-Day 4 [Day <afternoon> ]

497 47 13
                                    

"Kak, bila nak balik ni?" Hajun merengek. Dia dengan lemahnya menolak troli yang dah penuh dengan barang-barang. Sabun ada daging ada ikan ada selipar jamban ada baju ada stapler ada—banyak lagilah!

Haera tergelak kecil. "Tulah lain kali pergi sekolah. Tengok abang, elok je pergi sekolah takyah orang suruh" dia membebel sambil membelek-belek getah-getah rambut yang elok tergantung di salah sebuah rak disitu. Hana juga turut sama gatal-gatal tangan belek-belek getah rambut tu walaupun rambutnya tak boleh ikat sebab terlalu pendek.

Hajun mengeluh. Dah dekat tiga jam dia kat sini. Hana lek je sebab...you know perempuan dan shopping berpisah tiada.

Sedang dia berduka lara mengenang nasib diri, dia ternampak kelibat yang sangat familiar berjalan diluar supermarket.

"Eo? TAEHYUNG HYUNG!" Selamba dia memanggil. Yelah, Mana dia tahu kakak dia tengah mood perang dengan Taehyung.

Haera terus berhenti membelek getah rambut. Dia menelan liur. Dalam hati dah macam-macam kata carutan dia beri pada Hajun. Nak cakap kuat-kuat, Hana si reporter tak berbayar omma ade kat sini.

"Oh Taehyung oppa?" Hana berdiri disebelah Hajun.

Taehyung nampak terkejut pada mulanya tapi kemudian dia tersenyum. Dia buat tanda 'sekejap' dengan tangan sebelum mencari pintu masuk super market itu.

Haera makin kuat menyumpah seranah dalam hati.

Siap korang balik nanti aku campak sofa atas kepala korang.

Takpun kuali

Katil ok jugak

Paling pon spray ridsect dalam lubang hidung korang

Siaplah

"Tak pergi sekolah ke? Hoseok mana?" Akhirnya suara yang Haera tak nak dengar dalam masa terdekat ini bertanya.

Dia tahu Taehyung sedang memandangnya  tapi sengaja dia buat-buat tak tahu. Getah rambut yang tersusun elok di rak sengaja dibelek-belek.

"Huehue tak pergi harini. Hyung? Buat ape datang sini?"

" hyung lunch tadi kat food court."

"Oh"

Haera cuma mendengar perbualan Hajun dengan Taehyung. Dia tahu Taehyung masih merenungnya dari tadi. Tapi dia abaikan. Dia masih marah okay.

"Oppa datang sorang ke?" Hana pula bertanya.

"Tak , dengan kawan"

Dari rasa nak mengelak, terus Haera rasa marah balik.

Mesti 'bos' dia tu.

"Jom balik" Haera mengajak— mengarah sebenarnya.

"Eh? Kakak nak balik dah?" Hajun bertanya.

Haera, tanpa memusingkan badannya untuk elak daripada terpandang Taehhyung , mengangguk dan cepat-cepat melangkah ke kaunter.

Hana berlari anak mengekori langkah kakaknya. Kenapa pulak nak balik cepat sangat ni?

Hajun meminta diri dari Taehyung dan menolak troli ke kaunter. Nampaknya kakak dia dengan Taehyung dalam mood tak baik. Mungkin sebab tu kut kakaknya bertukar jadi hulk tiba-tiba.

Taehyung mengetap bibir. Tak sebenarnya dia tak paham. Kenapa Haera nak marah? Dia ada buat salah ke?

Dia mengeluh sebelum keluar balik dari supermarket itu dan ke keretanya.
"Gi mana?" Jiyun bertanya.

"Jumpa someone" ringkas dia menjawab. Rasa badmood sebenarnya, rimas pon ada.

Dia syak, sebab Haera marah ade kena mengena dengan semalam. Tapi apa?

"Someone? A special someone?" Yujin bertanya lagi.

"Yep a really really special someone" Taehyung menjawab malas lagi. Malas betul nak layan perempuan ni. Harap dia bos je kalau tak memang taklah dia layan.

Yujin mengerutkan kening.

"But you said you love me?"



Selfie ◆kth◆ || Completed || Editing!!Where stories live. Discover now