace?" Spørger Caro og smiler lumsk til mig."hvem?" Spørger jeg dumt og ruder lidt rundt i den pasta vi havde fået af spidse." Lad vær med at spille dum Cate!" Siger hun"du ved godt hvad jeg mener"." Der sker ikke noget!"siger jeg irriteret"han er bare en nar!?"."ja det ved jeg"begynder hun"han har allerade været i bukserne på Victoria!"."kran" visker jeg men højt nok til at de kan høre det."og player!"fortsætter Louis."når men så lad os snakke om noget andet!" Begynder Caro"jeg har allerade planlagt en masse ting!"siger hun så hendes smil fylder hele hendes ellers meget kønne ansigt. Hendes hvide, perfekte tænder skinner flot og udstråler en solstråle ud i lokalet, jeps hun er smuk og det værste er hun ikke ved det."og hvad er så det?" Spørger jeg og griner over hendes meget glade humor."altså der er pyjamas party hjemme hos mig imorgen og så er der fest hos Jackson på fredag"jubler hun og hviner lidt. Altså det ikke nogen hemmelighed, at hun har verdens største crush på Jackson, hvilket er meget forstående, for han er da flot det må vi give ham. Han har mørkt, brunt hår og knald, blå øjne. Hans tøjstil er perfekt og han har det sødeste smil ever! Altså han var flot!."jeg kan ikke imorgen..." siger Louis lidt nede og kigger ned på sin pasta."hvorfor?" Spørger jeg og sender ham et spørgende blik. Caro opdager hvad der sker og kigger uroligt over på Louis." Altså...sandheden er at det er min sidste dag i Danmark" begynder han"jeg skal flytte imorgen..." hans øjne begynder at blive våde og hans smil er forsvundet."hvad?.....hvorhen?"spørger Caro og nusser ham på skulderen."til New York..."mumler han og kigger ned i sin tallerken." Jamen hvorfor?....kan du ikke bare blive?" Spørger jeg uroligt og jeg kan mærker hvordan mine øjne blive våde og en lille tåre triller ned af min ene kind."nej....jeg kan ikke blive, min mor fik et godt tilbyd derover og hun kunne ikke sige nej da vi mangler penge" siger han og snøfter" og jeg har ikke råd til at blive". Caro krammer ham hårdt ind til sig og jeg kan mærke hvordan min kinder bliver fulde af tåre. Det er den sidste dag jeg har sammen med min bedste ven og så vil jeg aldrig nogensinde se ham igen!. Jeg grad...jeg grad så meget. Caro grad, men fjernede det med sin hånd." Jamen.....så lad os få det bedste ud af dagen...."snøftede jeg og små hulk kom ud efter."ja lad os det" svare Caro." Vi kunne se film hjemme hos mig? Og så spise en masse is?" Spørg jeg og tørre en tåre væk."de nikker, krammer igen og en tåre triller ned af min kind og lander på min skulder. Han skal faktisk væk......Louis flytter......og så vil han være væk for altid!?.
~senere hjemme hos Cate~
"Ej vi skal da se Twilight!"Hviner Caro."fint"siger Louis opgivende og jeg sætter filmen på."jeg hær lige ned og henter isen"hvad vil i have? Der er jordbær,chokolade og banan?."chokolade" siger Caro og har blikket fast rettet op på skærmen, hvor filmen er gået igang."banan"svare Louis og læner sig op af væggen.
Jeg går ned af trappen og hen i køkkenet hvor min mor sidder lænet op af køleskabet med tåre ned af kinderne."hvad er der galt mor?" spørger jeg og sætter mig ned ved siden af hende."jeg er blevet tilbudt job i New York..."hulker hun."jamen....det da fedt??" Siger jeg og smiler skævt til hende."ja....nej.....måske altså, hvis jeg ikke siger ja moster jeg jobbet...." grader hun og sætter sine hænder for øjnene. Jeg sætter en hånd på hendes skulder og nusser hendes arm." Og hvis jeg siger ja, bliver vi nød til at flytte" siger hun og høre hendes kinder."hvor lang tid har du til at svare?" Spørger jeg og kigger ned i gulvet."to uger" hulker hun." Okay mor, du bliver nød til at få sovet"siger jeg og rejser mig op"så kan vi snakke om det på et andet tidpunkt, sammen med Sam". Hun nikker forstående og rejser sig op. Jeg giver hende et hurtigt kram og hun gengælder det hurtigt."godnat"siger hun."godnat mor" siger jeg og kysser hende på kinden og hun går op af trappen og sikkert hen til sit værelse. Jeg tænker lige igennem hvad det var hun sagde.......NEW YORK!? Det jo der Louis skal hen! Ej nu må du stop Cate, det jo ikke sikkert vi flytter, det ville mor aldrig gøre, og hvad så med Caro?.....jeg skubber tanken væk og går hen mod fryseren.
Jeg åbner låget til fryseren og tager en chokoladeis til Caro, banan til Louis og så jordbær til mig selv. Så tager jeg 3 skeer og går så op af trappen og ind på værelset igen hvor de to sidder med blikket fast rettet oppe på skærmen og tåre ned af øjnene."ej i to! I ligner zombier!" Griner jeg og giver dem deres is og sætter mig så op i sengen." Ej det var da sødt sagt" siger Louis med en pige stemme og vi flækker alle af grin. Jeg sidder og studere min bedste ven,hans kønne perfekte ansigt, han dejlige øjne og hans fantastiske smil. Jeg kommer virkelig til at savne ham! Louis har altid været derfor mig. Vi har shoppet sammen, snakket om drenge sammen....når ja det havde jeg glemt at fortælle, altså Louis han er homo( hvilket jeg har det fint med ) og jeg havde faktisk aldrig troede at det ville være så fantastisk at have en homosexuel ven, men han er fantastik og nu skal jeg aldrig se ham igen!. Jeg fælder en hurtig tåre men Louis lægger mærke til det og krammer mig."Hey søde, det skal nok gå!" Siger han"vi holder kontakten og du kan altid besøge mig og omvendt". Jeg snøfter men tuder så nede i hans skulder......sikkert for sidste gang.......
YOU ARE READING
HE IS JUST A PLAYER...
Fanfiction~CAMERON DALLAS FAN FIKTION~ Bogen handler om den næsten altid deprimerede Cathrina. Hun lever sammen med sin storebror og hendes mor i København. Indtil hendes mor for et tilbud igennem sit arbejde og de skal derfor til New York og bo. Der møder hu...