-17

56 8 6
                                    

Aku pulang ke asrama seperti biasa . Asrama yang penuh dengan kesengsaraan .

Aku sebilik dengan Louisa . Louisa lebih tua pada aku dan rambutnya berwarna merah keemasan dan gelap kebawah . Dia tak pernah menocongkan rambutnya mahupun dalam buns or scrunchies . Rambut dia berbau strawberries , she smell better than any girl I've ever known . I could breathe her in forever .

Aku masih ingat malam pertama aku disini , bila dia mengankat baju untuk ditukarkan ke baju tidur , dan saat di mana rambutnya belum jatuh , aku nampak .

Semuanya .

Dan aku menarik nafas dalam .

Dia berkata " Don't be scared , little one. "

Aku tak takut . Aku cuma tak pernah nampak seorang gadis yang ada kulit sama seperti aku .

" Hai " Ujar Taehyung sambil mengambil tempat di sisiku .

Aku cuma membisu seperti biasa .

" Kenapa tak balas ? Awak sombonglah . Hm kenapa diam ? Tak letih ke diam ? "

" Tak " Balasku sepatah .

" Apa yang tak ? " Kelas memandang kami bila Taehyung berbual dengan aku .

" Kenapa pandang ? Salah ke aku cakap dengan dia ? " Tanya Taehyung pada kelas .

Seorang daripada mereka membalas .

" Kau akan dipulaukan kalau kau berkawan dengan perempuan tu . "

Kata - kata dia menyentap terus kedalam lubuk hati aku yang paling dalam . Jijik sangatkah aku ? Hinakah aku ? Aku tak bersalah . Dimana keadilan buat aku ?

" Saya tak sombong . Cuma saya tak perlukan kawan buat masa ni . " Aku berkata sebelum melekapkan muka pada meja . aku memgiring ke kiri , memandang jauh ke luar tingkap .

" Taehyung . " Perlahan airmata aku menitis saat teringatkan dia .

Taehyung yang ini sama tapi berbeza . Rupa mereka berlainan , tapi cara dia mengambil berat sama .

" Jangan risau , mulai hari ini kita jadi kawan . Tak ada siapa yang boleh pisahkan kita kecuali kematian . " Taehyung menggosok belakang badanku .

Aku kesat airmata dan duduk tegak . Senyuman aku ukirkan untuk dia dan dia membalas .

Taehyung membuka buku dan menoleh ke arah aku .

" Apa nama awak ? "

🌸Author Note🌸
Selamat membaca. Terima kasih sebab jadi pembaca buku ni. I appreciate that 💕 I love you guys 😭

Aku pening sebenarnya dengan cerita yg aku buat ni hahaha.

Tp takpe. I'll try my best.

Vote dan komen ?

Girl In Pieces 🌸 Kim Taehyung 🌸 [Slow Update]Where stories live. Discover now