-16

56 10 5
                                    

" Panggil dia Silent Sue ! Dia bisu ! " Jerit salah seorang pelajar lelaki dalam kelas aku .

Aku memandang tepat ke dalam mata bundar milik Taehyung dan perlahan menunduk .

Taehyung mengendahkan teguran tersebut .

" nama awak sue ? " Pertanyaannya sedikit sebanyak mengguris hati aku .

Sue tu bisu .

Aku diam . Tiada apa yang hendak dikatakan . Dalam pada aku terluka , Taehyung kini menjadi salah seorang yang aku gemari selain daripada Dr. Shin .

Dia jadi sumber inspirasi aku , dia yang juga kadang- kadang aku tersenyum simpul bila mengenangkan kelakuannya yang agak janggal itu .

Sepanjang aku menjalani hidup aku , dia orang pertama yang aku jumpa penuh dengan kegembiraan . Sangat susah untuk melihatnya berduka .

Hati aku seakan sedikit terhibur dengan kehadiran Taehyung yang ini .

Terima Kasih .

Seperti biasa aku pulang ke tempat tinggalku , rumah anak yatim .

Disinilah aku mengenali Louisa dan Dr.Shin .

Dr. Shin , dia tak pernah jemu dengan karenah orang yang berada di rumah ini . Setiap hari dia akan bertanya tentang kami . " How's your day? " Dia buat aku rasa dihargai . Dia buat aku seperti wujud . Dia sepatutnya jadi ibu aku .

Tapi ada bila satu hari dia terlupa , aku jadi seperti berjauh hati . Seperti tidak dihargai . Aku tak sukakan perasaan seperti itu .

Hari - hari aku dipenuhi dengan kenakalan Taehyung . Dia buat aku jadi berani untuk bersuara . Dia ajar cara untuk aku bahagiakan diri aku sendiri .

Katanya . " Jangan kisah dengan apa orang nak cakap , kita hidup bukan untuk memuaskan hati semua orang. "

Dari hari ke sehari aku makin selesa dengannya . Dia yang setia , sama seperti Taehyung yang lama .

Aku senyum sendiri , taehyung pergi tapi digantikan dengan Taehyung yang lebih baik .

" Dah dekat sebulan kita berkawan . Apa nama awak ? " Tanya Taehyung , memecah kesunyian antara kami berdua .

Aku memandang langit . Angin sempoi menyentuh pipi aku . Aku berasa tenang .

" Jung Haneul . " Jawabku sepatah .

" Lawanyaa namaa . " Ujar Taehyung .

" Terima kasih " ucapku perlahan dan sopan. Senyuman ku juga cuma nipis .

" kasih awak diterima . " Balasan Taehyung menggetarkan jantung aku . Aku pandang Taehyung yang ralit memandang langit.

Taehyung , andai kau tahu yang aku dah mulai menyukai kau.

🌸Author note🌸

Gila ah minggu ni serabut gila.
Rasa macam nak menangis mengenang nasib sendiri huhuhuhu.

Btw , stay tuned . chap seterusnya emm akan lebih menarik. Sory aku tahu ini membosankannn 😭😭

Vote and komen?

Girl In Pieces 🌸 Kim Taehyung 🌸 [Slow Update]Where stories live. Discover now