Part 9
#myrainbow
Blik2 KL....
4 hri lgi sya unpaid leave...🙄🙄😏😏...c Vin x sihat...sya gitau korang ah...jga baby lgi senang ohh 👶🏻👶🏻...drp jga grown up guy ni....kalo bleh 24jam nak manja2 n melekat je kalo demam...haizzz...pening sya dbuatnye...😄😄😄
Hari ke 5...c Vin blik kk...2 mggu lgi kat kk pastu fly gi Canada...keja di sana...😭😭😭😭~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1st week sya msuk office pas cuti pnjang...
sya msuk kabin sya...ade kotak sederhana besar kat table sya...sya nak buka xpi sya tkut...sya pggl kak Lisa...."Kak Lisa, kotak ape ni ka? sape letak kat table sya???tanye sya...
"Ohh...kan slalu ade bunga rose ngan note kat table dik...sbab adik xde...sya buang bunga kering tu n note2 tu semua sya simpan dlam kotak tu....jwab kak Lisa...
"Eeii, time sya cuti pun orang antar bunga ke Kak???
"Ye dik....mesti ade yang minat kat adik ni...smpai stiap hri hntar bunga...senyum2 Kak Lisa jwab...
"Xde la kak, anyway thanks ye kak...sya ckap kat Kak Lisa...trus Kak Lisa kuar dri kabin....sya buka kotak tu n baca semua note tu..."My beautiful angel....💌
"Missing you my angel...💌
"Saw u with someone...💌
"I'll make you mine...💌
"Hope you happy with him...💌haizzzz sape la mamat jiwang ni...emo tul...
sminggu tu jga sya try avoid c Jason...sya geram ngan dia xpi entah tba2 ade perasan tkut tngok dia...sya ngan c Lizzie plak kwan skrg...dri c Lizzie la sya tahu ttg c Jason...
dlam 2 minggu tu...slalu ade pkara pelik yng blaku...mcam bunyi orang bnafas..kena cakar..pintu kena hempas...👹👹👹
sya pling tkut msuk pantry sorang2...prnah skali tu sya blik lambat...sya gi pantry buat coffee...sya rase cam ade orang kat blakang sya...xpi sya pusing xde plak...the next time ade suara pggl2 nama sya...sya buat xtau je...(kan org tua ckap kalo kena pggl nama xpi xde orang..baik buat xtau...kalo x kena kacau) 😓😓
the other time...hampir2 sya kena heart attack...manenya tida...sya kat pantry...tggu air pnas..tba2 sya kena trik dri blakang...abis sya jtuh cam nangka tu...tikk trus gelap pantry tu xde lampu...sya xtau nak buat ape...panik, sejuk badan sya...cam ais...sya ttup mata tkut nampak yng bkan2...xpi sya rasa ade benda bbulu ni sentuh2 muka sya n usap rambut sya.....meremang bulu sya...sya bleh rasa jari2 xpi bbulu...sya bkeras je smpai sya rasa cam ade cahaya blik... sya buka mata...tngok lampu dh ON blik...sya tngok skeliling xpi xde ape2....hasizzzz lintang pukang la sya lari msuk kabin sya...btempiaran heels sya kat pantry tu....Hri Jumaat sya msuk office lambat dlam jam 10...sekali sya msuk kabin sya...aduii mcam bru kena tsunami...tjerit sya tngok kabin sa...smua staff n boss sya tkejut tngok kabin sya...xpi kan sya tngok c Jason senyum2 tngok sya....senyum yng buat tkut tu...
Lunch time sya, Jane, Suzi n c Lizzie gi lunch sama2....sya cerita la semua pkara pelik kat dorang....last2 bkan sorang je kena...semua kat office tu pun kena...xpi yng kat pantry org bbulu tu...sya sorang je kena...😱😱😱
On Sunday...sya, Jane, Suzi ngan Lizzie bjumpa kat Pavilion KL...Suzi: Lizzie, ape yang urgent sngat? smpai kena jumpa2 ni?
Lizzie: ba...ade ni sya nak cerita kat korang ni...korang pcaya tak kat gimbaran??
sya ngan c Suzi:Haa??ape tu gimbaran??
Jane:gimbaran tu cam org bela hantu ah.....😳😳😳😳(c Jane ngan Lizzie tau...xpi sya ngan c Suzi blurr je)
Lizzie: ye belaan orng...hari tu pas abis keja..sya gi jumpa pakci sya...(pakci c Lizzie ni cam bomoh2 gak) sya cerita kat pakci sya ttg office....pakci sya bilang ade staff pgg gimbaran...dia sruh bjaga2 je....ckap c Lizzie...
Sya: hui...cam tu pun ade...kalo ade pun...nape lah sampai bwa office...xleh simpan kat rumah dia je ke??..
Jane:x lah Mag....benda tu mmg ikot mane2 tuan dia pergi....Lame juga la kena mcam tu....boss pun dah bwa ramai bomoh2...xpi still sama.....
Pas few month...boss dpat big project...so blambak lah keja sya...sya tpaksa rushing prepare documents sblum closing date...
sbab over stress sya kena migraine....sya xleh control skit migraine smpai sya nangis...sya cari painkiller dlam beg n lari gi pantry utuk mbik air...dah mkan ubat...sya cuci mug...tba2 sya rasa sejuk....tba2 sya rasa ade tngan peluk pinggang sya...sumarat sya😰😰😰...sya tringat org bbulu tu...trus sya ttup mata...berggar badan sya....sya bleh rasa panas tengkuk sya kena nafas....leher sya kena kiss....tggu masa je air mata nak kuar ni.....adeii xpi kan sya tpikir jga hantu pun pndai bromance meh?? pluk2 n kiss2 (budukn sya tpikir plak time cam tu)😅😅😂😂😂
"I miss you babe....trus sya pusing...cilanat c Jason plak...muka dia pucat cam xde darah...sya tolak c Jason...xpi lgi kuat dia peluk....sya tkut tngok muka c Jason...
Jason:"Why are you running away from me Mag? Ko tahu kan sya syg kat ko...lembut suara c Jason..
Sya:Jason plsss...ko dh btunang...jgan ganggu sya lgi...sya x syg ko Jason...
Bannngggg....c Jason tumbuk heater air panas...Aarghh..air panas kena kaki sya....nangis sya...dh la tkut ngan c Jason...skrg skit sbab kena air panas...c Jason dukung sya msuk staff room...dia cri peti kecemasan...dia sapu ubat kat luka sya....brair mata c Jason...
Jason: Babe,sorry sya lukakn ko...sya xbrniat nak buat cam ni...(jatuh air mata c Jason kt kaki sya)
Jason:Babe sya syg ko...sya xsuka c Lizzie....sya kena paksa tunang ngan dia....
Sya:Jason whatever it is....c Lizzie tu tunang ko...kesian dia..dia syg ko...pls leave me Jason...
c Jason bdiri trus humban kerusi sblah sya kat wall...aarrgggg jerit c Jason...dri muka sedih...trus muka mrah...merah mata dia tngok sya...
Jason: ko xnak sya sbab sya dah tunang or sbab bf ko? ....
Sya: Jason sya syg bf sya...sya xnak ko Jason......
Jason cekik sya...tajam mata c Jason tngok sya....
Jason: sya xkisah...ko milik sya...walau ape pun jdi...ko ttap milik sya....dia kiss lips sya smpai bdarah n trus kuar office....Lpas kejadian tu...dkat2 2 minggu c Jason xmsuk office....dia blik kampung...
To be continue......❣❣❣
YOU ARE READING
Myrainbow
DiversosHello everyone...this story based on my life story reaching to my loved ones...involving happy, romance, sad n more...this is ongoing story which I been posting in Sabahan horror lob2 stories... Malay version 😉😉