De gerimpelde handen

304 32 0
                                    

Ismail ging om de hand vragen van een meisje. Toen zij zijn situatie wist, eiste zij dat zijn moeder niet aanwezig mocht zijn op hun bruiloft...

De man was in de war en hij wist niet wat hij moest doen. Hij wou advies van iemand, maar niemand kon hem helpen. Behalve de vader van zijn best vriend, die tevens zijn leraar was, voor wie hij veel respect had. Toen hij advies vroeg aan de vader van zijn vriend, wou de vader weten waarom dat meisje zoiets gevraagd had. Ismail antwoordde: "Mijn vader is overleden toen ik één jaar was en mijn moeder was iemand die buiten ging werken, zij deed de was van de buren zodat wij verder konden gaan met onze studie. Ik schaamde mij dat mijn moeder dat vroeger deed en ik wou een nieuw begin aan mijn leven geven "

De vader, zijn leraar zei tegen hem: "Mag ik wat vragen? Ik wil dat je vanavond naar huis gaat en dat je de handen van je moeder wast, en kom morgen terug dan geef ik je mijn mening Insha' Allah". Toen Ismail naar huis ging, vroeg hij zijn moeder of hij haar handen kon wassen...

Toen begon hij met het wassen van de handen van zijn moeder en opeens stroomde er tranen over zijn wangen, het was de eerste keer dat hij merkte dat hoe gerimpeld de handen van zijn moeder waren, en elke keer dat het water de kneuzingen raakte die zij in haar handen had begon zij te kreunen...
Toen hij klaar was met het wassen en het afdrogen van de handen van zijn moeder, kon hij niet wachten tot de volgende dag. Hij belde zijn leraar en zei tegen hem: "Bedankt ik begrijp je verzoek nu en ik weet
nu wat ik moet doen. Ik ga niet mijn moeder offeren voor een dag, terwijl zij haar hele leven geofferd heeft voor mijn toekomst..."

Waargebeurde Korte VerhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu