Gewoon Negeren

193 8 6
                                    

"Zullen we maar naar de les gaan, tortelduiven?" Vraagt Jimmy met een grijns. Alex en Jules kunnen er wel om lachen. "Lets go!" Roept Jonas. Jimmy en Jonas beginnen al te lopen. "Jimmy! Wacht op mij!" Roept Charlie die achter Jimmy aan rent. Mila haalt haar schouders op en rent achter Jonas aan. Gevolgd door Jules en Alex, hand in hand.

                                                         ------------------------------

De volgende dag is al snel aangebroken. Zodra Alex of Jules ergens binnen komen lopen, merken ze dat er overal gefluisterd word, maar het kan ze niets meer schelen. Ze hebben elkaar. Dat is het belangrijkste. Niets meer. Gewoon, elkaar.

"Zullen we naar de les?" Vraagt Jules als hij Alex ziet staan. Dan geeft hij hem een kus op z'n wang. "Ja, is goed." Antwoord Alex vrolijk. Dan ziet hij Brandon plots lopen. "Oh, ik moet nog wat aan Brandon vragen." Zegt Alex dan. "Aan Brandon? Waarom?" Vraagt Jules nieuwsgierig. "We werken samen aan een dans opdracht, maar ik weet niet wanneer hij ervoor wil oefenen. Hij zou me berichten, maar dat heeft hij niet gedaan." Legt Alex uit. Jules knikt. "Is goed, ik zie je anders in de les?" Stelt Jules voor. Alex knikt. "Tot zo." Zegt hij en hij geeft Jules een kus op z'n wang.

"Brandon!" Roept Alex. Zodra hij dichtbij is, wilt hij Brandon laten stoppen met door lopen door zijn hand op z'n schouder te leggen en hem zo tegen te houden. Brandon reageert alleen anders dan verwacht.. "Raak me niet, homo!" Roept hij luidt. Alex schrikt van zijn reactie en staat plots stijf stil. "Sorry.. ik.. euh.. Ik wou gewoon weten wanneer we weer gingen oefenen? Aangezien je me niet had bericht." Legt Alex uit, nog steeds geschrokken van zijn reactie. "Ja, vind je het gek. Ik dans niet met homo's!" Roept Brandon uit, terwijl hij Alex zijn neus vast pakt. "Au!"

"Pardon!?" Mila komt naast Alex staan. "Laat maar." Zegt Alex tegen haar. "Nee, niet laat maar! Brandon biedt je excuses aan!" Roept Mila. Brandon kijkt van Alex, naar Mila en terug naar Alex. Dan draait hij zich om en loopt weg. "Wat een rotzak." Vindt Mila. "Het is niet erg. Ik wist dat dit zou gebeuren, dus.." "Nee. Dit hoort niet. Als ze het er niet mee eens zijn, prima. Dat moeten ze alleen niet op die manier uiten!" Roept Mila luidt. Alex haalt zijn schouders op en loopt de andere kant op, naar de les.

Hij houdt zich groot, maar Mila weet dat Alex het er moeilijk mee heeft. Jules heeft haar alles verteld, gewoon zodat iedereen een oogje op Alex kan houden. Ze weet dus dat hij hier al bang voor was. Dit moet stoppen. Als er 1 mee begint, duurt het niet lang voor de ander ermee door gaat. Dat laat Mila niet gebeuren.

Na de les gaan ze met z'n allen naar de kantine. Jules zit er al. Alex rent op hem af en gaat naast hem zitten. "Goedemiddag." Zegt hij vrolijk. Jules begint te lachen. "Homo's!" Horen ze iemand roepen in de kantine. "Negeren." Fluistert Jules. "Dan houdt het vanzelf wel op." Alex knikt. Jules merkt dat Alex het nog moeilijk heeft. Onder de tafel door pakt hij Alex zijn hand vast en knijpt hier zachtjes in. Alex kijkt Jules aan en geeft hem een glimlach, terwijl hij Jules zijn hand ook stevig vast houdt.

"Dit moet stoppen!" Roept Mila kwaad als ze bij de jongens gaat zitten. "Wat is er?" Vraagt Jules. "Die pestkoppen. Ze moeten jullie met rust laten." Vindt ze. "Laat maar zitten Mila." Zegt Alex dan. "Nee, Alex. Als we nu niets doen, blijven ze door gaan!" Jules en Alex kijken elkaar aan. "Misschien moeten we ze gewoon negeren. Hun laten merken dat het ons niets kan schelen." Stelt Jules voor. Mila zucht. "Ik ga niet stil blijven zitten." Roept ze, terwijl ze opstaat en weg loopt.

Forbidden love - Julex (compleet) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu