CHAPTER 18

8.2K 286 47
                                    

HAZEL

Kami dua-dua tinguk tu screen handphone dia. Si Craigh ambil tu handphone dia, terus dia kerut dahi.

"Hm, this people never stop bothering me." Terus dia geleng kepala.

"Who's that?" Saya cuba tanya.

"Just one of my customer, they need me to complete their company album sooner." Muka dia berubah jadi risau. Mungkin sibuk bah dia ni, kebelakangan ni dia banyak spend time sama saya kan, pasal tulah kerja dia pun tertunggak.

"Oh, baliklah cepat. See you again soon.." Saya mau ready sudah turun dari kereta. Tapi macam biasa, dia terus pi kiss pipi saya. Saya tertunduk, saya terus senyum, lepas tu saya keluar.

Saya ni suka atau tidak sama dia sebenarnya? Kenapa saya rasa sumbang betul sama dia? Macam susah betul saya mau biasa sama dia.

°°°°°°°°°°
Saya lipat semua saki-baki baju saya, then saya taruh dalam luggage bag. Bisuk ni saya balik kampung sudah. Ni salah satu cadangan si Craigh juga, dia bilang lagi bagus saya spend time sama semua family saya buat sementara waktu, supaya saya cepat baik. Dapatkah saya baik lagi ni? Saya stop melipat terus saya mengeluh. Apa lagi saya patut buat supaya saya cepat baik?

Selepas siap susun barang, siap mandi and siap segala-gala, baru saya tidur. Bisuk si Craigh juga yang hantar kami balik kampung. Kenapa saya rasa hidup saya sekarang terlampau bergantung sama si Craigh ah? Tapi kan, dia ni kan bakal tunang saya? Tapi lagi, apa sebenarnya perasaan saya sama dia ni?

°°°°°°°°°°
"Hey bitch, how are you?" Satu muka perempuan sumbung panggil saya bitch, mata dia kemudian tinguk saya dari atas sampai bawah dengan senyuman sinis penuh makna.

Saya mau balas cakap dia, tapi mulut saya macam terkunci. Dia mula jalan pi arah saya, lepas tu dia keliling saya dengan gaya jalang dia, dengan bunyi heels dia tak tak tak.

"Why? You can't say something? You're so dump, Hazel. You know how stupid you are?" Sekarang dia mula berdiri tepat-tepat di depan saya.

"Puiii!" Dia ludah muka saya. Saya cuba mau bergerak tapi tidak dapat. Arhhh! Mata saya mula berair, saya rasa marah yang amat! I can't speak, I can't move!

"Hahaahhahahahahaa... We hope you never be healed." Dia mula ketawa macam puntianak. Terus dia kasih tinggal saya. Siapa perempuan tu?

Saya cuba teriak tapi tekak saya seperti kena kunci. Saya cuba bergerak tapi badan saya seolah diikat.

Pelan-pelan saya buka mata. Mimpi? Nafas saya tercungap-cungap. Ni kali kedua sudah saya mimpi buruk. Apalah makna semua mimpi tu? Kejam betul tu perempuan cakap saya macam tu. Saya cuba ingat muka dia. Dia betul-betul wujudkah? If yes, siapakah dia?

°°°°°°°°°°
Saya tarik luggage bag saya keluar dari bilik. Saya nampak mommy sedang kasih alih tu kotak-kotak kecil dari bilik. Semua personal belongings saya. Si Craigh ada cakap yang semua perabot dalam rumah tu owner yang punya. Masa saya mula-mula masuk, owner ada juga kasih sedia perabot untuk penyewa.

Sebelum masuk kereta, saya tinguk lagi one last time rumah sewa saya, rumah yang penuh memori, tapi sayangnya tiada satu pun saya ingat. Kunci rumah saya bagi si Craigh, nanti dia yang tolong serahkan sama tu owner.

Tiada siapa pun tau yang saya balik kampung. Si Faye ex BFF saya pun tidak tau. Apalah khabar ko sekarang ni, Faye? Saya mengeluh.. Kenapa tergamak ko buat saya macam tu, Faye? Ko tau saya sayang ko..

°°°°°°°°°°
Selepas hampir dua jam perjalanan kami, kami pun sampai depan rumah. Dua-dua Helena sama si Hanna di luar rumah. Pandai betul dorang berdikari, biarpun tiada mommy jaga dorang, tapi dua-dua pandai jaga diri.

RULES (21+) CompletedWhere stories live. Discover now