CHAPTER 9

8K 237 21
                                    

Jauh saya termenung lepas saya sampai rumah kepas dari jumpa si Wayne. Seriuskah si Wayne ni? Kenapa bila plan saya makin tercapai, sanalah hati saya semakin berat ni?

Saya rasa macam mau give up ja ni, macam saya tidak sanggup untul teruskan ni permainan. Saya takut sampai banyak hati yang akan terluka nanti, lagi-lagi sekarang ni perasaan saya tambah lain macam pula. Bagus saya minta pendapat si Faye. Saya terus open whatsapp and click nama si Faye.

📨Me: "Faye, apa pendapat ko kalau saya bilang saya mau tarik diri dari tu plan dorang si Grace? Reply saya once ko baca whatsapp saya. Urgent."

Lepas sent, saya terus ganti baju saya. Perkara biasa saya sama si Faye berwhatsapp lewat malam. Kadang-kadang dia ni pun memang burung hantu juga, suka keluar malam.

Sedang saya tukar baju tu, tiba-tiba berbunyi handphone saya. Si Faye call.

📞Me: "Ko ada baca whatsapp saya?"

Tiada lagi hello-hello, saya terus direct to the point sama si Faye.

📞Faye: "Gilakah ko? Kenapa tiba-tiba ko mau tarik diri ni?"

Macam si Faye pula yang nervous ni tau.

📞Me: "Saya takut bah, saya risau. Saya rasa si Wayne tu tidaklah teruk sangat macam yang si Grace cakap. Saya macam mau tarik diri."

Memang pun, makin saya kenal si Wayne, makin berbeza betul sama tu watak yang saya sudah gambarkan.

📞Faye: "Ko lupa sudah tu T&C dia? Ko kena bayar balik oh. Saya lagi tu jadi saksi ko. Adei. Alang-alang sudah bah Haze, ko bulih tu..."

Si Faye cuba memujuk saya. Dui..

📞Me: "Bah yalah, saya fikir dulu.."

Kami pun berend call selepas tu.

Pom-pom girl (PPG): "Okay Hazy, cuba fikir betul-betul, ko kena lawan semua perasaan sentimental ko. Beginilah bah kalau mau jadi pelakon yang berjaya."

Saya terasa bila si Wayne cakap yang orang sekarang suka judge sesama sendiri. Saya rasa saya pun tergolong sama orang macam tu. Saya tekup muka saya. Apa-apa pun saya kena buat juga, saya tidak mau give up. Betul cakap si Faye, alang-alang betul. Takkan saya mau rugi bayar balik RM50K? Mana saya mau cari tu duit? Tidakkah menyusahkan?

°°°°°°°°°°
📞Craigh: "Dear, lend me another 1k, bulih? Mahal pula tu lens oh. After I got money nanti me bayar balik, k?"

Tiba-tiba ja si Craigh call saya jam 8.00am. Saya baru juga sampai office masa tu. Susah saya mau cakap 'tidak' kalau sama si Craigh ni. Suara dia pun saya rasa bikin kesian betul mau pinjam duit. Yalah, dia tu bukan siapa-siapa juga bah kan. He's my othet half, my future fiancé, my future husband, my future father of my baby.

📞Me: "Okay baby, later I transfer k. Will notify you once I tranfered."

📞Craigh: "Thank you, sweetheart. Thanks for understand me."

Kami berEnd call lepas tu. Saya terus log in pi Maybank2u saya, then saya transfer dia 1k. Selama ni dia banyak minta tolong saya bab-bab duit, saya tidak pernah tolak, sebab dia sendiri banyak tolong saya. Tapi ni kali, kenapa saya rasa macam ada something wrong? Paling tinggilah tu amount dia minta pinjam kali ni, betul sangatkah dia mau cari lens? Pasal tu perempuan dalam gambar lagi, mungkin bersangkut paut?

PPG: "Ala, ko rasa bersalah bah tu, ko takut ko kena balas balik tu perbuatan ko, ko takut karma kan?"

Saya cuba kasih sedap hati.

RULES (21+) CompletedWhere stories live. Discover now