"Hiervoor laten we tussen het concert door verschillende mensen vertellen over hoe ze gepest zijn of gepest worden. Hierdoor kunnen we de pesters laten zien dat ze echt fout zitten. Jullie kunnen ook vertellen." Legt Mila uit. "Nee!" Roept Alex. "Het is best een goed idee." Moet Jules toegeven. "Ja, maar ik wil er niet over praten." Zegt Alex. Jules knikt. "Dan vertel ik wel." Stelt hij voor. "Ik zie het wel zitten. Ik denk wel dat dit de moeite waard is om het in ieder geval te proberen." Vindt Jules. "Super! Dus, doen we het?" Vraagt Mila. Jules en Alex kijken elkaar even aan, maar knikken dan allebei. "Goed, we doen het." Zegt Alex.
----------------------------
De volgende dag vertelt Mila haar idee aan de rest van de Ghost Rockers. Iedereen is er enthousiast over, vooral Charlie, maar eerlijk, waar is zij nou niet enthousiast over? Samen met de Ghost Rockers en Jules gaan ze naar de directrice.
"Mogen we iets met u bespreken?" Vraagt Mila als ze met z'n allen binnen komen lopen. "Zou het van middag kunnen? Ik heb het nogal druk." Vertelt van der Donck, de directrice. De Ghost Rockers stonden net op het punt om weer weg te lopen, als ze Mila plots weer horen praten. "Het is echt belangrijk mevrouw. Eigenlijk kan het niet wachten tot vanmiddag." Houdt ze vol. Mevrouw van der Donck legt haar spullen opzij, en luistert aandachtig naar wat haar leerlingen te zeggen hebben.
"Wij willen met de Ghost Rockers een vrijwilligers concert geven, gratis dus. Deze concert willen wij geven met het thema 'stop pesten'." Vertelt Mila. Mevrouw van der Donck knikt. "Dat klinkt heel mooi, maar zover ik weet word er op mij school niet gepest." Vertelt ze. "Dan heeft u dat dat verschrikkelijk mis." Zegt Jules, die wat dichterbij gaat staan. "Alex en ik worden onder andere gepest en ik weet bijna zeker dat er meer leerlingen zijn die zich gepest voelen." Vertelt hij. "Waarom worden jullie gepest?" Vraagt van der Donck geschrokken. "Omdat we verliefd zijn." Antwoord Alex. "Weet jullie wat. Doe het! Volgende week maandag is hier wel tijd voor. Alle leerlingen zijn in de middag vrij, dan kunnen jullie in de middag dit concert geven." Legt van der Donck uit.
"Yes!" Roepen Alex en Jimmy tegelijk. Dan kijken ze elkaar aan en beginnen te lachen. "U krijgt hier geen spijt van!" Roept Jonas. "Dat denk ik ook niet." Antwoord van der Donck. "Kom op, we gaan een spandoek maken!" Roept Charlie, die Jimmy al gelijk met haar mee trekt. "Jonas en ik zoeken de nummers uit die we gaan zingen." Vertelt Mila, die Jonas met haar mee trekt. "Wij zoeken mensen om te vertellen!" Roept Jules. "Dank u wel." Zegt Jules nog snel, voor hij samen met Alex het kantoor uit loopt.
"Zeg alsjeblieft dat homo's verboden zijn op deze school." Vraagt een jongen, die ze allebei niet kennen. "Kom op, we gaan." Zegt Jules, die Alex met hem mee trekt. "Oh ja, ren maar gauw weg. Watjes!" Roept de jongen hen na. Alex zucht. "Geen zorgen, ik weet zeker dat na maandag, iedereen normaal doet." Verzekerd Jules hem. "Ik hoop het." Zucht Alex. "Ik hoop het."
JE LEEST
Forbidden love - Julex (compleet)
Fanfic"Alex?" Vraagt Jules. Alex kijkt op. "Kunnen we dit niet gewoon vergeten? Het achter ons laten? Gewoon weer vrienden zijn?" Stelt Jules voor met een kleine lach. Alex schudt zijn hoofd, waardoor Jules zijn lach weer verdwijnt. "Ik wil het niet verge...