Aku masuk ke kelas , memandang tepat ke arah meja disebelahku . kosong .
Pelajaran pertama untuk hari ini berjalan dengan lancar sampailah di masa kedua , Puan. Shin memperkenalkan pelajar baru .
Aku mulanya hanya menyembamkan mukaku pada meja kerana langsung tidak berminat dengan orang yang baru memasuki kelasku . Tapi akhirnya mengangkat muka bila Puan. Shin mengarahkan dia supaya duduk disebelahku .
keluhan ketidakpuasan hati dari segelintir pelajar kedengaran di telinga . Aku mengeluh . Sejak kemalangan bapa , semuanya berbeza . 360 darjah . Tiada lagi aku yang periang .
Jantung aku berdegup kencang melihat lelaki itu berjalan ke arahku .
" Kim Taehyung Imnida . " Dia bow sebelum menarik kerusi dan melabuhkan punggungnya di kerusi sebelahku .
Dia senyum memandang aku dan fokus pada pelajaran yang akan bermula.
Namanya sama dengan Taehyung aku yang pergi .
Ini ke yang dinamakan takdir ? Yang patah tumbuh , yang hilang berganti ?
Aku memandang dia dari sisi . Aku tenggelam dalam kesempurnaan rupanya . Mata , hidung , mulut semua sempurna . Tapi adakah dia akan jadi kawan yang sempurna buat aku ?
" Ah ! Tak mungkin . Jangan berharap . Tiada siapa yang sudi mendekati kau selain Taehyung . " Aku bermonolog sendiri .
" dia juga Taehyung , dia akan melengkapi kau . " Hati berbisik sendiri . Jiwa aku langsung tak tenteram .
Mata , cuba aku fokuskan pada apa yang diajar di depan .
❄
Rehat bermula . seperti biasa aku diamkan diri aku di dalam kelas . Tidak bergaul dengan mana - mana pelajar .
" Hai . " Tegur Taehyung .
Aku diam .
" Saya tak nampak awak ke kantin , so nah saya belikan awak roti . "
Aku diam lagi .
Dia letakkan roti tu depan aku .
" Makanlah . " Aku diam dan mencapai roti tersebut . Perlahan aku menelan roti tersebut .
Rasanya seperti pasir . Aku tunduk mengemam bibirku menahan tangis .
Aku rindukan Taehyung .
🌸 Author Note 🌸
Selamat membaca guys . so how setakat ni? Sedikit keliru kan ?Jadi mohon tunggu update seterusnya kalau nak tahu tentang kisah 'aku' . Ily guys 💕
Vote dan komen ?
YOU ARE READING
Girl In Pieces 🌸 Kim Taehyung 🌸 [Slow Update]
Short Story" Aku menulis dari hati. Semoga bila kau baca, kau akan fahami." - You Short story. Short chapter. baca jelaa~