Spijbelen

215 9 7
                                    

Alex en Jules kijken elkaar lachend aan. Dan begint het muziek, en beginnen ze te dansen. Een paar minuten later, krijgen ze een applaus van de klas. Zelfs mevrouw De Neve klapt mee. "Dat is super goed gedaan, jongens! Zeker een 9.6 waard! Dat is jullie cijfer." Zegt mevrouw De Neve trots. "Yes!" Roepen Alex en Jules tegelijk. Van blijdschap geven ze elkaar een knuffel en houden ze elkaar stevig vast.

---------------------------

De volgende dag zitten ze weer op school. Het is pauze, en Jules zit bij de Ghost Rockers aan hun tafel buiten. "Zeg, Jules. Hoe bevalt het DAM?" Vraagt Mila dan nieuwsgierig. Jules knikt. "Ja, wel goed eigenlijk. Beter dan op m'n vorige school." Zegt hij lachend. Lachend. Alex kijkt eventjes weg. Hij weet dat het een gevoelig puntje is voor Jules, waarom begint hij er dan toch altijd zelf over? "Gelukkig maar, daar gingen we voor toch." Antwoord Jonas voor Mila. Jules knikt. "Oh ja, Alex. Vanmiddag na school repetitie. Wees erbij." Helpt Mila hem herinneren. Alex knikt. "Zin om mee te gaan?" Vraagt hij aan Jules.

Er zijn nu geen problemen en er is niets aan de hand. Alles wat opgelost kon worden, hebben de Ghost Rockers al opgelost. Als ze nu dus gaan repeteren, zullen de geesten hun instrumenten ook niet overnemen. Als ze dat niet doen, kan Jules dus makkelijk mee. Daarbij hadden de anderen vorige keer al goedgekeurd dat Jules eventueel mee zou mogen met Alex naar de repetitie.

Jules knikt. "Dat is geen probleem. Heel graag zelfs. Ik weet alleen niet of ik kan blijven tot het einde. Ik moest nog iets doen voor mijn moeder." Legt Jules uit. "Geen probleem." Antwoord Alex met een lach, blij dat Jules mee gaat naar de repetitie. "Ah nee!" Zucht Mila. "Wat is er?" Vraagt Charlie. "De bel." Zucht Jonas voor Mila. Hij kijkt richting Mila of hij gelijk had, en Mila knikt. "Dat is toch juist leuk." Lacht Jimmy. Mila kijkt hem vol ongeloof aan. "Dat meen je toch niet echt, hé!" Roept Mila dan. Jimmy haalt zijn schouders op. "Ik heb wel zin in toneel eigenlijk." Zegt hij met een lach. "Wat hebben wij ook alweer?" Vraagt Jules aan Alex. Alex haalt zijn schouders op. "Even kijken." Zegt hij. "Dansen." Antwoord Mila voor hun. Op de vrijdag zitten hun met z'n drieën bij dansen, vandaar dat Mila het ook weet. Jules knikt en pakt vast zijn spullen. Mila en Alex doen hetzelfde. Als hun weg zijn vertrekken ook Jonas, Charlie en Jimmy naar de volgende les.

"Goed, luister allemaal!" Roept De Neve als iedereen in de danszaal is. "Degene die een slecht cijfer voor de opdracht hebben gehaald, mogen zichzelf vandaag voor de laatste keer bewijzen! Als iedereen wil gaan zitten alsjeblieft. Dan kunnen we beginnen met het eerste danskoppel. Sara en Marlene, kom maar naar voren." Legt De Neve uit. Iedereen gaat rustig zitten op de bankjes. Net als Alex ook wil gaan zitten, word hij tegengehouden. Alex draait zich om en ziet dat Jules een gebaar maakt dat hij mee moet komen.

Even twijfelt Alex, aangezien De Neve nogal streng kan zijn, maar dan besluit hij mee te gaan. Even kijkt hij of De Neve hun richting op kijkt, maar die is te druk bezig met het praten tegen Sara en Marlene. Alex ziet het al voor zich. 'Dit is jullie laatste kans.' 'Gebruik hem goed.' 'Als jullie dit cijfer niet halen, falen jullie voor dansen.' En ga zo maar door.. Alex heeft die preek al zo vaak gehad. Hij draait zich om en rent achter Jules aan.

"Waar gaan we heen?" Vraagt Alex als ze door de gangen van de school lopen. Jules haalt zijn schouders op. "Gewoon, iets leukers doen dan naar een paar dansers kijken voor 2 uur lang!" Roept Jules, die daar blijkbaar geen zin in heeft. "Wat wil je doen dan in deze spijbel uren?" Lacht Alex. "Dansen." Antwoord Jules. "Dan doen we dat." Antwoord Alex, en hij begint te dansen. "Ja, niet hier hé!" Roept Jules luidt. "Waarom niet? Is toch lachen?" Vraagt Alex. "Lachen is het zeker. Zullen we toch maar ergens anders dansen?" Stelt Jules voor. Alex knikt. "Ik weet wel wat. Kom." Alex begint al te lopen. Jules kijkt even achter zich, waarom weet hij zelf eigenlijk ook niet.. misschien bang dat ze gesnapt zouden worden, en gaat dan achter Alex aan.

"Waar zijn we?" Vraagt Jules, als hij samen met Alex in een oud kamertje of lokaaltje staat. "Dit is onze repetitie ruimte." Antwoord Alex. "Zo afgelegen van de rest van de school?" Vraagt Jules verbaasd. Alex snapt het even niet, maar dan schiet het hem weer te binnen. "Oh, ja vanwege die snoep automaat die voor de deur staat natuurlijk." Lacht Alex. "Zo iets ja." Antwoord Jules. "Het was hier in het begin verboden om hier te komen." Legt Alex uit. "Waarom?" Wil Jules weten. Alex wilt het net vertellen, als hij beseft dat hij dit beter niet kan doen. "Ik heb eigenlijk geen idee." Besluit Alex te zeggen. Jules wilt Alex weer net iets zeggen, als Alex hem te snel af is. "Je wou dansen toch.? Laten we dat doen." Zegt hij lachend. Jules knikt.

Alex en Jules staan beide te dansen in de repetitie ruimte van de Ghost Rockers. Spijbelen is ontzettend fout! Maar hé, ze spijbelen van dansles om te dansen. Dat maakt het vast wel weer een beetje goed. Zowel Alex als Jules genieten van het dansen. Aan het einde van de dans, eindigen Alex en Jules super dicht bij elkaar. Even kijken ze in elkaars ogen. Dan drukt Jules zijn lippen tegen die van Alex. Als Jules zichzelf weer terug trekt kijken ze elkaar even aan, maar dan rent Alex weg. "Alex!" Roept Jules, maar hij is al weg.

Forbidden love - Julex (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu