♥♥♥♥♥♥♥
~ No Goodbyes ~
[ Dua Lipa ]
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
•
•
•
•
•
Jihyo dan adiknya Ga Reum sedang berjalan menuju ke dalam hypermarket berdekatan kawasan perumahan Shownu.. dia ingin membeli sedikit barang² dapur memandangkan makanan di dalam peti ais hampir kehabisan.. jadi dia mengambil keputusan ingin membeli sedikit barang² makanan, dia berasa segan duduk di apartment Shownu tanpa menyumbangkan apa².Sedang Jihyo asyik membelek² sayuran di ruangan bahan mentah, dia perasan yang Ga Reum tiada disisinya.. dengan segera dia berlari mencari kelibat adiknya.. ternyata dia tidak juga menemui kelibat anak kecil itu.. hatinya makin gelisah.. dia mencari di ruangan permainan pulak tapi tidak juga terlihat kelibat adik perempuannya.
Akhirnya Jihyo mengambil keputusan untuk keluar dari hypermarket itu tanpa membeli apa² barang pun.. dia menuju ke arah taman permainan berdekatan tapi adiknya masih tidak dijumpai.. Jihyo cuba mendail nombor seseorang tapi panggilan tidak aktif.. dia cuba mendail pula nombor yang lain.. Akhirnya panggilannya dijawab.
Jihyo ::
Hello Kihyun.. awak ada kat apartment ke?..Kihyun ::
Yup.. saya ada kat apartment.. kenapa Hyo?..Jihyo ::
Ga Reum ada kat apartment ke?.. tadi dia ada dengan saya kat hypermarket tapi lepas tu dia hilang. Mana la tahu kot² dia dah balik.Kihyun ::
Takde pulak dia balik.. serius dia dah hilang?.. awak kat mana ni?.. biar saya ambik awak.Jihyo ::
Tak perlu.. saya dah nak naik apartment ni.Dengan tersendu² Jihyo menaiki lif apartment.. airmatanya tidak dapat ditahan² lagi, dia menangis..
Sesampai di depan apartment.. password pintu ditekannya.. dia meluru masuk ke dalam.. Kihyun dan Jooheon yang berada diruang tamu terkejut melihat rupa Jihyo seperti kehilangan anak."Kenapa ni Hyo?.. apa yang berlaku ni?.. mana Ga Reum.. tadi bukan ke kau keluar beli barang dengan dia.." bertubi² soalan keluar dari mulut Jooheon.
"Memang kami keluar bersama tapi semasa aku sedang leka pilih sayur tadi, tiba² je Ga Reum hilang.. sudah puas aku pusing satu market tu cari dia tapi tak nampak bayang dia pun.. macam mana ni.. Ya Tuhan.. manalah Ga Reum?.. harap² takde apa² yang buruk berlaku terhadap dirinya.." teresak-esak Jihyo menangis mengenangkan nasib adiknya.
"Sabarlah Unnie.. kami sentiasa bersama² Unnie untuk mencari Ga Reum.. Kihyun tolonglah buat sesuatu.." Woomi memandang Kihyun yang masih berdiri memandang Jihyo.
"Err.. baiklah.. tunggu aku minta bantuan dari Shownu.." Kihyun menghantar pesanan ringkas kepada Shownu selaku ketua mereka.. seketika mesej peti masuk sudah diterima.. dia membuka mesej.
"Kau jangan risau.. kejap lagi Shownu datang.. aku dah bagitahu kat dia.."
Kedengaran lonceng apartment berdering, lantas mengejutkan mereka berempat yang berada diruang tamu.. Kihyun mula berasa hairan.. takkan Shownu sampai secepat itu dan mustahil dia yang menekan loceng apartmentnya sendiri padahal dia tahu akan passwordnya.
YOU ARE READING
Dangerous Love [18++]
ActionMengisahkan Pola kehidupan sebenar. Antara dendam, cinta, kekeluargaan..... Kisah hidup yang amat perit untuk dijelaskan melalui kata-kata. Terlalu sakit bila terkenangkan kisah silam yang menghantuinya. Dia berjuang demi negara dan dalam masa yang...