1⃣

1.2K 62 8
                                    

                            ✖✖✖✖✖

                       *** Hero ***

The Eagle berjalan menuruni anak tangga secara perlahan².. takut juga pergerakan mereka dikesan pihak musuh.....

Shownu mengetuai pergerakan the Eagle di hadapan.. mereka harus berhati² kerana musuh kali ini amat dikehendaki seluruh dunia kerana kes penyeludupan dadah.

Shownu memerhatikan pergerakan musuh disebalik tembok batu yang hampir runtuh.. di belakangnya ada Wonho, Kihyun, Minhyuk, Jooheon dan I.m.. kesemua mereka merupakan ahli sniper yang terhandal di Korea.

Shownu menunjukkan isyarat jari kepada the Eagle.. perlahan² mereka bergerak mengambil posisi masing² di tempat yang telah di tetapkan ketika merancang misi itu.

Pasukan unit the Eagle telah mengepung tempat pemprosesan dadah itu.. tiada seorang musuh pun yang perasan akan kehadiran mereka.

Kali ini Jooheon mengambil alih peranan Shownu untuk mengetuai the Eagle.. jemari Jooheon membuat pengiraan untuk serangan hendap.

The Eagle memastikan sniper Remington M870 di tangan mereka dalam keadaan bersedia.. sasaran mula di kenalpasti oleh setiap anggota.. mereka perlu menangkap kesemua penjenayah itu hidup².

"Jangan bergerak!!.. letak semua senjata sekarang".. jerkah Wonho.....

Kesemua musuh mula menggelabah. Beberapa orang musuh mula melepaskan tembakan ke arah pasukan the Eagle.

Adegan tembak-menembak berlaku.. Shownu dan Wonho meluru ke arah beberapa orang musuh lalu menghentak kepala mereka dengan sniper tersebut.. ada yang cuba lari tapi malangnya pihak polis Interpol sudah bersedia di luar kawasan gudang pemprosesan dadah.

Salah seorang dari penjenayah melepaskan tembakan ke arah Minhyuk tapi sebagai ahli sniper yang terlatih, Minhyuk berjaya mengelak lalu melepaskan tembakan ke arah tangan penjenayah tadi.

Kesemua penjenayah berjaya di tangkap.. sindiket penyeludupan dadah terbesar di south Korea berjaya di tumpaskan.

"Good job guys.. mission complete!!.. ujar I.M sambil menanggalkan baju kalis peluru yang masih tersarung di tubuhnya.....

Shownu tersenyum gembira.. kali ini bolehlah mereka bercuti panjang setelah beberapa bulan menyiasat kes penyeludupan dadah tersebut.. terpancar wajah teruja unit the Eagle apabila Akhirnya mereka dapat bercuti panjang dari kerja² yang amat mencabar ini.. yang paling excited sekali adalah Wonho dan Jooheon.....

                     ***************

Tiga buah Range Rover dan dua buah Ferrari meluncur megah di atas jalan raya.. kali ini the Eagle ingin bercuti ke Busan, sudah tentu mereka akan memilih kawasan di tepi pantai.. Gwangalli beach menjadi pilihan utama.. mereka ingin mendapatkan rehat dan ketenangan setelah penat bekerja.

Sudah terlalu lama mereka tidak berehat dari kerja² mereka.. Busan dipilih sebagai destinasi bercuti kerana mereka ingin hindarkan diri dari kesesakan bandar.

Setibanya di Busan, kesemua mereka memandu menuju ke sebuah resort di Gwangalli beach.....

I.M memandu di hadapan sekali kerana dia sangat mahir selok-belok kawasan penempatan itu.. setelah beberapa jam memandu, mereka Akhirnya tiba ke destinasi yang di tuju.

"Betul ke ni tempatnya I.M?.." soal Wonho meminta kepastian.. di hadapannya terdapat sebuah rumah kayu moden yang tersergam indah.. di sekeliling rumah itu pula terdapat banyak pohon-pohon hijau yang rendang.. rumah itu betul² menghadap pantai.

"Betul lah.. kau tengok ni.. tertulis Haesuyokjang resort kan.. sama yang tertulis di pintu rumah tu" I.M menunjukkan mesej di dalam IPhone 6 miliknya pada Wonho.

Tanpa banyak bicara, I.M mengeluarkan kunci lalu membuka pintu rumah.. sebenarnya mereka menyewa rumah itu dari seorang kapten polis di daerah Seoul.

"Wahh.. cantiknya!!.." jerit Jooheon.. kesemua susunan perabot di dalam rumah tu tersusun rapi.. mungkin ada orang yang baru kemas rumah itu.

Setelah memilih bilik masing² kesemua the Eagle berkumpul di ruang tamu.....

"Jom keluar makan.. rasanya kat simpang hujung tadi ada kedai makan.. kita naik kereta aku jelah" ujar Shownu sambil membuat isyarat thumbs up pada rakan² nya.....

Kesemua mereka mengangguk setuju dengan idea Shownu.. lagipun perut mereka memang sedang berlagu riang minta diisi makanan.

"Hey korang.. rasa-rasalah takpe ke kita tinggal pistol, senjata yang lain semua?.." soal Wonho.....

"Takpe.. lagipun aku pasti mesti takde orang kenal kita kat sini" ujar Kihyun penuh yakin.....

Setibanya di kedai makan.. Wonhoo adalah orang pertama yang turun dari kereta.. maklumlah, dah lapar sangat. Mereka mengambil tempat di hujung sekali kerana agak terlindung daripada orang ramai.. takut jugak kalau-kalau ada yang kenal mereka kat situ.

"Anak semua ni datang dari mana?.. sebab pakcik tak pernah nampak kamu semua sebelum ni, mesti kamu semua sedang bercuti kan.." ujar pakcik tua itu dengan senyuman yang terukir dibibirnya.

"Kami ni dari Seoul pakcik.. memang kami ni datang nak bercuti.." Minhyuk mencelah*senyum pada pakcik sambil buat wink*

"Ermm.. pakcik.. sediakan kami semua nasi goreng kimchi dan sup belut.. air nak jus Oren dan tembikai.." ujar Shownu pada pakcik tadi.

Setelah selesai mengambil pesanan, pakcik tadi berlalu pergi.. the Eagle membuat hal masing² sementara menunggu makanan sampai.. Kihyun tersengih² sambil mengeluarkan rokok miliknya dari beg sandangnya.. maklumlah, the Eagle di tegah sekeras-kerasnya oleh Shownu untuk merokok.

Shownu memandang Kihyun, isyarat tangannya menyuruh Kihyun menyimpan semula rokok itu.. wajah Kihyun berubah menjadi monyok akibat dia dilarang merokok.

"Guys.. aku rasa ada orang perhatikan kita laa" ujar I.M.....

Shownu mengangkat keningnya.. nampaknya di mana saja mereka berada ada saja musuh yang mengekori.. "Shownu, 45 darjah dari kedudukan kau" ujar I.M separuh berbisik.

Shownu berpura² menggeliat.. sambil matanya memandang sekelilingnya.. hatinya juga berasa tak enak sejak mereka masuk ke kedai ni tadi.. dia mengeluarkan sekeping duit kertas lalu diletakkan diatas meja itu.

"Aku rasa tu kumpulan Red Dragon.. aku rasa lebih baik kita beredar sekarang.." ucap Shownu perlahan pada rakan² nya.. niat mereka untuk makan terbantut.....

               ******* TBC *******

# special tags ::
cutie_kanata
AkmaHijrah24
_Ram3_
ara_nisVeNus
Nuri_Chanmin
eunwoo_sakura
_yoongibae
Youngiii
_Jammless_
snhizz
violattae

#tak lupa my favourite author ::
donutbeanmochi
Jammie_Mingyu
Ba-Trisyia
SuamikuCapang61
💕💕💕💕

Dangerous Love [18++]Where stories live. Discover now