HAZEL
Terkejut saya yang si Craigh tiba-tiba cakap mau tunang sama saya. Huh! Saya belum pun kenal dia betul-betul, takkan cepat betul dia mau bawa saya tunang? Yalah, biarpun memang lama sudah kami kenal, tapi bagi saya, saya baru mau kenal dia balik.
"What? Seriously? Si Hazel baru juga sedar dari koma, ko terus mau tunang dia?" Si Faye macam bantah sekeras-kerasnya ni.
"Ya, I've made a decision. Aunty pun ada sekarang, so saya rasa sekarang ni lah time yang paling sesuai saya mau bagitau hasrat saya." Si Craigh masih pegang tu sudu dia, tapi dia tidak pula makan, sekadar tunjuk gaya. Saya sendiri speechless ni. Saya terus tinguk muka si mommy, seolah-olah mau minta tolong dia, I know that she knows what's the best for me.
"Aunty?" Si Faye cuba minta pendapat si mommy. Saya sama si Wayne diam ja ni. Aik, si Wayne diam ja?
"Aunty tiada hak mau tentukan hidup si Hazel. Tapi bagi aunty, semuanya terpulang sama si Hazel juga." Si mommy tinguk muka saya, seolah-olah bercakap yang 'Mommy sokong ko ja walau apapun keputusan ko'. Saya terus tunduk.
"Craigh, saya rasa saya belum ready." Saya pandang tepat muka si Craigh. Muka si Craigh berubah jadi resah.
"Huhh...." Terdengar hembusan kecil si Wayne di sebelah saya. Cepat-cepat saya tinguk dia, tapi dia sedang kusyuk makan.
"Saya mau kasih cepat ni tunang, sebab kami sudah sama-sama for three years. Hazel, remember our plan, right?" Si Craigh senyum 10% tinguk saya seolah-olah mau kasih cair saya.
Saya geleng kepala.
"Craigh, please bagi saya masa?" Saya tinguk lagi muka si Craigh. Tapi si Craigh terus tinguk muka si mommy.
"Aunty, saya kena berterus terang. Actually, saya sama si Hazel sudah pernah terlanjur." Mata saya cepat-cepat tinguk si mommy, maigad! Apa yang si Craigh cuba cakap ni? "Kami sudah tidur sama-sama sebelum ni, jadi saya rasa bertanggungjawab mau jaga dia." Sambung dia lagi. Tenang ja si Craigh cakap. Tiba-tiba saya rasa mau nangis. Saya tinguk muka mommy, terus muka si Faye, terus muka si Wayne lagi.
Saya terus bangun dari tempat duduk, then berlari pi masuk bilik.
"Dear!" Saya dengar suara si Craigh panggil saya, tapi saya tidak perduli.
Saya masuk ja bilik, terus saya kunci. Saya duduk bersandar di pintu bilik sambil berfikir tu ayat-ayat si Craigh. How could you, Craigh! Saya malu, malu, malu!! Oh my God, am I really done that? Pom-pom, where are you?
PPG: Masih koma.
God, please, saya mau ingatan saya balik. Kenapa saya tidak dapat pulih ni? Oh please God.. Saya menangis teresak-esak. Begini terukkah saya dulu?
Tok tok tok....
Pintu bilik kena ketuk. Saya tidak menyahut.
"Nak?" Suara mommy di luar.
Saya diam ja tidak mau menyahut. Saya malu sama si mommy, saya malu sama perbuatan sendiri! Kenapa saya bulih terlanjur sama si Craigh? Saya malu!
Selepas berkali-kali mommy ketuk pintu, akhirnya dia stop juga. Saya kenal si mommy, selalunya dia akan bagi kami adik-beradik masa untuk berfikir sendirian kalau ada apa-apa masalah.
°°°°°°°°°°
Malam tu, saya bediri di satu pintu. Saya cuba ketuk, tapi tiada orang buka pintu. Saya ketuk lagi satu kali, tapi tidak juga kena buka tu pintu. Saya kasih berani diri saya mau buka tu pintu.Pelan-pelan saya tulak tu pintu. Baru separuh saya buka pintu, mulut saya terlopong seakan-akan teruja sama keadaan di dalam tu. Dengan nyalaan lampu-lampu malap. Saya terus berjalan mengikuti lampu-lampu yang menerangi tu jalan, sikit pun saya rasa tidak takut.
YOU ARE READING
RULES (21+) Completed
Lãng mạnBy Renee Pearl (Bea Miller) Published : 26th March 2017 FB Page : Renee Pearl Sabahan Writer Genre: Romance + Random Hazel, seorang gadis cantik yang menarik, berasal dari keluarga yang sangat susah sejak dari kecil menjadikannya seorang yang sangat...