Part 13
#myrainbow
sya nampak c JASON...😱😱😱....
(siou last part sya ckap c Suzi chubby...adeii merajuk plak bdak tu baca😂😂😂siou Suzi darling...u always cutest little panda..orite 😂😂😜😜)What!!!..tjerit sya dngar ckap c Suzi...cpat2 c Jane tapap paha sya n suruh sya diam sbab lain2 je nurse tngok sya....
"Suzi...biar btul ape ko ckap ni..jgan2 orang lain kut...ckap sya..
"Btul ba...c Jason la sya nmpak...ko ingat sya buta ka?? "Bkan tu je ade benda hitam cam tngan blilit kat bahu dia....ckap c Suzi...Tbesar mata c Jane dngar n tngok sya...
Jane: Mag,mcamne ni?? Ape dia buat kat sini?
Sya: apasal ko tanye sya?? Mcam la dia gitau sya...
Jane: hehe siou Mag...jom la blik..ngantuk sya..
Sya: Guls...sya xsdap hati oo nak blik rumah...tlong hntar sya blik rmah parents sya...~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tsedar sya kringg kringg kna kacau bunyi tlpon sya...c Jane call...Blum sempat sya jwab...
Jason: where r u babe? I'm here..waiting for you...I'm so sorry for what have I done...😱😱😱
Trus sya off tlpon sya...mane c Jane??knape c Jason jwab tlpon c Jane??few times call dri tlpon c Jane xpi sya xjwab...pas stngah jam chat dri c Suzi...
"Mag, sya Jane ni...ko kat mane skrg??pls jgan blik rumah sewa kita...c Jason ade kat sana...😰😰
Trus sya tlpon c Suzi...Sya: Jane ape jdi ni? Tdi c Jason call sya guna tlpon ko..
Jane: tdi sya blik rumah...grill ngan pintu rumah tbuka...sya cubuk dlam rumah...ade c Jason dlam bilik ko smbil tngok2 family picture ko...temporary jgan blik sana...later sya nak report polis...😰😰😰Fforward
After few months...unknown number call sya..."aik,sape la yng call sya ni...sya tkut c Jason call...ade lh bberapa kli call...last2 sya answer...
Unknown:"Hello,Ms Magdelina **************(no ic) ya..
Sya: "ye,sya Magdelina..sape ni?
Unknown: Sya sarjan ****** dri blai ***** cik dikehendaki hadir ke balai**** utuk mengambil keterangan..(serious n strict suara dia)😕😕😕
Sya: hmmm sya...sya..sya..bleh sya thu atas pertuduhan ape ye sarjan****??(tgagap2 sya tanye...ye la mane pernah polis call sya...xpernah sya gi blai polis tau)😥😥😥
Unknown: Cik...dah baik2 orang suruh datang balai...datang je la...ni banyak soal ni knape...sya polis la atau cik polis? (keras suara En.polis tu) sya diam je tkut kna marah...😞😞
Unknown: hmmmm cik....cik Magdelina...haizz disebabkn cik ni ppuan sya bagitau lh ye...ade sorang laki ni...dia report yng cik paksa dia kahwin ngan cik...n cik ade video n gambar palsu yang diambil Oleh cik sendiri tanpa pengetahuan llaki itu....so esok pgi hadir ke balai...😳😳😳😳
Sya: haaaaa???sya???biar btul encik..sya xde kena mengena ngan kes ni encik...😧😧😧(panik sya...start nangis la sya😭😭😭)
Unknown: ok...cik pasti ka??kalo mcam tu...cik dtang jumpa sya dulu...kita bincang n sya nak ambil keterangan dri cik...hmm manatau llaki itu buat report palsu..Sya: bleh...petang sya dtang balai ye encik...
Unknown: Heii xpe...kita bincang kes ni diluar dulu...mlam ni jam 8 kat S******* Hotel...ok
Sya: hotel???
Unknown: haizz jumpa kat restoran je bkan checkin hotel...ok..kalo xhadir sya tpaksa tahan cik besok...ingat mlam ni jam 8 S******* Hotel..bye...trus off tlpon...Pukitai tul jantan mane la pi report sya ni....ingat sya ni gila laki ke....adeiii semua bad words kuar sbab marah n takut....sya marah2 dlam bilik...
Sya bsiap...simple mini polka dot dress... N drive gi S******* Hotel...smpai sana...sya nervous nak msuk dlam...sya tkut nk jumpa encik polis tu😫😫😫
Sya trik nafas dlam2..."hmmm ok Mag u have to do this...sya ckap sorang2...n jlan masuk...sampai kat lobby...sya stop..eeiii cam sya kenal je 2 ekor ni...sya jlan gi dkat dorang..n yes confirm c Jane n c Suzi....tkejut dorang tngok sya...
Sya tanye ape dorang buat kat sana....atlast sya,Suzi ngan c Jane...sama kes...semua dpat call dri balai...n kna suruh jumpa kat hotel yng sama...😠😠😠😠
"Hello ladies... trus kmi pusing...tkejut sya ngan c Jane tngok abang polis yng ensem tu...xpi ade sorang extra...n c Suzi plak blurr sbab dia kn pengsan masa dorang tolong kmi haritu...
"Wei,sape dorang ni..korang kenal ka??bisik c Suzi..
"Ye..dorang la yang tolong angkat ko haritu...ckap c Jane...Soo...ladies..xkan korang nak tunggu kat sini je? Jom msuk... senyum2 abang ensem ni tngok kmi n trus jlan lalu dpan kmi....c Jane ngan c Suzi pgang tngan sya n suruh sya jlan dulu..
."hui kenapa sya yng kna pergi dulu???tanye sya...
"Alaa Mag...ko Lagi berani dri kmi ...laki hantu tu pun senang ko handle ini kn polis...ckap c Suzi....
"baik diam sbelum sya plainkik korang budu...ckap sya...Msuk dlam...long table ngam utuk 6 orang...3 ekor tu siap trik kerusi lgi utuk kmi....so kmi bkenalan lah dngan 3 ekor tu...so dorang la call n tipu kmi...siap kna ejek cuz nangis dlam tlpon(adeiii time tu btul2 sya rasa nak sorok bwa meja..bikin malu je😓😓😓).kira dorang mau bawa kmi date xpi dsbabkn dorang ugut kmi so xjadi...Nizam, Jeffery n Elfie...kra tu 3 skawan nak couple ngan kmi..haizzz c Jeffery tu suka c Suzi...yelah dah dia yang dukung c Suzi haritu...c Elfie plak haritu dia keja kat area hosp tu gak so tsuka plak kat c Jane....hmmm yng c Nazim ni...dia yng minta nmbor tlpon n ckap nak tangkap sya kalo buat jahat🙄🙄🙄🙄
Siuk gak kmi bcerita ngan dorang...dh abis mkan...
Nazim: Magdelina...sya pggl ko Lina je la...pnjang nama ko...(sya anguk2 je)
Nazim: Lina ko ade bf? Sya nk couple ngan ko bleh?Sya tngok c Nazim n trus pusing tngok c Suzi ngan c Jane...senyum2 c Suzi n Jane tngok sya...
Sya: hmmm sorry Nazim sya ade bf...n he is Jane's brother...(semua tngok c Jane...) trus lain muka c Nazim...dia tunduk tngok wine glass...
Sya tba2 rasa awkward so minta diri gi ladies....Time sya kuar dri ladies...sya tnmpak c Andrea..."aikk ape cik sundal buat kat sini....dia msuk bar dlam hotel tu...entah tba2 sya rasa cam xsdap hati...so sya ikut c Andrea msuk dlam...c Andrea msuk n trus gi pluk n gesel2 n*n*n dia kat chest laki tu...sya mblakangkn laki tu...xpi sya mcam kenal laki tu dri style dress up n hairstyle dia ....berdupdapdupdapdupdap jantung sya....sya beranikn diri jlan dkat laki tu...
Once sya dkat ngan laki tu...sya tkejut tngok dia...tbesar mata sya tngok dia...panas air mata mgalir di pp sya...its Vin @ Vincent...dia shock tngok sya smpai beer glass jtuh dri tngan dia...seriously no words to describe my feelings that time....c Andrea still pluk c Vin dri blakang...sya hilang sabar...sya ambik beer glass n trus hempas kat kpala c Vin..n sya buka ring yg dia bgi on birthday sya n baling kat muka dia...cpat c Vin bngun...1 tngan pgang kpala dia n 1 tngan cri ring tu....trus sya kuar dri bar tu...sya dngar c Vin pggl Nama sya xpi sya xtngok...
To be continue ❣❣❣
YOU ARE READING
Myrainbow
RandomHello everyone...this story based on my life story reaching to my loved ones...involving happy, romance, sad n more...this is ongoing story which I been posting in Sabahan horror lob2 stories... Malay version 😉😉