CHAPTER 14

7.3K 216 2
                                    

WAYNE

Si Hazel seolah-olah bingung. Dia langsung tidak kenal kami?

"Mommy?" Tiba-tiba si Hazel panggil aunty Betty.

"Nak, ko ingat juga mommy?" Aunty Betty terus pi sebelah si Hazel. Si Hazel renung muka mommy dia lama-lama. Terus dia pi pegang tangan mommy dia.

"My, apa jadi sama saya?" Riak muka si Hazel berubah sedikit takut, at the same time juga turut jawab pertanyaan aunty Betty yang dia masih kenal si aunty Betty. Lepas tu dia tinguk saya dengan muka hairan. Lepas tu, dia tinguk lagi si Craigh.

"Ko eksiden tu hari, satu bulan yang lepas." Aunty Betty usap-usap kepala si Hazel.

"Dear, you can't remember me?" Si Craigh cuba sentuh bahu si Hazel, tapi si Hazel tepis lembut. Muka si Craigh berubah dari excited pigi sedih.

Semangat saya mau bercakap sama si Hazel tiba-tiba hilang. Hazel, you don't even recognise me?🙁 Tidak pa, take your time, Hazel. I won't stop hoping. Pelan-pelan saya keluar dari bilik untuk call si Faye. Si Faye belum tau lagi yang si Hazel sudah sedar, manatau si Faye boleh tolong si Hazel heals the memories kan?

°°°°°°°°°
HAZEL

Kenapa saya tidak ingat yang saya eksiden? Saya tinguk muka lelaki di sebelah kanan saya. Siapa dia? He claimed that he's my boyfriend? Kenapa saya langsung tidak ingat dia? I don't remember the person named Craigh. Mommy keluar dari bilik tadi untuk kasih chance saya bercakap sama si Craigh, now only left two of us inside the room.

"How do you feel today?" Si Craigh usap pipi saya dengan lembut. Lain-lain saya rasa kena usap pipi gitu. Tapuk-tapuk saya tinguk muka dia, bulih tahan cute juga.

"Fine." Saya cakap okay eventhough I don't feel good. Saya bingung. Saya tidak kenal siapa lelaki ni. I don't feel any love feelings towards him.

"Baby, today is our third anniversary, we are supposed to get engaged." Lembut ja suara si Craigh bercakap sama saya. Adakah dia begini lembut sama saya sebelum ni? Saya kemudian perhatikan muka dia, saya cuma mampu senyum. Biar betul yang lelaki cute ni boyfriend saya?

Si Craigh banyak becakap sama saya, but I don't know how to respond, seolah-olah saya bercakap dengan orang yang tiada kaitan sama saya.

Prak..

Pintu kena buka. Kelihatan mommy masuk dalam bilik. Tapi kali ni sama dua orang perempuan. Helena and Hanna? I feel amazed, dorang besar susah?

Si mommy datang dekat saya lepas tu kiss dahi saya. Si Helena and Hanna dua-dua pi duduk di atas katil. Si Craigh berundur ke belakang lepas tu pindah duduk pi bahagian sofa.

"Kak, ko laparkah? Kami ada bawa nasi untuk ko." Saya angguk ja. Si Helena surung tu meja katil pi depan saya, terus dia kasih keluar tu tapau dari dalam bakul.

Dia buka tu tapau, terus ada ikan goreng. Lepas tu ada sayur bawang kena masak sama-sama isi ayam.

"Daddy yang masak kah ni? Mana daddy?" Macam tiba-tiba saya berselera mau makan lepas nampak tu makanan. Rindu betul mau makan masakan si daddy. Tapi si Helena terstop tiba-tiba, terus dia tinguk saya dengan muka hairan. Lepas tu dia tinguk lagi muka si mommy. Hairan saya tinguk dorang ni.

"Aunty, saya keluar dululah. Ada urusan kerja lagi ni." Si Craigh minta diri balik, terus dia pi kiss pipi saya. Tiba-tiba saya rasa malu, panas betul muka saya. Mommy cuma senyum tinguk kami lepas tu muka dia berubah lagi seolah-olah risau betul.

"Nak, daddy lambat sampai sikit. Bah, ko makanlah dulu." Saya cuma angguk, lepas tu start makan tu makanan.

°°°°°°°°°
Saya terdengar suara orang bercakap di sekitar saya. Perlahan-lahan saya buka mata saya. Saya nampak doktor Isaac berdiri di sebelah saya sambil bercakap sama satu lelaki.

RULES (21+) CompletedWhere stories live. Discover now